BibTex RIS Kaynak Göster

Brousseau’nun Matematiksel Öğrenme Ortamları Kuramı ve Adidaktik Ortamın Bir Uygulaması

Yıl 2011, Cilt: 5 Sayı: 1, 204 - 224, 01.06.2011

Öz

Eğitim alanında yapılan araştırmalar son asırda farklı öğretim kuram, yaklaşım ve modellerinin doğmasına yol açmıştır. Bunun sonucu olarak matematik eğitimi de bu gelişmelerden etkilenmiş, yeni kuram ve modeller ortaya çıkmış ve bunların uygulanabilirliği ve etkililiği üzerinde çeşitli araştırmalar yapılmıştır. Bu kuramlardan biri, Guy Brousseau’nun (1998) Matematiksel Öğrenme Ortamları Kuramıdır. Bu çalışmanın amacı; bu kuramı ve bu kuramda önemli bir yer tutan adidaktik öğrenme ortamlarını ana hatlarıyla tanıtmak ve buna yönelik bir uygulama örneği sunarak ortamın farklı safhalarında yaşananları betimlemektir. Bu doğrultuda 8.sınıf seviyesinde üçgenlerde ağırlık merkezini bulma üzerine bir adidaktik ortam tasarlanmış ve sınıf içi çalışmalar gözlenerek kamera ile kayıt altına alınmıştır. Çalışmanın sonunda adidaktik ortamların beş evresi dikkate alınarak her bir evredeki öğrenci yaşantıları betimlenmiştir.

Kaynakça

  • Arslan, S. (2009). Matematik Öğretiminde Düşünce Farklılıkları 2008-2009 Bahar Dönemi Yayınlanmamış Ders Notları. Karadeniz Teknik Üniversitesi. Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Bessot, A. (1994), Panorama del quadro teorico della didactica matematica. L’Educazione Matematica, 15(4) Vol 1.
  • Brousseau, G. (1998). Theory of didactical situations in mathematics: didactique des mathématiques, 1970-1990, Kluwer Academic, Dordrecht.
  • Brousseau, G. (2002). Theory of Didactical Situations In Mathematics. London: Kluwer Academic Publisher.
  • Chevallard Y. (1985). La transposition didactique. Du savoir savant au savoir enseigné. Grenoble: La Pensée Sauvage.
  • Cohen, L.; Manion, L. & Morrison, K. (2005). Research Methods in Education(5 th Edition). London and NewYork; Routledge Falmer Taylor and Fracis Group.
  • Laborde, C. & Perrin-Glorian, M. J. (2005). Teaching Situations as Object of Research: Empirical Studies within Theoretical Perspectives. Educational Studies in Mathematics 59, 1-12.
  • Robert, A. (1988). Une introduction à la didactique des mathématiques. Cahier de Didactique des Mathématiques. No: 50, Paris: IREM de Paris-7 yayınları.
  • Ruthven, K., Laborde, C., Leach, J. & Tiberghien, A. (2009). Design Tools in Didactical Research: Instrumenting the Epistemological and Cognitive Aspects of the Design of Teaching Sequences. Educational Researcher 38(5), 329-342.
  • Samaniego, A. H. F. ve Barrera, S. V. (1999) Brousseau in action: Didactical situation for learning how to graph functions. Asian Technology Conference in Mathematics. http://www.eric.ed.gov/PDFS/ED451036.pdf.
  • Sağlam Arslan, A. (2008). Didaktikte Antropolojik Kuram ve Kullanımına Yönelik Örnekler. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(2), 19-36.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınları.
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Selahattin Arslan Bu kişi benim

Demet Baran Bu kişi benim

Samet Okumuş

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2011
Gönderilme Tarihi 2 Ocak 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 5 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Arslan, S., Baran, D., & Okumuş, S. (2011). Brousseau’nun Matematiksel Öğrenme Ortamları Kuramı ve Adidaktik Ortamın Bir Uygulaması. Necatibey Faculty of Education Electronic Journal of Science and Mathematics Education, 5(1), 204-224.