Üniversite öğrencileri optik nesnelerle görüntü oluşumu sorularında devamlı bir şekilde yanlış cevaplar ortaya koymaktadırlar. Bu çalışmanın amacı öğrencilerin iğne deliği ve düzlem ayna bilgilerindeki değişimleri rehber eşliğinde sorgulama temelli bir eğitim öncesi ve sonrasında karşılaştırmaktır. Kullanılan öğretim metotları öğretmen rehberliğinde uygulamalı aktiviteleri kapsamaktadır. Yirmi dört öğrenci bu çalışmada yer aldı ve üç iğne deliği ve beş düzlem ayna sorusuna verdikleri cevaplardaki değişimler tekrarlı ölçümler için çok ve tek değişkenli varyans analizi kullanılarak incelendi. Sonuçlar öğrencilerin iğne deliği sorularına verdikleri cevaplardaki değişimlerin anlamlı, ayna sorularına verdikleri cevapların fark edilebilir düzeyde olduğunu göstermektedir. Rehber eşliğinde sorgulama eğitimi öğrencilerin iğne deliği bilgilerini organize etmek ve yapılandırmalarına, ayna sistemlerinde ilerlemelerine yardımcı olmuştur.
Optik öğretimi iğne delikleri düzlem aynalar rehber eşliğinde sorgulamalı eğitim
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2011 |
Gönderilme Tarihi | 2 Ocak 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 5 Sayı: 1 |