The aim of this study is to investigate the answers for if there is a change of physics teacher candidates’ misconceptions on uniform circular motion in time and possible reasons of this change.In order to determine students’ misconceptions, the three-tier “Uniform Circular Motion Misconception Test” (UCMMT) developed by Kizilcik & Gunes (2011) was used.UCMMT test includes seven questions diagnosing ten different misconceptions. The test was firstly administered to the first, second and third grade physics education students in 2009-2010 academic year. In this study, to investigate any possible changes in misconceptions, in 2011-2012, it was re-delivered to the same students who enrolled to their third, fourth and fifth year. Results showed that there is an increase in number(s) of misconceptions for students who passed to the third-year from the first. Similar results were observed for students passed to the fifth-year from the third. Furthermore, while there is an increase in numbers of two, a decrease in numbers of six misconceptions, there is no change in two ones. In addition, some misconceptions didn’t appear after the time. What’s more, there was no change for some misconceptions. Possible causes of changes in misconceptions were investigated by conducted interviews
Regular circular motion, Misconception, Three-tire test, Teacher training, Physics education
Bu çalışmanın amacı, fizik öğretmen adaylarının lisans eğitimi sırasında düzgün çembersel hareket konusundaki kavram yanılgılarının zaman içerisindeki olası değişimlerini ve bu değişimlerin nedenlerini incelemektir[1]. Bu amaçla, düzgün çembersel hareket konusunda Kızılcık & Güneş (2011) tarafından geliştirilen üç aşamalı kavram yanılgısı testinden yararlanılmıştır. Bu test, 10 farklı kavram yanılgısını ölçmeyi amaçlamaktadır. Söz konusu ölçme aracı, 2009-2010 eğitim öğretim yılında birinci, ikinci ve üçüncü sınıfta okumakta olan ve fizik öğretmenliğinde eğitimini sürdüren öğrencilere uygulanmıştı. Bu çalışma kapsamında, kavram yanılgılarındaki olası değişimleri belirlemek amacıyla, bu ölçme aracı; 2011-2012 eğitim öğretim yılında üçüncü, dördüncü ve beşinci sınıftayken daha önce uygulama yapılan aynı öğrencilere tekrar uygulanmıştır. İki yıl arayla aynı öğrencilerden alınan test verileri karşılaştırılmıştır. Araştırmada, ele alınan 10 kavram yanılgısına tüm öğrenciler dikkate alınarak genel sonuçlara bakıldığında; altısının frekansında azalma görülürken, ikisinde artış gözlenmiş, ikisinde ise değişim gözlenmemiştir. Sınıf bazında bakıldığında ise birinci sınıftan üçüncü sınıfa geçen öğrencilerin dört, ikinci sınıftan dördüncü sınıfa geçen öğrencilerin bir ve üçüncü sınıftan beşinci sınıfa geçen öğrencilerin ise beş kavram yanılgısında betimsel olarak artış görülmüştür. Buna karşın bazı kavram yanılgılarının da zamanla azaldığı, bazılarınınsa değişmediği görülmüştür. Bu değişimlerin olası nedenleri öğrencilerden bazılarıyla yapılan görüşmelerle araştırılmıştır.
Düzgün çembersel hareket, düzgün dairesel hareket, kavram yanılgısı, üç aşamalı test, öğretmen yetiştirme, fizik eğitimi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar |
|
Yayımlanma Tarihi | 24 Haziran 2015 |
Yayınlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 9 Sayı: 1 |
Bibtex | @ { balikesirnef46641, journal = {Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi}, eissn = {1307-6086}, address = {}, publisher = {Balıkesir Üniversitesi}, year = {2015}, volume = {9}, number = {1}, pages = {205 - 223}, doi = {10.17522/nefefmed.41287}, title = {Fizik Öğretmen Adaylarının Düzgün Çembersel Hareket Konusundaki Kavram Yanılgılarının Zaman İçinde Değişimi}, key = {cite}, author = {Kızılcık, Hasan Şahin and Önder Çelikkanlı, Nuray and Güneş, Bilal} } |
APA | Kızılcık, H. , Kızılcık, H. Ş. , Önder-çelikkanlı, N. , Önder Çelikkanlı, N. & Güneş, B. (2015). Fizik Öğretmen Adaylarının Düzgün Çembersel Hareket Konusundaki Kavram Yanılgılarının Zaman İçinde Değişimi . Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi , 9 (1) , 205-223 . DOI: 10.17522/nefefmed.41287 |
MLA | Kızılcık, H. , Kızılcık, H. Ş. , Önder-çelikkanlı, N. , Önder Çelikkanlı, N. , Güneş, B. "Fizik Öğretmen Adaylarının Düzgün Çembersel Hareket Konusundaki Kavram Yanılgılarının Zaman İçinde Değişimi" . Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi 9 (2015 ): 205-223 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/balikesirnef/issue/3380/46641> |
Chicago | Kızılcık, H. , Kızılcık, H. Ş. , Önder-çelikkanlı, N. , Önder Çelikkanlı, N. , Güneş, B. "Fizik Öğretmen Adaylarının Düzgün Çembersel Hareket Konusundaki Kavram Yanılgılarının Zaman İçinde Değişimi". Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi 9 (2015 ): 205-223 |
RIS | TY - JOUR T1 - Fizik Öğretmen Adaylarının Düzgün Çembersel Hareket Konusundaki Kavram Yanılgılarının Zaman İçinde Değişimi AU - HasanKızılcık, Hasan ŞahinKızılcık, NurayÖnder-çelikkanlı, NurayÖnder Çelikkanlı, BilalGüneş Y1 - 2015 PY - 2015 N1 - doi: 10.17522/nefefmed.41287 DO - 10.17522/nefefmed.41287 T2 - Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 205 EP - 223 VL - 9 IS - 1 SN - -1307-6086 M3 - doi: 10.17522/nefefmed.41287 UR - https://doi.org/10.17522/nefefmed.41287 Y2 - 2023 ER - |
EndNote | %0 Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi Fizik Öğretmen Adaylarının Düzgün Çembersel Hareket Konusundaki Kavram Yanılgılarının Zaman İçinde Değişimi %A Hasan Kızılcık , Hasan Şahin Kızılcık , Nuray Önder-çelikkanlı , Nuray Önder Çelikkanlı , Bilal Güneş %T Fizik Öğretmen Adaylarının Düzgün Çembersel Hareket Konusundaki Kavram Yanılgılarının Zaman İçinde Değişimi %D 2015 %J Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi %P -1307-6086 %V 9 %N 1 %R doi: 10.17522/nefefmed.41287 %U 10.17522/nefefmed.41287 |
ISNAD | Kızılcık, Hasan , Kızılcık, Hasan Şahin , Önder-çelikkanlı, Nuray , Önder Çelikkanlı, Nuray , Güneş, Bilal . "Fizik Öğretmen Adaylarının Düzgün Çembersel Hareket Konusundaki Kavram Yanılgılarının Zaman İçinde Değişimi". Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi 9 / 1 (Haziran 2015): 205-223 . https://doi.org/10.17522/nefefmed.41287 |
AMA | Kızılcık H. , Kızılcık H. Ş. , Önder-çelikkanlı N. , Önder Çelikkanlı N. , Güneş B. Fizik Öğretmen Adaylarının Düzgün Çembersel Hareket Konusundaki Kavram Yanılgılarının Zaman İçinde Değişimi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi. 2015; 9(1): 205-223. |
Vancouver | Kızılcık H. , Kızılcık H. Ş. , Önder-çelikkanlı N. , Önder Çelikkanlı N. , Güneş B. Fizik Öğretmen Adaylarının Düzgün Çembersel Hareket Konusundaki Kavram Yanılgılarının Zaman İçinde Değişimi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi. 2015; 9(1): 205-223. |
IEEE | H. Kızılcık , H. Ş. Kızılcık , N. Önder-çelikkanlı , N. Önder Çelikkanlı ve B. Güneş , "Fizik Öğretmen Adaylarının Düzgün Çembersel Hareket Konusundaki Kavram Yanılgılarının Zaman İçinde Değişimi", Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, c. 9, sayı. 1, ss. 205-223, Haz. 2015, doi:10.17522/nefefmed.41287 |