Bu araştırmanın amacı; okul öncesi öğretmenlerinin değerler eğitimine yönelik algılarını inceleyip ortaya koymaktır. Bu araştırmanın çalışma grubunu Bingöl il merkezinde bulunan Milli Eğitim Müdürlüğü’ne bağlı okul öncesi eğitim kurumlarında görev yapan 75 okul öncesi öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmanın temel dayanağı olan veriler araştırmacı tarafından geliştirilen “Kişisel Bilgi Formu” ve Yaşaroğlu (2014) tarafından geliştirilen 22 maddeden oluşan “Değerler Eğitimi Tutum Ölçeği” aracılığıyla toplanmıştır. Yapılan bu çalışma tarama modelinde olup betimsel bir nitelik taşımaktadır. Çalışmanın sonuçlarına göre okul öncesi öğretmenlerin değerler eğitimine yönelik görüşleri genel olarak olumlu, değerler eğitimini çocukların gelecekleri için önemli buldukları sonucunu ortaya koymaktadır. Değerler eğitimi tutum ölçeğinden aldıkları puanlar cinsiyete, yaşa, mesleki kıdeme, eğitim durumlarına ve değerler eğitimi dersi alıp almama durumlarına göre farklılaşmamaktadır. Değerler eğitimi tutum ölçeğinden aldıkları puanlar sınıflarında değerler eğitimine yer verme durumlarına göre farklılaşmaktadır. Bu duruma göre sınıflarında değerler eğitimine yönelik eğitim-öğretim faaliyetini uygulayan öğretmenler, bu değerlere yer vermeyen öğretmenlere göre, değerlere daha fazla önem verdikleri sonucuna ulaşılmıştır.
The purpose of this research is to investigate and demonstrate the attitudes of preschool teachers towards the values education. The study group of this research consists of 75 preschool teachers who are working either stateor private preschools (which are part of national education directorate) in Bingöl. Underlying data of there search has been collected by researchers using their own ‘personal information form’ and Yaşaroğlu’s ‘Values Education attitude scale’ (2014) which consists of 25 items. This study is a screening model and of a descriptive nature. According to the results of the study, attitudes of preschool teachers towards values education were ‘positive’. These results reveal that preschool teachers find values education as ‘important’ for children’s future. The scores of attitude from ‘Values Education attitude scale’ have not differentiated neither by preschool teacher’s gender, age, seniority in work life, education level nor by their status of taking ‘values education course’. However, scores of attitude from ‘Values Education attitude scale’ have differentiated depending on whether preschool teachers have lectured on ‘values education’ in their classes or not. According to this, the results say that the preschool teachers who have lectured on ‘values education’ in their classes gave more importance to the values than the preschool teachers who have not lectured on ‘values education’ in their classes.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 14 Ocak 2017 |
Gönderilme Tarihi | 10 Ağustos 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 3 Sayı: 2 |