Eğitim alanında yapılan araştırmalar son asırda farklı öğretim kuram, yaklaşım ve modellerinin doğmasına yol açmıştır. Bunun sonucu olarak matematik eğitimi de bu gelişmelerden etkilenmiş, yeni kuram ve modeller ortaya çıkmış ve bunların uygulanabilirliği ve etkililiği üzerinde çeşitli araştırmalar yapılmıştır. Bu kuramlardan biri, Guy Brousseau’nun (1998) Matematiksel Öğrenme Ortamları Kuramıdır. Bu çalışmanın amacı; bu kuramı ve bu kuramda önemli bir yer tutan adidaktik öğrenme ortamlarını ana hatlarıyla tanıtmak ve buna yönelik bir uygulama örneği sunarak ortamın farklı safhalarında yaşananları betimlemektir. Bu doğrultuda 8.sınıf seviyesinde üçgenlerde ağırlık merkezini bulma üzerine bir adidaktik ortam tasarlanmış ve sınıf içi çalışmalar gözlenerek kamera ile kayıt altına alınmıştır. Çalışmanın sonunda adidaktik ortamların beş evresi dikkate alınarak her bir evredeki öğrenci yaşantıları betimlenmiştir.
Matematiksel Öğrenme Ortamları Kuramı adidaktik ortamlar üçgende ağırlık merkezi.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2011 |
Gönderilme Tarihi | 2 Ocak 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 5 Sayı: 1 |