Otel işletmelerinin yoğun rekabet ortamında faaliyet göstermesi ve hızla değişen dış çevre koşulları örgütlerin rekabetçi yeteneklerini artırmaları için öğrenen örgüte dönüşümlerini zorunlu kılmaktadır. Bu çalışmanın amacı, dört ve beş yıldızlı otel işletmeleri çalışanlarının öğrenen örgüt algılarını belirlemektir. Araştırmada veri toplamak amacıyla İstanbul’da faaliyet gösteren dört ve beş yıldızlı otel işletmelerinde 172 çalışana anket uygulanmıştır. Elde edilen verilerin analizinde T testi, Anova testi, Pearson Korelasyon Analizi ve LSD testlerinden faydalanılmıştır. Araştırma kapsamında, İstanbul’da faaliyet gösteren dört ve beş yıldızlı otel işletmelerinin öğrenen örgüt aşamasında olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2018 |
Gönderilme Tarihi | 22 Ocak 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 18 Sayı: 2 |
E-posta: sbedergi@ibu.edu.tr