This study aims to determine whether there is a difference between the
gains offered by the science high school chemistry curriculum and those of chemistry
curriculum based on the revised Bloom’s taxonomy, and if any, in what respect
they differ. In this study, the qualitative
research method of document analysis was used. The distribution of the science
high school chemistry course gains based on the cognitive process dimension of
the revised Bloom’s taxonomy was: understanding 44.44 %, analyzing 34.08 %,
applying 8.89 %, remembering 5.19 %, evaluating 3.70 %, and creating 3.70 %. It
was found, when the gains of the above-mentioned curriculum were analyzed based
on the knowledge dimension of the revised Bloom’s taxonomy, that the weighted
distribution was at the conceptual knowledge level, with a rate of 71.85 %; the
gains in procedural and factual knowledge were rather low, with rates of 13.33 %
and 8.89 %, respectively; and the gains in metacognitive knowledge were very
low, with a rate of 5.93 %. The gains of the science high school program
intensified in the conceptual knowledge dimension. This intensification can be
suggested to shift to the high-level knowledge dimensions in the program that
will be designed and prepared.
Science high school chemistry curriculum Secondary chemistry curriculum
– Bu çalışmada, Fen Lisesi Kimya Dersi Öğretim Programı kazanımları ile Lise Kimya Dersi Öğretim Program kazanımlarının Yenilenmiş Bloom Taksonomisine göre aralarında bir farklılık olup olmadığının ve varsa hangi açılardan farklılık olduğunun belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada, nitel araştırma yöntemlerinden biri olan doküman incelemesi kullanılmıştır. Fen Lisesi Kimya Dersi kazanımlarının Yenilenmiş Bloom Taksonomisinin bilişsel süreç boyutuna göre dağılımının %44,44’ünün anlamak, %34,08’inin çözümlemek, %8,89’unun uygulamak, %5,19’unun hatırlamak, %3,70’inin değerlendirmek ve %3,70’inin de yaratmak bilişsel süreç boyutlarından oluştuğu sonucuna ulaşılmıştır. Adı geçen programın kazanımları Yenilenmiş Bloom Taksonomisinin bilgi boyutuna göre analiz edildiğinde ise %71,85 ile ağırlıklı dağılımın kavramsal bilgi basamağında olduğu; %13,33 ile işlemsel ve %8,89 ile olgusal bilgi basamaklarındaki kazanımların oldukça az olduğu; %5,93 ile üstbilişsel bilgi basamağındaki kazanımların da çok az olduğu sonucu elde edilmiştir. Adı geçen programın kazanımlarının Kavramsal Bilgi boyutunda yoğunlaştığı görülmektedir. Yeni tasarlanacak ve hazırlanacak programda, işaret edilen yoğunluğun üst düzey bilgi boyutlarına kaydırılması önerilebilir.
Ortaöğretim Fen Lisesi Kimya Dersi Öğretim Programı Ortaöğretim Kimya Dersi Öğretim Programı Yeniden Düzenlenmiş Bloom Taksonomisi Bilgi Boyutu
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 6 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |