Genetik Kavramlar Konusuna İlişkin Eğitim Çalışmalarının Meta Analiz Yöntemi İle İncelenmesi
Yıl 2020,
Cilt: 11 Sayı: 2, 643 - 661, 28.12.2020
Bahattin Deniz Altunoğlu
,
Hafife Bozdemir
,
Sevcan Candan Helvacı
,
Mehmet Altan Kurnaz
Öz
Bu araştırmanın amacı, 2000 ile 2016 yılları arasında yayımlanmış alan eğitimi bakımından genetik konu başlığı altında yer alan Türkiye’deki çalışmaları derleyerek sistematik bir şekilde incelenmesidir. Bu amaca ulaşmak için ulusal ve uluslararası elektronik veri tabanlarındaki tarama, 'genetik', 'kalıtım', 'kromozom', 'gen' ve 'hücre bölünmesi' anahtar kelimeleri İngilizce karşılıkları da kullanılarak yapılmıştır. Tarama ile konu alanında 64 makaleye ulaşılmış olmasına karşın bu çalışmalardan 16 tanesinin sonuçlarının birleştirilebilir olduğu belirlenmiştir. Meta analiz için seçilen çalışmalar eğitimsel müdahaleler sınıflandırılması yoluyla analiz edilmiştir. Bu sınıflandırmaya göre eğitimsel müdahaleler 'Bilgisayar Destekli Öğretim' , 'Materyal/Model Kullanımı' ve 'Öğrenme Ortamı Tasarımı' başlıkları altında yer almaktadır. Genetik konu ve kavramlarına yönelik Türkiye’de yapılan ve araştırmada belirlenen ölçütlere göre meta analitik analizleri yapılan çalışmalarda Bilgisayar Destekli Öğretim’in akademik başarı üzerinde materyal/model ve bir öğrenme ortamı tasarımına oranla daha etkili olduğu görülmektedir.
Destekleyen Kurum
Kastamonu Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinasyon Birimi
Proje Numarası
KÜ-BAP01/2016- 63
Teşekkür
Kastamonu Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinasyon Birimi'ne araştırmamıza verdiği destek için teşekkür ederiz
Kaynakça
- Ayaz, M. F. ve Söylemez, M. (2015). The effect of the project-based learning approach on the academic achievements of the students in science classes in Turkey: A meta-analysis study. TED Eğitim ve Bilim, 40(178), 255-283. https://doi.org/10.15390/EB.2015.4000
- Ayaz, M. F. ve Söylemez, M. (2016). Proje tabanlı öğrenmenin öğrencilerin fen derslerine yönelik tutumlarına etkisi: bir meta-analiz çalışması. Adıyaman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(1), 112-137. https://doi.org/10.17984/adyuebd.20414
- Aydın, S. ve Yel, M. (2011). The effect of brain based learning biology education upon the academic success and attitude. Energy Education Science and Technology Part B: Social and Educational Studies, 3(1), 87-98.
- Bacanak, A. Değirmenci, S., Karamustafaoğlu, S., ve Karamustafaoğlu, O. (2011). E-dergilerde yayınlanan fen eğitimi makaleleri: Yöntem analizi. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 8(1), 119-132.
- Bahar, M. (2002). Students’ learning difficulties in biology: Reasons and solutions. Kastamonu Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(1), 73-82.
- Bahar, M., Johnstone, A. H. ve Hansell, M. H. (1999). Revisiting learning difficulties in biology. Journal of Biological Education, 33(2), 84-86. https://doi.org/10.1080/00219266.1999.9655648
- Balta, N. (2016). The effect of 7E learning cycle on learning in science teaching: A meta-analysis study. European Journal of Educational Research, 5(2), 61-72. https://doi.org/10.12973/eu-jer.5.2.61
- Bayraktar, S. (2001). A Meta-analysis of the effectiveness of computer-assisted instruction in science education. Journal of Research on Technology in Education, 34(2), 173–188. https://doi.org/10.1080/15391523.2001.10782344
- Büyükkol Köse, E. ve Çetin, G. (2018). Biyoloji dersinde öğrenmede en çok güçlük yaşanan konu: Kalıtım. II. Ulusal Biyoloji Eğitimi Kongresi, Aksaray Üniversitesi, Aksaray – Bildiri Özetleri Kitabı.
- Chang, Y. H., Chang, C. Y. ve Tseng, Y.H. (2010). Trends of science education research: An automatic content analysis. Journal of Science Education and Technology, 19(4), 315-331. https://doi.org/10.1007/s10956-009-9202-2
- Cohen, J. (1992). Statistical power analysis. Current Directions in Psychological Science, 1(3), 98-101.
- Conrad, P. ve Gabe, J. (1999). Introduction: Sociological perspectives on the new genetics: An overview. Sociology of Health & Illness, 21(5), 505–516.
- Çalık, M., Ayas, A. ve Ebenezer, J. V. (2005). A review of solution chemistry studies: Insights into students? Conceptions. Journal of Science Education and Technology, 14(1), 29-50. https://doi.org/10.1007/s10956-005-2732-3
- Çalık, M., Ünal, S., Coştu, B. ve Karataş, F. Ö. (2008). Trends in Turkish science education. Essays in Education, Special Edition, 23–45.
- Gül, Ş. ve Sözbilir. (2016a). Biology education research trends in Turkey. Journal of Mathematics, Science ve Technology Education, 12(8), 93-109. https://doi.org/10.12973/eurasia.2015.1309a
- Gül, Ş. ve Sözbilir, M. (2016b). International trends in biology education research from 1997 to 2014: A content analysis of papers in selected journals. EURASIA Journal of Mathematics, Science & Technology Education, 12(6), 1631–1651. https://doi.org/10.12973/eurasia.2015.1363a
- Harrison, A. G. ve Treagust, D. F. (2000). A typology of school science models. International Journal of Science Education, 22(9), 1011–1026.
- Hudson, P. (2012). A model for curricula integration using the Australian curriculum. Teaching Science, 58(3), 40-45.
Johnstone, A. H. ve Mahmoud, N. A. (1980). Isolating topics of high perceived difficulty school biology. Journal of Biological Education, 14(2), 163-166. https://doi.org/10.1080/00219266.1980.10668983
- Kampourakis, K., Reydon, T. A. C., Patrinos, G. P. ve Strasser, B. J. (2014). Genetics and society-educating scientifically literate citizens: Introduction to the thematic issue. Science and Education, 23(2), 251-258. https://doi.org/10.1007/s11191-013-9659-5
- Kurnaz, M. A. ve Çalık, M. (2009). A thematic review of ‘energy’ teaching studies: focuses, needs, methods, general knowledge claims and implications. Energy Education Science and Technology Part B: Social and Educational Studies, 1(1), 1-26.
- Kurnaz, M. A. ve Sağlam-Arslan, A. (2011). A thematic review of some studies investigating students’ alternative conceptions about energy. Eurasian Journal of Physics and Chemistry Education, 3(1), 51-74.
- Lee, S. W.Y. ve Tsai, C.C. (2013). Technology-supported learning in secondary and undergraduate biological education: Observations from literature review. Journal of Science Education and Technology, 22(2), 226–233. https://doi.org/10.1007/s10956-012-9388-6
- Lewis, J. ve Kattmann, U. (2004). Traits, genes, particles and information: re‐visiting students’ understandings of genetics. International Journal of Science Education, 26 (2), 195–206. https://doi.org/10.1080/0950069032000072782
- Malone, T. W. (1981). Toward a theory of intrinsically motivating instruction. Cognitive Science, 5(4), 333-369.
Saraç, H. (2018). The effect of learning cycle models usage on students’ permanence of the learned information: A meta-analysis study. Kastamonu Eğitim Dergisi, 26 (3), 1-10. https://doi.org/10.24106/kefdergi.413322
- Sitzmann, T. (2011). A meta-analytic examination of the instructional effectiveness of computer-based simulation games. Personnel Psychology, 64, 489–528.
- Smith, M. K., Wood, W. B., Knight, J. K. ve Ebert-May, D. (2008). The genetics concept assessment: A new concept inventory for gauging student understanding of genetics. CBE-Life Sciences Education, 7(4), 422–430. https://doi.org/10.1187/cbe.08-08-0045
- Tobias, S. ve Fletcher, J. D. (2010). Introduction. In S. Tobias, ve J. D. Fletcher (Eds.), Computer games and instruction (pp. 3–16). Charlotte, NC: Information Age.
- Tri, J. ve Tri, S. (2018). Biology education students’ mental models on genetic concepts. Journal of Baltic Science Education, 17(3), 474–485.
- Turan, M. ve Koç, I. (2018). Sekizinci sınıf öğrencilerinin genetik kavramlarına ilişkin kavramsal anlamaları ve kavram yanılgıları. Başkent Üniversitesi Eğitim Dergisi, 5(2), 107–121.
- Ültay, N. ve Çalık, M. (2012). A thematic review of studies into the effectiveness of context-based chemistry curricula. Journal of Science Education and Technology, 21(6), 686-701. https://doi.org/10.1007/s10956-011-9357-5
- Üstün, U. ve Eryılmaz, A. (2014). A research methodology to conduct effective research syntheses: Meta-Analysis. Ted Eğitim ve Bilim, 39(174), 1-32. https://doi.org/10.15390/EB.2014.3379
- Vogel, J, Vogel, D.S., Cannon-Bowers, J., Bowers C.A., Muse, K. ve Wright M. (2006). Computer gaming and interactive simulations for learning: A meta-analysis. Journal of Educational Computing Research, 34, 229–243.
- Yılmaz, Ş., Aydın, F. ve Bahar, M. (2015). 1992-2011 yılları arasında çevre eğitimi ile ilgili yayımlanan yüksek lisans ve doktora tezlerindeki genel yönelimlerin belirlenmesi. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19, 383-413. https://doi.org/10.14520/adyusbd.33216
- İncelenen Kaynaklar
- Altıparmak, M. ve Nakıboglu Tezer, M. (2009). Hands on group work paper model for teaching DNA structure, central dogma and recombinant DNA. US-China Education Review, 6(1), 19–23.
- Araz, G ve Sungur, S. (2007). Effectiveness of problem-based learning on academic performance in genetics. Biochemistry and Molecular Biology Education, 35(6) 448–451.
- Arıkan, F., Aydoğdu, M., Doğru, M. ve Uşak, M. (2006). Bilgisayar destekli biyoloji öğretiminin öğrenci başarısına etkisi. Milli Eğitim Dergisi, 35(171), 177–187.
- Balcı, C. ve Yenice, N. (2016). Effects of the scientific argumentation based learning process on teaching the unit of cell division and inheritance to eighth grade students. Journal of Education in Science, Environment and Health, 2(1), 67–84.
- Demir, A. ve Sezek, F. (2009). İlköğretim sekizinci sınıf fen ve teknoloji dersi genetik ünitesindeki kavram yanılgılarının giderilmesinde grafik materyallerin etkisi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(2), 573–587.
- Kara, Y. (2009). Özel öğretici yazılımın kullanıldığı bilgisayar destekli öğretim yönteminin öğrenci başarısına, kavram yanılgılarına ve tutumlarına etkisi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29(3), 651-672.
- Kara, Y. (2013). Eğlenceli eğitim yazılımının öğrenci başarısına, kavram yanılgılarına ve biyolojiye karşı tutumlarına etkisi. Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 25(25), 129–138.
- Kazancı, M. Atılboz, N. G., Nihal, D. O., Bora, A., ve Altın, M (2003). Kavram haritalama yönteminin lise 3. sınıf öğrencilerinin genetik konularını öğrenme başarısı üzerine etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25, 135–141.
- Kazu, I. Y. ve Demirkol, M. (2014). Effect of blended learning environment model on high school students’ academic achievement. TOJET: The Turkish Online Journal of Educational Technology, 13(1), 78-87.
- Keleş, Ö., Uşak, M. ve Aydoğdu, M. (2006). İlköğretim 8. sınıf fen bilgisi dersi” genetik” ünitesi DNA Watson Crick modelinin sınıf içi uygulamalarla kavratılmasının öğrenci başarısına etkisi. International Journal of Environmental and Science Education, 1(1), 53-63.
- Kılınç, A. (2008). Hücre bölünmelerinin öğretiminde yeni bir yaklaşım: “Bölünen parmaklar”. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 10, 82-99.
- Özay, E. (2008). Mitoz-mayoz konusunun öğretiminde kavramsal değişim metinlerinin kullanılmasının öğrenci başarısına etkisi. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20, 211-220.
- Taşçı, G. ve Soran, H. (2008). Hücre bölünmesi konusunda çoklu ortam uygulamalarının kavrama ve uygulama düzeyinde öğrenme başarısına etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34, 233-243.
- Yeşilyurt, S. ve Kara, Y. (2007). Ders yazılımlarının öğrenci başarısına, kavram yanılgılarına ve biyolojiye karşı tutumlara etkisinin araştırılması. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23, 75-84.
- Yıldırım, B. ve Girgin, S. (2012). The effects of cooperative learning method on the achievements and permanence of knowledge on genetics unit learned by the 8th grade students. Elementary Education Online, 11(4), 958–965.
Investigation of Educational Studies on Genetic Concepts with Meta-Analysis
Yıl 2020,
Cilt: 11 Sayı: 2, 643 - 661, 28.12.2020
Bahattin Deniz Altunoğlu
,
Hafife Bozdemir
,
Sevcan Candan Helvacı
,
Mehmet Altan Kurnaz
Proje Numarası
KÜ-BAP01/2016- 63
Kaynakça
- Ayaz, M. F. ve Söylemez, M. (2015). The effect of the project-based learning approach on the academic achievements of the students in science classes in Turkey: A meta-analysis study. TED Eğitim ve Bilim, 40(178), 255-283. https://doi.org/10.15390/EB.2015.4000
- Ayaz, M. F. ve Söylemez, M. (2016). Proje tabanlı öğrenmenin öğrencilerin fen derslerine yönelik tutumlarına etkisi: bir meta-analiz çalışması. Adıyaman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(1), 112-137. https://doi.org/10.17984/adyuebd.20414
- Aydın, S. ve Yel, M. (2011). The effect of brain based learning biology education upon the academic success and attitude. Energy Education Science and Technology Part B: Social and Educational Studies, 3(1), 87-98.
- Bacanak, A. Değirmenci, S., Karamustafaoğlu, S., ve Karamustafaoğlu, O. (2011). E-dergilerde yayınlanan fen eğitimi makaleleri: Yöntem analizi. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 8(1), 119-132.
- Bahar, M. (2002). Students’ learning difficulties in biology: Reasons and solutions. Kastamonu Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(1), 73-82.
- Bahar, M., Johnstone, A. H. ve Hansell, M. H. (1999). Revisiting learning difficulties in biology. Journal of Biological Education, 33(2), 84-86. https://doi.org/10.1080/00219266.1999.9655648
- Balta, N. (2016). The effect of 7E learning cycle on learning in science teaching: A meta-analysis study. European Journal of Educational Research, 5(2), 61-72. https://doi.org/10.12973/eu-jer.5.2.61
- Bayraktar, S. (2001). A Meta-analysis of the effectiveness of computer-assisted instruction in science education. Journal of Research on Technology in Education, 34(2), 173–188. https://doi.org/10.1080/15391523.2001.10782344
- Büyükkol Köse, E. ve Çetin, G. (2018). Biyoloji dersinde öğrenmede en çok güçlük yaşanan konu: Kalıtım. II. Ulusal Biyoloji Eğitimi Kongresi, Aksaray Üniversitesi, Aksaray – Bildiri Özetleri Kitabı.
- Chang, Y. H., Chang, C. Y. ve Tseng, Y.H. (2010). Trends of science education research: An automatic content analysis. Journal of Science Education and Technology, 19(4), 315-331. https://doi.org/10.1007/s10956-009-9202-2
- Cohen, J. (1992). Statistical power analysis. Current Directions in Psychological Science, 1(3), 98-101.
- Conrad, P. ve Gabe, J. (1999). Introduction: Sociological perspectives on the new genetics: An overview. Sociology of Health & Illness, 21(5), 505–516.
- Çalık, M., Ayas, A. ve Ebenezer, J. V. (2005). A review of solution chemistry studies: Insights into students? Conceptions. Journal of Science Education and Technology, 14(1), 29-50. https://doi.org/10.1007/s10956-005-2732-3
- Çalık, M., Ünal, S., Coştu, B. ve Karataş, F. Ö. (2008). Trends in Turkish science education. Essays in Education, Special Edition, 23–45.
- Gül, Ş. ve Sözbilir. (2016a). Biology education research trends in Turkey. Journal of Mathematics, Science ve Technology Education, 12(8), 93-109. https://doi.org/10.12973/eurasia.2015.1309a
- Gül, Ş. ve Sözbilir, M. (2016b). International trends in biology education research from 1997 to 2014: A content analysis of papers in selected journals. EURASIA Journal of Mathematics, Science & Technology Education, 12(6), 1631–1651. https://doi.org/10.12973/eurasia.2015.1363a
- Harrison, A. G. ve Treagust, D. F. (2000). A typology of school science models. International Journal of Science Education, 22(9), 1011–1026.
- Hudson, P. (2012). A model for curricula integration using the Australian curriculum. Teaching Science, 58(3), 40-45.
Johnstone, A. H. ve Mahmoud, N. A. (1980). Isolating topics of high perceived difficulty school biology. Journal of Biological Education, 14(2), 163-166. https://doi.org/10.1080/00219266.1980.10668983
- Kampourakis, K., Reydon, T. A. C., Patrinos, G. P. ve Strasser, B. J. (2014). Genetics and society-educating scientifically literate citizens: Introduction to the thematic issue. Science and Education, 23(2), 251-258. https://doi.org/10.1007/s11191-013-9659-5
- Kurnaz, M. A. ve Çalık, M. (2009). A thematic review of ‘energy’ teaching studies: focuses, needs, methods, general knowledge claims and implications. Energy Education Science and Technology Part B: Social and Educational Studies, 1(1), 1-26.
- Kurnaz, M. A. ve Sağlam-Arslan, A. (2011). A thematic review of some studies investigating students’ alternative conceptions about energy. Eurasian Journal of Physics and Chemistry Education, 3(1), 51-74.
- Lee, S. W.Y. ve Tsai, C.C. (2013). Technology-supported learning in secondary and undergraduate biological education: Observations from literature review. Journal of Science Education and Technology, 22(2), 226–233. https://doi.org/10.1007/s10956-012-9388-6
- Lewis, J. ve Kattmann, U. (2004). Traits, genes, particles and information: re‐visiting students’ understandings of genetics. International Journal of Science Education, 26 (2), 195–206. https://doi.org/10.1080/0950069032000072782
- Malone, T. W. (1981). Toward a theory of intrinsically motivating instruction. Cognitive Science, 5(4), 333-369.
Saraç, H. (2018). The effect of learning cycle models usage on students’ permanence of the learned information: A meta-analysis study. Kastamonu Eğitim Dergisi, 26 (3), 1-10. https://doi.org/10.24106/kefdergi.413322
- Sitzmann, T. (2011). A meta-analytic examination of the instructional effectiveness of computer-based simulation games. Personnel Psychology, 64, 489–528.
- Smith, M. K., Wood, W. B., Knight, J. K. ve Ebert-May, D. (2008). The genetics concept assessment: A new concept inventory for gauging student understanding of genetics. CBE-Life Sciences Education, 7(4), 422–430. https://doi.org/10.1187/cbe.08-08-0045
- Tobias, S. ve Fletcher, J. D. (2010). Introduction. In S. Tobias, ve J. D. Fletcher (Eds.), Computer games and instruction (pp. 3–16). Charlotte, NC: Information Age.
- Tri, J. ve Tri, S. (2018). Biology education students’ mental models on genetic concepts. Journal of Baltic Science Education, 17(3), 474–485.
- Turan, M. ve Koç, I. (2018). Sekizinci sınıf öğrencilerinin genetik kavramlarına ilişkin kavramsal anlamaları ve kavram yanılgıları. Başkent Üniversitesi Eğitim Dergisi, 5(2), 107–121.
- Ültay, N. ve Çalık, M. (2012). A thematic review of studies into the effectiveness of context-based chemistry curricula. Journal of Science Education and Technology, 21(6), 686-701. https://doi.org/10.1007/s10956-011-9357-5
- Üstün, U. ve Eryılmaz, A. (2014). A research methodology to conduct effective research syntheses: Meta-Analysis. Ted Eğitim ve Bilim, 39(174), 1-32. https://doi.org/10.15390/EB.2014.3379
- Vogel, J, Vogel, D.S., Cannon-Bowers, J., Bowers C.A., Muse, K. ve Wright M. (2006). Computer gaming and interactive simulations for learning: A meta-analysis. Journal of Educational Computing Research, 34, 229–243.
- Yılmaz, Ş., Aydın, F. ve Bahar, M. (2015). 1992-2011 yılları arasında çevre eğitimi ile ilgili yayımlanan yüksek lisans ve doktora tezlerindeki genel yönelimlerin belirlenmesi. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19, 383-413. https://doi.org/10.14520/adyusbd.33216
- İncelenen Kaynaklar
- Altıparmak, M. ve Nakıboglu Tezer, M. (2009). Hands on group work paper model for teaching DNA structure, central dogma and recombinant DNA. US-China Education Review, 6(1), 19–23.
- Araz, G ve Sungur, S. (2007). Effectiveness of problem-based learning on academic performance in genetics. Biochemistry and Molecular Biology Education, 35(6) 448–451.
- Arıkan, F., Aydoğdu, M., Doğru, M. ve Uşak, M. (2006). Bilgisayar destekli biyoloji öğretiminin öğrenci başarısına etkisi. Milli Eğitim Dergisi, 35(171), 177–187.
- Balcı, C. ve Yenice, N. (2016). Effects of the scientific argumentation based learning process on teaching the unit of cell division and inheritance to eighth grade students. Journal of Education in Science, Environment and Health, 2(1), 67–84.
- Demir, A. ve Sezek, F. (2009). İlköğretim sekizinci sınıf fen ve teknoloji dersi genetik ünitesindeki kavram yanılgılarının giderilmesinde grafik materyallerin etkisi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(2), 573–587.
- Kara, Y. (2009). Özel öğretici yazılımın kullanıldığı bilgisayar destekli öğretim yönteminin öğrenci başarısına, kavram yanılgılarına ve tutumlarına etkisi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29(3), 651-672.
- Kara, Y. (2013). Eğlenceli eğitim yazılımının öğrenci başarısına, kavram yanılgılarına ve biyolojiye karşı tutumlarına etkisi. Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 25(25), 129–138.
- Kazancı, M. Atılboz, N. G., Nihal, D. O., Bora, A., ve Altın, M (2003). Kavram haritalama yönteminin lise 3. sınıf öğrencilerinin genetik konularını öğrenme başarısı üzerine etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25, 135–141.
- Kazu, I. Y. ve Demirkol, M. (2014). Effect of blended learning environment model on high school students’ academic achievement. TOJET: The Turkish Online Journal of Educational Technology, 13(1), 78-87.
- Keleş, Ö., Uşak, M. ve Aydoğdu, M. (2006). İlköğretim 8. sınıf fen bilgisi dersi” genetik” ünitesi DNA Watson Crick modelinin sınıf içi uygulamalarla kavratılmasının öğrenci başarısına etkisi. International Journal of Environmental and Science Education, 1(1), 53-63.
- Kılınç, A. (2008). Hücre bölünmelerinin öğretiminde yeni bir yaklaşım: “Bölünen parmaklar”. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 10, 82-99.
- Özay, E. (2008). Mitoz-mayoz konusunun öğretiminde kavramsal değişim metinlerinin kullanılmasının öğrenci başarısına etkisi. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20, 211-220.
- Taşçı, G. ve Soran, H. (2008). Hücre bölünmesi konusunda çoklu ortam uygulamalarının kavrama ve uygulama düzeyinde öğrenme başarısına etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34, 233-243.
- Yeşilyurt, S. ve Kara, Y. (2007). Ders yazılımlarının öğrenci başarısına, kavram yanılgılarına ve biyolojiye karşı tutumlara etkisinin araştırılması. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23, 75-84.
- Yıldırım, B. ve Girgin, S. (2012). The effects of cooperative learning method on the achievements and permanence of knowledge on genetics unit learned by the 8th grade students. Elementary Education Online, 11(4), 958–965.