Projelerle öğrenmede, etkinliklerin bireysel yeteneklere uygun olarak gerçekleştirilmesi önemli bir yer tutar. Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından düzenlenen proje yarışmasında gerçekleştirilen Proje Tabanlı Öğrenme (PTÖ) uygulamaları bu bakımdan önem taşımaktadır. Çünkü bu tür uygulamaların, içerik yönünden ilgili dersin programına uygun olması, yani program üstü bilgileri içermemesi gerekir. Bu çalışmada MEB tarafından son altı yılda gerçekleştirilmekte olan proje yarışmasında ilk 100’e giren 388 fen projesi program dışı biyoloji bilgileri yönünden içerik analizi ile incelenmiştir. Analiz sonuçları, fen ve teknoloji dersi programı dışında kalan biyoloji bilgilerinin projelerde yoğun olarak kullanıldığını, bunlardan program üstü konumda olanlarının, fen ve teknoloji dersi programına uygun olmadığını ortaya koymaktadır. Program dışı içerikten program üstü konumda olmayan ve güncel yaşamla ilgili olan etkinlikler, PTÖ uygulamalarının geniş içerikli ve süreç içeren yapısı ile paralel bir durumu teşkil etmesi bakımından öğrenme sürecinde kullanışlı olabilir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2012 |
Gönderilme Tarihi | 2 Ocak 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 6 Sayı: 1 |