Bu çalışmada İlköğretim 4. ve 5. sınıflarda kullanılan Fen ve Teknoloji Ders Kitaplarında “Madde ve Değişim” öğrenme alanındaki etkinliklerin Fen ve Teknoloji öğretim programında “Madde ve Değişim” öğrenme alanı’ nda yer alan kazanımlara uygunluk, kavram öğretimine yeterlilik, etkinlik sonrası verilen ifadelerin ve kavramların doğruluğu, ilgili konu ile uyumluluğunun incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla 2010-2011 Eğitim-Öğretim yılında kullanılan Milli Eğitim Bakanlığı’nın onay verdiği üç adet 4. Sınıf ve üç adet 5. Sınıf Fen ve Teknoloji ders kitapları incelenmiştir. İncelemeler sonucunda 4.sınıf ders kitaplarındaki etkinliklerin yarısından fazlasının, 5. Sınıf ders kitaplarında ise büyük çoğunluğunun ilgili kazanımlarla uyumlu olduğu; bazı etkinliklerin ait olduğu kazanımın bulunmadığı, bazı kazanımlara yönelik birden fazla etkinlik bulunduğu, bazı kazanımlara ait etkinlik bulunmadığı belirlenmiştir. Etkinlik sonrası verilen ifadelerle ilgili bulgular incelendiğinde eksik ve yanlış tanım ve ifadelere rastlanmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2012 |
Gönderilme Tarihi | 2 Ocak 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 6 Sayı: 1 |