This study explores prospective science teachers’ understanding of the
concept of scientific literacy. The research design is case study survey
research. The participants included 37 first year and 32 second year
prospective science teachers from a university in Izmir. The data were
collected through an open-ended survey question. Scientific literacy is divided
into four categories (i.e., contexts, knowledge, attitudes, and competencies).
Both first year and second year prospective science teachers had a poor
understanding of the categories of contexts, knowledge and competencies. They also had a poor understanding of the
sub-category of environmental awareness under the category of attitudes. This
study found gender differences in prospective science teachers’ understanding
of scientific literacy. Redesigning the content of the undergraduate course
titled “Science-Technology Curriculum and Planning” in a way that improves
prospective science teachers’ understanding of scientific literacy may have a
positive impact on the implementation of the primary science curriculum.
Bu çalışmanın amacı fen
bilimleri dersi öğretmen adaylarının fen okuryazarlığı kavramına ait
farkındalık düzeylerini ortaya çıkarmaktır. Çalışmada kullanılan araştırma
deseni durum çalışması tarama araştırmasıdır (case study survey research).
Çalışmaya İzmir ilinde bulunan 37 birinci sınıf ve 32 ikinci sınıf fen
bilimleri dersi öğretmen adayı katılmıştır. Öğretmen adaylarının fen
okuryazarlığı kavramına ait farkındalık düzeylerini belirlemek için açık uçlu
bir sorudan yararlanılmıştır. Fen okuryazarlığı dört boyutta (yani, bağlamlar,
bilgi, tutumlar ve yeterlikler) incelenmiştir. Her iki sınıfta da bağlamlar,
bilgi ve yeterlikler boyutlarını anlama düzeyi düşüktür. Tutumlar boyutuna ait
çevre farkındalığı alt boyutunu anlama düzeyi her iki sınıfta da düşüktür. Bu
çalışma fen okuryazarlığı kavramını anlamada cinsiyete göre bir takım benzerlik
ve farklılıkların olabileceğini göstermiştir. Eğitim Fakültelerinde lisans
düzeyinde verilen ‘Fen-Teknoloji Programı ve Planlama’ dersinin içeriğinin fen
okuryazarlığı kavramının daha iyi geliştirilmesine olanak verecek şekilde
düzenlenmesi, vizyonu fen okuryazarlığı olan 2013 fen bilimleri dersi öğretim
programının uygulanma başarısına olumlu katkıda bulunabilir.
Fen okuryazarlığı, öğretmen eğitimi, durum çalışması
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2016 |
Gönderilme Tarihi | 2 Temmuz 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 |