Ulusal ve uluslararası sınavların sonuçları doğrultusunda eğitim sistemimizdeki eksiklikleri giderebilmek amacıyla çeşitli çalışmalar gerçekleştirilmektedir. Bu çalışmalardan biri de Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda hayata geçirilen Oyun Temelli Matematik Öğrenme Laboratuvarı Projesidir. Öğrenme ortamını ve eğitim öğretim faaliyetlerini düzenleyecek öğretmenlerin matematik laboratuvarlarının öğrenmeye etkilerine ilişkin görüşleri, bu projenin okullarda verimli bir şekilde kullanılabilmesi açısından önem arz etmektedir. Buradan hareketle çalışmanın amacı gelecek nesilleri yetiştirecek olan öğretmen adaylarının eğitim-öğretim faaliyetlerinin matematik laboratuvarında gerçekleştirilmesine ilişkin görüşlerini belirlemektir. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseni benimsenmiştir. Çalışma amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme kullanılarak belirlenen 6 ilköğretim matematik öğretmen adayı ve 6 ortaöğretim matematik öğretmen adayı ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın verileri 9 açık uçlu sorudan oluşan form ile elde edilmiştir. Elde edilen verilerin analizinde betimsel ve içerik analiz teknikleri birlikte kullanılmıştır. Araştırmanın sonunda öğretmen adaylarının görüşlerinden elde edilen bulguların yanı sıra gelecek araştırmalara ışık tutması açısından önerilere de yer verilmiştir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Haziran 2016 |
Gönderilme Tarihi | 27 Haziran 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 |