Changes
and developments in technology occurred in recent years inevitably effect the education
system. Today, technology and education appear as two contents that are being
used together. This case necessitated teachers to follow technological changes
and developments specifically in education which is an important part of the
education system. The purpose of this study is to determine chemistry teachers'
requirements of TPACK model for in-service training. To this study, 37
chemistry teachers, working at Trabzon city center, joined. In this study,
"mixed method" is used because of the qualitative and quantitative
data collection technique. In this study, Recognition Survey of In-service
Training Needs and semi-structured interviews are used as the data collection
tool. Acquired data reveals that chemistry teachers can't use technology efficiently
in their classes and they are very lack for TPACK model. In other words, it is
confirmed that teachers joined this study are in need of technology usage and
especially TPACK model for in-service training.
Chemistry teacher,
technological pedagogical content knowledge, in-service training
Chemistry teacher technological pedagogical content knowledge in-service training
Son yıllarda teknolojide yaşanan
değişim ve gelişimler, kaçınılmaz bir şekilde eğitim sistemlerini
etkilemektedir. Günümüzde artık teknoloji ve eğitim yan yana kullanılan iki
kavram olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu durum, eğitim sisteminin önemli bir
parçası olan öğretmenlerin özellikle eğitim teknolojilerindeki değişim ve
gelişimleri takip etmelerini ve derslerinde kullanmalarını zorunlu hale
getirmiştir. Yapılan bu çalışmanın amacı, kimya öğretmenlerinin teknolojiye ve
özellikle TPAB modeline yönelik hizmet içi eğitim ihtiyaçlarını belirlemektir.
Çalışmaya, Trabzon il merkezinde görev yapan 37 kimya öğretmeni katılmıştır
Çalışmada, nitel ve nicel veri toplama yapıldığından “karma yöntem”
kullanılmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak, Hizmet İçi Eğitim İhtiyaç
Belirleme Anketi (HİEİBA) ve yarı yapılandırılmış mülakatlar kullanılmıştır.
Elde edilen veriler, kimya öğretmenlerinin derslerinde teknolojiyi etkili bir
biçimde kullanamadıklarını ve TPAB modeline yönelik çok eksik olduklarını
ortaya çıkarmıştır. Diğer bir ifade ile çalışmaya katılan öğretmenler kimya
öğretiminde teknolojinin kullanımı ve özellikle TPAB modeline yönelik hizmet
içi eğitime ihtiyaç duydukları tespit edilmiştir.
Kimya öğretmeni teknolojik pedagojik alan bilgisi hizmet içi eğitim
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2016 |
Gönderilme Tarihi | 18 Nisan 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 10 Sayı: 2 |