Bu araştırmanın amacı güncel 12. Sınıf biyoloji öğretim programının öğrencilere kazandırmayı hedeflediği araştırmacı-sorgulayıcı olma, eleştirel düşünme, karar verme becerisine sahip olma, problem çözebilme, yaşam boyu öğrenme gibi özelliklere sahip olma, kendisini ve çevresini tanıma ve anlama gibi özellikleri kazandırmada ne derece yeterli olduğunun yanı sıra öğrenenlerin biyoloji ile ilgili, bilgi, beceri, tutum, değer ile anlayışları kazandırmada ne derecede yeterli olduğunu 12. Sınıf biyoloji öğretmenlerinin görüşleriyle incelenmesidir. Araştırmanın modeli olarak nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması (case study) deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, amaçlı örnekleme yöntemlerinden benzeşik örnekleme ile belirlenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu oluşturan katılımcıların ortak özelliği daha önce uygulanmakta olan ve şuan uygulanan 12. sınıf biyoloji öğretim programı dersini vermiş biyoloji öğretmenleri olmalarıdır. Buna göre araştırmanın çalışma grubu 72 biyoloji öğretmeninden oluşmaktadır. Araştırmanın veri toplama aracı olarak katılımcıların demografik özelliklerini (cinsiyet, mesleki kıdem) 2 soru ve 12. Sınıf biyoloji öğretim programı hakkındaki görüşlerinin belirlenmesine yönelik 12 yarı yapılandırılmış açık uçlu sorudan oluşan görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgular MAXQDA 2022 Programı kullanılarak içerik analiz tekniği ile analiz edilmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre; güncel 12. Sınıf biyoloji öğretimi programı biyoloji öğretmenlerinin çoğunluğu tarafından kazanım, öğretim etkinlikleri, ders içeriği açısından olumlu görüş bildirildiği söylenebilir.
Biyoloji Eğitimi 12. Sınıf Biyoloji Öğretimi Programı Biyoloji Öğretmenleri Biyoloji Dersi Durum Çalışması
The aim of this research is to examine how adequate the learners are in gaining knowledge, skills, attitudes, values, and understandings about biology, with the views of 12. grade biology teachers. The research model was a case study, a qualitative research method. The study group was determined using homogeneous sampling, a purposive sample method. The research study group consisted of all biology teachers who have previously or currently taught the 12th grade biology curriculum. So the research study group includes 72 biology teachers. An interview form with 12 semi-structured open-ended questions was used to collect data on participants' demographics (gender, professional seniority), 2 questions, and their thoughts on the 12th-grade biology curriculum. The MAXQDA 2022 program was used to analyze the research findings. According to the research, the majority of current 12th-grade biology teachers had good attitudes about learning outcomes, teaching activities, and course content.It is considered that this research will contribute to the field of educational sciences and biology education by shedding light on the applications that should be included in an effective curriculum that can criticize, question, and direct research in this age where technology is rapidly developing.
Biology Education 12th Grade Biology Curriculum Biology Teachers Biology Lesson Case Study
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 23 Aralık 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 28 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 7 Ocak 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 |