Bu çalışmanın amacı yapılandırmacı öğrenme yaklaşımına dayalı bilgisayar destekli öğretimin öğrencilerin bilgisayarlara ve fen ve teknoloji dersine yönelik tutumları ile fen ve teknoloji dersindeki başarıları üzerine etkisini araştırmaktır. Çalışma grubunu, Kocaeli’nin Körfez ilçesinden uygun örnekleme yolu ile belirlenmiş bir ilköğretim okulunun 4. sınıfında öğrenim gören toplam 56 öğrenci oluşturmaktadır. Verilerin toplanması aşamasında “Fen ve Teknoloji Dersine Yönelik Tutum Ölçeği”, “Bilgisayarlara Yönelik Tutum Ölçeği” ve “Başarı Testi” kullanılmıştır. Ön-test son-test kontrol gruplu yarı deneysel desenin kullanıldığı çalışmada konular, deney grubunda yapılandırmacı yaklaşıma dayalı bilgisayar destekli öğretim yöntemiyle, kontrol grubunda ise müfredatta belirtilen geleneksel öğretim yöntemi (yapılandırmacı öğrenme yaklaşımına dayalı yöntem) uygulanmıştır. Verilerin değerlendirilmesi sonucunda, grupların bilgisayarlara yönelik son-test tutumları ile başarı testinden elde edilen son-test puanlarında deney grubu lehine istatistiksel olarak anlamlı farklılıkların olduğu (p0.05), ancak deney grubuna ait tutumlarda olumlu yönde artış olduğu görülmüştür.
Yapılandırmacı öğrenme yaklaşımı bilgisayar destekli öğretim tutum başarı.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2011 |
Gönderilme Tarihi | 2 Ocak 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 5 Sayı: 1 |