Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İlkokul Matematik Dersi Güncel Öğretim Programının Okul Matematiği Prensiplerine Göre İncelenmesi

Yıl 2019, , 789 - 806, 31.12.2019
https://doi.org/10.17522/balikesirnef.531760

Öz

Bu çalışmanın amacı İlkokul Matematik Öğretim Programı’nın (2018) , dünyanın en büyük matematik eğitimi organizasyonu National Council of Teachers of Mathematics (NCTM) tarafından yayımlanan, Principles and Standards for School Mathematics (PSSM) dokümanında yer alan, okul matematiği için belirlenen prensipleri yansıtıp yansıtmadığını ortaya çıkarmaktır. Araştırmanın çalışma grubunu Millî Eğitim Bakanlığı tarafından 2018 yılında yayımlanan, İlkokul Matematik Dersi Öğretim Programı (İMDÖP) oluşturmaktadır. Araştırmada, nitel araştırma modelinin desenlerinden belge (doküman) incelemesi kullanılmıştır. Doküman incelemesi ile elde edilen bulguların NCTM tarafından geliştirilen okul matematiğinin prensipleri çerçevesinde betimsel analizi yapılmıştır. 2018’de uygulanmaya başlayan 1, 2, 3 ve 4. sınıf matematik öğretim programı genel olarak, matematik öğretiminde ve öğreniminde yüksek kaliteyi hedefleyen NCTM’ nin okul matematiği için geliştirilen prensiplerini kısmen karşılamaktadır diyebiliriz. Ancak İMDÖP, NCTM’ nin okul matematiği için geliştirilen prensiplerini tam anlamıyla karşılamamaktadır.

Kaynakça

  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2008). Bilimsel Araştırma Yöntemleri (Geliştirilmiş 2. baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • İMDÖP (2018). Matematik dersi öğretim programı (ilkokul ve ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar).Ocak 2017 tarihinde Milli Eğitim Bakanlığı tarafından. Erişim adresi: http://mufredat.meb.gov.tr/Dosyalar/201813017165445-MATEMATİK%20ÖĞRETİM%20PROGRAMI%202018v.pdf
  • Kalkınma Bakanlığı, (2014). 2014 yılı kalkınma programı. 25 Ekim 2013 tarihinde, Kalkınma Bakanlığı tarafından, Erişim adresi: http://www3.kalkinma.gov.tr/DocObjects/View/15386/2014_programi.pdf
  • MEB, (2018). 2023 eğitim vizyonu. Ekim 2018 tarihinde, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından, Erişim adresi: http://2023vizyonu.meb.gov.tr/doc/2023_EGITIM_VIZYONU.pdf
  • NCTM (2000). Principles and Standards for School Mathematics. Reston, Va. NCTM.
  • NCTM (2018). About NCTM. 19.10.2018 tarihinde https://www.nctm.org/About/ adresinden erişilmiştir.
  • Umay, A., Akkuş, O., & Duatepe, A. P. (2006). Matematik dersi 1.-5. sınıf öğretim programının NCTM prensip ve standartlarına göre incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31(31), 198-211.
  • Van De Walle, J. A., Karp, K. S., & Bay-Williams, J. M. (2016). İlkokul ve ortaokul matematiği: Gelişimsel yaklaşımla öğretim. (7. Baskı). (Çev. S. Durmuş). Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • YEGİTEK, (2018). STEM eğitimi öğretmen el kitabı. Mart 2018 tarihinde, Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü tarafından, Erişim adresi: http://scientix.meb.gov.tr/images/upload/Event_35/Gallery/STEM%20Eğitimi%20Öğretmen%20El%20Kitabı.pdf
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (9. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.

An Investigation Primary Scholl Mathematics Curriculum by Principles for School Mathematics

Yıl 2019, , 789 - 806, 31.12.2019
https://doi.org/10.17522/balikesirnef.531760

Öz

The aim of this study was to evaluate the primary school mathematics
curriculum (2018) in terms of principles for school mathematics, published by
the National Council of Teachers of Mathematics (NCTM), the world's largest
mathematics education organization. The study group of the study is the Primary
School Mathematics Education Program published by the Ministry of National
Education in 2018. In this study, document analysis of the qualitative research
model was used. Descriptive analysis was used in the study. The 1st, 2nd, 3rd
and 4th grade mathematics curriculum, which began in 2018, is in general
compatible with the principles developed by NCTM for school mathematics.
However, the mathematics curriculum does not fully comply with the NCTM
principles developed for school mathematics.

Kaynakça

  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2008). Bilimsel Araştırma Yöntemleri (Geliştirilmiş 2. baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • İMDÖP (2018). Matematik dersi öğretim programı (ilkokul ve ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar).Ocak 2017 tarihinde Milli Eğitim Bakanlığı tarafından. Erişim adresi: http://mufredat.meb.gov.tr/Dosyalar/201813017165445-MATEMATİK%20ÖĞRETİM%20PROGRAMI%202018v.pdf
  • Kalkınma Bakanlığı, (2014). 2014 yılı kalkınma programı. 25 Ekim 2013 tarihinde, Kalkınma Bakanlığı tarafından, Erişim adresi: http://www3.kalkinma.gov.tr/DocObjects/View/15386/2014_programi.pdf
  • MEB, (2018). 2023 eğitim vizyonu. Ekim 2018 tarihinde, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından, Erişim adresi: http://2023vizyonu.meb.gov.tr/doc/2023_EGITIM_VIZYONU.pdf
  • NCTM (2000). Principles and Standards for School Mathematics. Reston, Va. NCTM.
  • NCTM (2018). About NCTM. 19.10.2018 tarihinde https://www.nctm.org/About/ adresinden erişilmiştir.
  • Umay, A., Akkuş, O., & Duatepe, A. P. (2006). Matematik dersi 1.-5. sınıf öğretim programının NCTM prensip ve standartlarına göre incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31(31), 198-211.
  • Van De Walle, J. A., Karp, K. S., & Bay-Williams, J. M. (2016). İlkokul ve ortaokul matematiği: Gelişimsel yaklaşımla öğretim. (7. Baskı). (Çev. S. Durmuş). Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • YEGİTEK, (2018). STEM eğitimi öğretmen el kitabı. Mart 2018 tarihinde, Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü tarafından, Erişim adresi: http://scientix.meb.gov.tr/images/upload/Event_35/Gallery/STEM%20Eğitimi%20Öğretmen%20El%20Kitabı.pdf
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (9. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Lütfi Üredi 0000-0003-1705-1325

Hakan Ulum 0000-0002-1398-6935

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2019
Gönderilme Tarihi 24 Şubat 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019

Kaynak Göster

APA Üredi, L., & Ulum, H. (2019). İlkokul Matematik Dersi Güncel Öğretim Programının Okul Matematiği Prensiplerine Göre İncelenmesi. Necatibey Faculty of Education Electronic Journal of Science and Mathematics Education, 13(2), 789-806. https://doi.org/10.17522/balikesirnef.531760