Kuhn (1970)’ın Bilimsel Devrim Teorisine dayanan Kavramsal Değişim Teorisi 1980’li yılların başlarında Posner, Strike, Hewson ve Gertzog (1982) tarafından öne sürülmüş ve öğrenmeyi Piaget’in özümleme ve yerleşme kavramları ile açıklamıştır. Özellikle 1990’lı yılların başlarında bireyin yalnızca bilişsel unsurlarını dikkate alan, motivasyon gibi duyuşsal unsurlarını dikkate almayan yapısı ile soğuk kavramsal değişim olarak nitelendirilmiştir. Dole ve Sinatra (1998) duyuşsal ve bilişsel karakteristiklerin nasıl etkileştiklerini açıklamış ve kavramsal değişimde ılık eğilimi öne sürmüştür. Gregoire (2003) ise, ılık eğilimde duyuşsal karakteristikler bakımından gördüğü eksikleri de dikkate alarak kavramsal değişimde sıcak eğilimi önermiştir. Kavramsal değişim modellerine motivasyon gibi sıcak unsurlar zamanla birikimli bir şekilde eklenmiş olsa da kavramsal değişime dayalı öğretim modellerinin büyük çoğunlukla soğuk kavramsal değişime dayalı olduğunu öne süren Kural (2015) sıcak kavramsal değişim için motivasyonel ve üst bilişsel stratejiler ile desteklenmiş bilişsel çatışmaya dayalı öğretim modelini önermiştir. Bu çalışma öğrencilerin fotoelektrik olay kavramlarına yönelik kavramsal değişimlerinde Kural (2015) tarafından önerilen sıcak modelin etkililiğini tartışmaktadır.
kavramsal değişim sıcak kavramsal değişim sıcak kavramsal değişim için öğretim fotoelektrik olay
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 19 Aralık 2015 |
Gönderilme Tarihi | 19 Aralık 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 9 Sayı: 2 |