Alan yazında yer
alan çalışmalar ve çalışma kapsamında iki matematik öğretmeninden alınan
görüşler, geometrik cisimler konusunun öğretimi sürecinde zorluklar yaşandığına
ve konuya ait başarının düşük olduğuna
işaret etmektedir. Bu çalışma; 3 boyutlu (3B) geometrik cisimler konusunun
öğrenme ve öğretme sürecini iyileştirmek amacıyla yapılan bir eylem
araştırmasıdır. Çalışmada 8. sınıf matematik öğretim programında yer alan
geometrik cisimler konusuna yönelik olarak, 3 boyutlu çizim ve hesaplama gibi
özelliklere sahip Cabri 3D dinamik geometri yazılımı ile etkinlikler
geliştirilmiştir. Etkinlikler hakkında üç matematik eğitimi alan uzmanından ve
bir matematik öğretmeninden görüş alınmış, gerekli düzeltmeler yapılmıştır.
Güncellenen etkinlikler 18 sekizinci sınıf öğrencisine, 3 hafta boyunca
uygulanmıştır. Uygulama sonrasında öğretmenin görüşleri alınmış ve analiz
edilmiştir. Öğretmen, etkinliklerin öğrencilerin geometrik şekilleri
kavramasını kolaylaştırdığını belirtmiştir. Etkinliklerin ilgi çekerek
öğrencilerin motivasyonunu yükseltmesini, sınıf içinde öğretim sürecinde zaman
kazandırmasını ve etkinliklerin evde de aktif şekilde tekrar edilebilmesini
uygulamanın olumlu yönleri olarak dile getirmiştir. Öte yandan bazı
durumlarda Cabri 3D kullanımı ile ilgili sıkıntılar yaşandığını da ifade
etmiştir. Öğretmenin getirdiği öneriler dikkate alınarak etkinlikler
güncellenmiş, çeşitli uygulama ve araştırma önerileri getirilmiştir.
geometri öğretimi, geometrik cisimler, Cabri 3D, BİT, teknoloji destekli
matematik öğretimi.
geometri öğretimi geometrik cisimler Cabri 3D BİT teknoloji destekli matematik öğretimi
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2016 |
Gönderilme Tarihi | 31 Mart 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 |