Bu araştırmanın
amacı, ilkokullarda görev yapan öğretmenlerin yaşam boyu öğrenmeye ilişkin
görüşlerini farklı değişkenlere göre belirlemektir. Araştırmanın çalışma
evrenini, 2016-2017 eğitim öğretim yılında Balıkesir ili Altıeylül İlçesinde
merkez ilkokullarda görev yapan toplam 920 öğretmen oluşturmuştur. 157 öğretmen
ise çalışmanın örneklem grubunu oluşturmuştur. Araştırmada yaşam boyu öğrenme
yeterliğini ölçmek için altı boyuttan oluşan “Yaşam Boyu Öğrenme Yeterlik
Ölçeği” ve araştırmacılar tarafından hazırlanan bilgi formu kullanılmıştır. Toplanan
verilerin analizinde doğrulayıcı faktör analizi (DFA) ve MANOVA kullanılmıştır.
Sonuç olarak, cinsiyet ve fakülte türünün öğretmenlerin yaşam boyu öğrenme
yeterlikleri üzerinde anlamlı bir etkiye sahip olduğu görülmüştür.
The
purpose of this research is to determine whether there is a meaningful
difference between gender, major, and college which is from graduated on
lifelong learning competencies by examining the opinions of teachers working in
elementary school. 157 teachers complete the survey from a total of 920 teachers who worked
in elementary schools in the Altıeylul district of Balıkesir province during
the academic year 2016-2017 were selected. A Lifelong Learning Competency Scale
was used to determine lifelong learning competencies in this study. The
collected data are analyzed by using Lisrel and SPSS 24 programs. Confirmatory
factor analysis (CFA) is followed by Multivariate
Analysis of Variance (MANOVA) which was conducted. Therefore, there are
statistical differences between gender, and college which is from graduated on
lifelong learning competencies.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 18 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 26 Ekim 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 11 Sayı: 2 |