Bu çalışmanın amacı, J. M. Keller tarafından geliştirilen “Instructional Materials Motivation Survey
[IMMS] - Öğretim Materyalleri Motivasyon Anketi [ÖMMA]” nin Türkçeye uyarlanarak geçerlik ve güvenirlik
çalışmasını yapmaktır. Anket dört faktörlü (dikkat, uygunluk, güven, tatmin) bir yapıda toplam 36 maddeden
oluşmaktadır. Anket Türkçeye çevrilmiş ve daha sonra Türkçe ve yabancı dil uzmanı 15 öğretim üyesinin
görüşleri doğrultusunda dil ve anlam bütünlüğü açısından değerlendirilmiştir. Değerlendirme sonrası, anketin
eğitim sistemi açısından kültürel uygunluğu ve Türkçe dil geçerliği birer uzman tarafından yeniden incelenmiş
ve ankete son hali verilmiştir. Anketin Türkçe formu Atatürk ve Erzincan Üniversiteleri Eğitim Fakültelerinde
toplam 262 öğrenciye uygulanmıştır. Madde geçerliğine kanıt olarak madde toplam test korelasyonları
hesaplanmış, anket puanlarıyla negatif veya çok düşük korelasyona sahip olan (r
Öğretim materyali motivasyon anket ARCS Motivasyon Modeli geçerlik ve güvenirlik.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2011 |
Gönderilme Tarihi | 2 Ocak 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 5 Sayı: 1 |