Bu çalışma, yapay zeka (AI) destekli uyarlamalı (adaptive) öğrenme sistemleri hakkındaki mevcut araştırmaları eleştirel bir şekilde incelemeyi, eğilimleri, boşlukları ve zorlukları belirlemek amacıyla çalışmaları sentezleyerek ele almayı amaçlamaktadır. Aynı zamanda bu sistemlerin eğitimdeki uygulamalarını, faydalarını, zorluklarını ve gelecekteki yönelimlerini de araştırmaktadır. Araştırma tasarımı, PRISMA yönergelerini izleyerek sistematik bir inceleme ve nitel tematik sentez yöntemi kullanmaktadır. Veri toplama süreci, ERIC, JSTOR, IEEE Xplore, Google Scholar, Web of Science ve Scopus saygın veri tabanlarında kapsamlı bir literatür taramasını içerir. Dahil edilme kriterleri, son on yıldaki hakemli makaleler ve yüksek kalitedeki gri literatüre odaklanmışır. Veri analizi, bulguları kapsamlı bir anlatıya entegre etmek için kodlama ve tematik haritalama içerir. Bulgular, uyarlamalı öğrenme istemlerinde AI'nin rolüyle ilgili makine öğrenme algoritmaları, doğal dil işleme ve AI destekli veri analizi gibi önemli temaları ortaya koymaktadır. Uyarlamalı öğrenme sistemlerinin uygulamaları, kişiselleştirilmiş öğrenme yöntemleri, uyarlamalı değerlendirmeler, akıllı öğretim sistemleri ve çeşitli öğrenme ihtiyaçlarının desteklenmesi gibi alanlarda görülmektedir. Vaka çalışmaları, bu sistemlerin öğrenci katılımını ve öğrenme sonuçlarını artırmadaki etkinliğini vurgulamaktadır. Bu çalışma, AI destekli uyarlamalı öğrenme sistemlerinin eğitimi geliştirmeye yönelik potansiyeline dair kapsamlı bir genel bakış sunmaktadır. Öğrenme sonuçlarının iyileştirilmesi, artan katılım, ölçeklenebilirlik ve maliyet etkinliği gibi önemli faydaları göse çarpmaktadr. Bu çalışma ayrıca veri kalitesi, etik konular ve kurumsal direnç gibi zorluklara da değinerek mevcut duruma dengeli bir bakış açısı sunmaktadır. AI destekli uyarlamalı öğrenme sistemleri, eğitim deneyimlerini kişiselleştirme ve iyileştirme konusunda yenilikçi bir potansiyele sahiptir. Faydalar önemli olsa da, veri kalitesi, etik konular ve eğitmen desteği ile ilgili zorlukların ele alınması kritik öneme sahiptir. Gelecekteki araştırmalar, uzun vadeli etkileri ve etik sonuçları ele almalı, duygusal ve sosyal öğrenmenin entegrasyonuna odaklanarak bütüncül bir eğitim ortamı meydana getirmeyi hedeflemelidir.
Uyarlamalı Öğrenme Sistemleri Yapay Zeka Eğitim Teknolojisi Sistematik İnceleme Nitel Sentez
Bu bir derleme çalışma olup etik kurul izni alınması gerekmemiştir.
This study aims to critically examine the current research on AI-powered adaptive learning systems by synthesizing studies to identify trends, gaps, and challenges. It also explores the applications, benefits, challenges, and future directions of these systems in education. The research design employs a systematic review and qualitative thematic synthesis following PRISMA guidelines. Data collection involves a comprehensive literature search across databases such as ERIC, JSTOR, IEEE Xplore, Google Scholar, Web of Science, and Scopus. Inclusion criteria focus on peer-reviewed articles and high-quality grey literature from the past ten years. Data analysis includes coding and thematic mapping to integrate findings into a comprehensive narrative, ensuring rigor through triangulation, peer debriefing, and reflexivity. The findings reveal significant themes related to the role of AI in adaptive learning, including machine learning algorithms, natural language processing, and AI-driven data analysis. Applications of adaptive learning systems are demonstrated in personalized learning pathways, adaptive assessments, intelligent tutoring systems, and support for diverse learning needs. Case studies highlight the effectiveness of these systems in enhancing student engagement and learning outcomes. This study provides a comprehensive overview of the potential of AI-powered adaptive learning systems to transform education. It identifies significant benefits such as improved learning outcomes, increased engagement, scalability, and cost-effectiveness. The study also addresses challenges like data quality, ethical considerations, and institutional resistance, providing a balanced view of the current landscape. AI-powered adaptive learning systems have innovative potential in personalizing and improving educational experiences. While the benefits are significant, addressing challenges related to data quality, ethical considerations, and educator support is crucial. Future research should focus on long-term impacts, ethical implications, and integrating emotional and social learning to create a holistic educational environment.
Adaptive Learning Systems Artificial Intelligence Educational Technology Systematic Review Qualitative Synthesis
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Bilim, Teknoloji ve Mühendislik Eğitimi ve Programlarının Geliştirilmesi, Alan Eğitimleri (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 28 Aralık 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 28 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 31 Temmuz 2024 |
Kabul Tarihi | 28 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 15 Sayı: 3 |