Cebir, genel olarak
sembolleri manipüle etmek olarak görülürken, cebirsel düşünmenin genelleme ile
ilgili olduğu kabul edilir. Örüntüler, erken yaşlardaki çocukların cebirsel
düşünmelerini geliştirmek için genelleme ile kullanılabilir. Örüntüleri
genelleme bağlamında, bu çalışmanın amacı cebirsel düşünmenin geliştiği
ortaokul yıllarındaki farklı sınıf seviyelerindeki öğrencilerin akıl yürütme ve
çözüm stratejilerini araştırmaktır. Öncelikle, 154 ortaokul öğrencisine sayı,
şekil ve tablo şeklinde temsil edilen farklı tipte örüntü soruları sorulmuştur. Sonra, her bir sınıf seviyesinden (6., 7. ve
8.sınıf) iki öğrenci ile, öğrencilerin farklı temsillerle gösterilen
örüntülerdeki ilişkiyi nasıl yorumladıkları ve hangi stratejileri
kullandıklarını incelemek için görüşmeler yapılmıştır. Çalışmanın bulguları, sınıf
seviyeleri arttıkça, öğrencilerin cebirsel sembolleri kullanmaya daha eğilimli
olduğunu göstermektedir. Bununla birlikte, öğrencilerin değişken kavramı ile
ilgili algılarında sıkıntılar olduğu görülmüştür.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2016 |
Gönderilme Tarihi | 25 Haziran 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 |