Yıl 2019, Cilt 13 , Sayı 2, Sayfalar 1216 - 1238 2019-12-31

Yöneticilerin Gözünden Türkiye’de Çevrimiçi Uzaktan Lisansüstü Eğitim
Online Distance Graduate Education in Turkey Through the Lenses of Administrators

Serkan İZMİRLİ [1] , Özden ŞAHİN İZMİRLİ [2] , Serkan ÇANKAYA [3]


Bu çalışmada Türkiye’deki çevrimiçi uzaktan lisansüstü eğitim (YL ve DR) hakkında yöneticilik deneyimi olan uzmanların görüşleri incelenmiştir. Çalışmada Türkiye’de uzaktan tezli YL’nin neden yaygın olmadığı ve DR programlarının neden bulunmadığı sorgulanmıştır. Nitel olarak desenlenen araştırmada veriler, açık uçlu soru formu ile çevrimiçi olarak toplanmıştır. Araştırmanın katılımcılarını uzaktan öğretimde yöneticilik deneyimi olan 12 öğretim elemanı oluşturmuştur. Araştırmadan elde edilen nitel veriler içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Araştırma bulgularına göre, uzaktan öğretim yöneticileri, Türkiye’de uzaktan tezli YL’nin yaygın olmaması ve DR’nin olmamasının nedenleri arasında mevzuatın olmaması, uzaktan eğitime karşı negatif algı gibi çeşitli sorunları ifade etmişlerdir. Araştırmaya katılan yöneticilerin büyük bir çoğunluğu Türkiye’de tezli YL ve DR’nin uzaktan verilebileceğini ifade etmişlerdir.

This study investigates the opinions of people who have administrative experiences in distance education application and research centers in universities in Turkey about graduate distance education programs (master’s and doctoral degree). It was examined that why the number of master’s degree distance education programs are so few and why universities don’t open doctoral degree distance education programs. In this qualitative study, data were collected by an online questionnaire with open ended questions. Participants of the study were 11 academic members who have administrative experiences in distance education. Qualitative date was analyzed with content analysis method. According to the findings of the study, participants indicate that regulations are insufficient and this is one of the reasons for limited number of online distance education programs. In addition, they stated that there is a negative perception towards distance education among academics. Most of them think that distance education graduate programs should be offered
  • Afyon Kocatepe Üniversitesi (2018). İnternet ve Bilişim Teknolojileri Yönetimi (Tezli). http://ibty.aku.edu.tr/ adresinden 01.10.2018 tarihinde edinilmiştir.
  • Allen, I. E., & Seaman, J. (2010). Learning on Demand Online Education in the United States, 2009. Babson Survey Research Group.
  • Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. (2018). Anabilim dalları. https://www.anadolu.edu.tr/akademik/enstituler/580/egitim-bilimleri-enstitusu/bolumler adresinden 01.10.2018 tarihinde edinilmiştir.
  • Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü. (2018). Uzaktan öğretim programları. http://www.sosbilens.anadolu.edu.tr/tr/uzaktan-egitim adresinden 01.10.2018 tarihinde edinilmiştir.
  • Browne-Ferrigno, T., & Muth, R. (2012). Use of Learner-Centered Instructional Strategies in Higher Education: Doctoral Student Assessments. International Journal for the Scholarship of Teaching and Learning, 6(2).
  • Bogdan, R. C., & Biklen, S. K. (2011). Qualitative research for education: An introduction to theories and methods (5th ed.). Boston: Pearson.
  • Braun, V., & Clarke, V. (2013). Successful qualitative research: A practical guide for beginners. Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Columbaro, N. L. (2009). e-Mentoring Possibilities for Online Doctoral Students: A Literature Review. Adult Learning, 20(3–4), 9–15.
  • de Beer, M., & Mason, R. B. (2009). Using a blended approach to facilitate postgraduate supervision. Innovations in Education and Teaching International, 46(2), 213–226.
  • Denzin, N. K., & Lincoln, Y. S. (2011). The Sage handbook of qualitative research (4th ed.). Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Emilsson, U. M., & Johnsson, E. (2007). Supervision of supervisors: on developing supervision in postgraduate education. Higher Education Research and Development, 26(2), 163–179.
  • Fariza, N., Nor, M., Hamat, A., & Embi, M. A. (2012). Patterns of discourse in online interaction : seeking evidence of the collaborative learning process, 8221.
  • Fedynich, L., Bradley, K. S., & Bradley, J. (2015). Graduate students ’ perceptions of online learning, 27, 1–13.
  • Iriberri, A., & Leroy, G. (2009). A life-cycle perspective on online community success. ACM Computing Surveys, 41(2).
  • İstanbul Kültür Üniversitesi (2018). İşletme Yüksek Lisans Programı (Uzaktan Eğitim). https://sbe.iku.edu.tr/tr/programlar/isletme-yuksek-lisans-programi-uzaktan-egitim adresinden 04.08.2018 tarihinde edinilmiştir.
  • Izmirli, S. & Kirmaci, O. (2017). Developing online teaching competencies of educators in Turkey. Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi, 11(22), 38-52.
  • Kumar, S., & Dawson, K. (2012). Theory to Practice: Implementation and Initial Impact of an Online Doctoral Program. Online Journal of Distance Learning Administration, 15(1), 1–13. Retrieved from https://www.westga.edu/~distance/ojdla/spring151/kumar_dawson.html
  • Kumar, S., Dawson, K., Black, E. W., Cavanaugh, C., & Sessums, C. D. (2011). Applying the Community of Inquiry framework to an online professional practice doctoral program. International Review of Research in Open and Distributed Learning, 12(6), 126–142.
  • Kumar, S., Johnson, M., & Hardemon, T. (2013). Dissertations at a Distance: Students’ Perceptions of Online Mentoring in a Doctoral Program. Journal of Distance Education, 27(1).
  • Mayne, L. A., & Wu, Q. (2011). Creating and Measuring Social Presence in Online Graduate Nursing Courses. Nursing Education Perspectives, 32(2), 110–114.
  • McCallin, A., & Nayar, S. (2012). Postgraduate research supervision: A critical review of current practice. Teaching in Higher Education, 17(1), 63–74.
  • Merriam, S. B., ve Tisdell, E. J. (2015). Qualitative research: A guide to design and implementation. John Wiley & Sons.
  • Park, C. (2005). New variant PhD: The changing nature of the doctorate in the UK. Journal of Higher Education Policy and Management, 27(2), 189–207.
  • Patton, M. Q. (2015). Qualitative research and evaluation methods (4th ed.). Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Purdue Online Learning (2018). Master’s and PhD programs. https://digitaleducation.purdue.edu/graduate-programs/masters-phd.html adresinden 04.08.2018 tarihinde edinilmiştir.
  • Rodwell, J., & Neumann, R. (2008). Predictors of timely doctoral student completions by type of attendance: The utility of a pragmatic approach. Journal of Higher Education Policy and Management, 30(1), 65–76.
  • Roumell, E. A. L., & Bolliger, D. U. (2017). Experiences of Faculty With Doctoral Student Supervision in Programs Delivered via Distance. Journal of Continuing Higher Education, 65(2), 82–93.
  • Rourke, L., & Kanuka, H. (2012). Socialization in online doctorates: Academic socialization in an online residency program. Journal of Distance Education, 26(1).
  • Sheingold, B. H., Hahn, J. A., & Hofmeyer, A. (2013). Hiding In Plain Sight: Building Community Social Capital In Distance Education Graduate Programs. Contemporary Issues in Education Research (CIER), 6(2), 265.
  • St. George, E. (2006). Positioning higher education for the knowledge based economy. Higher Education, 52(4), 589–610.
  • Taylor, S., & Beasley, N. (2005). A handbook for doctoral supervisors. Higher Education Research & Development (Vol. 38). London and New York: Routledge.
  • Yükseköğretim Kurulu. (2015). Yükseköğretim kurumlarında uzaktan öğretime ilişkin usul ve esaslar. http://www.yok.gov.tr/documents/10279/17374/Uzaktan_ogretime_%C4%B0liskin_Usul_ve_Esaslar_19.06.2014+_GK_15.04.2015_YK_%28Maliye_+Goruslu%29.pdf/5b6dae07-ff5c-4c40-8cf3-3fc7e62cac7f adresinden 04.08.2018 tarihinde edinilmiştir.
  • Walker, M., & Thomson, P. (2010). The Routledge Doctoral Supervisor’s Companion. The Routledge Doctoral Supervisor’s Companion. London: Routledge.
Birincil Dil tr
Konular Sosyal
Yayımlanma Tarihi Aralık
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Orcid: 0000-0003-4507-6124
Yazar: Serkan İZMİRLİ
Kurum: CANAKKALE ONSEKIZ MART UNIVERSITY
Ülke: Turkey


Orcid: 0000-0003-2595-7266
Yazar: Özden ŞAHİN İZMİRLİ
Kurum: CANAKKALE ONSEKIZ MART UNIVERSITY
Ülke: Turkey


Orcid: 0000-0002-3951-9809
Yazar: Serkan ÇANKAYA (Sorumlu Yazar)
Kurum: IZMIR DEMOCRACY UNIVERSITY
Ülke: Turkey


Tarihler

Yayımlanma Tarihi : 31 Aralık 2019

Bibtex @araştırma makalesi { balikesirnef643361, journal = {Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi}, issn = {}, eissn = {1307-6086}, address = {}, publisher = {Balıkesir Üniversitesi}, year = {2019}, volume = {13}, pages = {1216 - 1238}, doi = {10.17522/balikesirnef.643361}, title = {Yöneticilerin Gözünden Türkiye’de Çevrimiçi Uzaktan Lisansüstü Eğitim}, key = {cite}, author = {İZMİRLİ, Serkan and ŞAHİN İZMİRLİ, Özden and ÇANKAYA, Serkan} }
APA İZMİRLİ, S , ŞAHİN İZMİRLİ, Ö , ÇANKAYA, S . (2019). Yöneticilerin Gözünden Türkiye’de Çevrimiçi Uzaktan Lisansüstü Eğitim. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi , 13 (2) , 1216-1238 . DOI: 10.17522/balikesirnef.643361
MLA İZMİRLİ, S , ŞAHİN İZMİRLİ, Ö , ÇANKAYA, S . "Yöneticilerin Gözünden Türkiye’de Çevrimiçi Uzaktan Lisansüstü Eğitim". Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi 13 (2019 ): 1216-1238 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/balikesirnef/issue/51301/643361>
Chicago İZMİRLİ, S , ŞAHİN İZMİRLİ, Ö , ÇANKAYA, S . "Yöneticilerin Gözünden Türkiye’de Çevrimiçi Uzaktan Lisansüstü Eğitim". Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi 13 (2019 ): 1216-1238
RIS TY - JOUR T1 - Yöneticilerin Gözünden Türkiye’de Çevrimiçi Uzaktan Lisansüstü Eğitim AU - Serkan İZMİRLİ , Özden ŞAHİN İZMİRLİ , Serkan ÇANKAYA Y1 - 2019 PY - 2019 N1 - doi: 10.17522/balikesirnef.643361 DO - 10.17522/balikesirnef.643361 T2 - Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 1216 EP - 1238 VL - 13 IS - 2 SN - -1307-6086 M3 - doi: 10.17522/balikesirnef.643361 UR - https://doi.org/10.17522/balikesirnef.643361 Y2 - 2019 ER -
EndNote %0 Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi Yöneticilerin Gözünden Türkiye’de Çevrimiçi Uzaktan Lisansüstü Eğitim %A Serkan İZMİRLİ , Özden ŞAHİN İZMİRLİ , Serkan ÇANKAYA %T Yöneticilerin Gözünden Türkiye’de Çevrimiçi Uzaktan Lisansüstü Eğitim %D 2019 %J Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi %P -1307-6086 %V 13 %N 2 %R doi: 10.17522/balikesirnef.643361 %U 10.17522/balikesirnef.643361
ISNAD İZMİRLİ, Serkan , ŞAHİN İZMİRLİ, Özden , ÇANKAYA, Serkan . "Yöneticilerin Gözünden Türkiye’de Çevrimiçi Uzaktan Lisansüstü Eğitim". Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi 13 / 2 (Aralık 2020): 1216-1238 . https://doi.org/10.17522/balikesirnef.643361
AMA İZMİRLİ S , ŞAHİN İZMİRLİ Ö , ÇANKAYA S . Yöneticilerin Gözünden Türkiye’de Çevrimiçi Uzaktan Lisansüstü Eğitim. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi. 2019; 13(2): 1216-1238.
Vancouver İZMİRLİ S , ŞAHİN İZMİRLİ Ö , ÇANKAYA S . Yöneticilerin Gözünden Türkiye’de Çevrimiçi Uzaktan Lisansüstü Eğitim. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi. 2019; 13(2): 1238-1216.