Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The effect of drama-assisted instruction on 8th-grade science students’ achievement on “chemical bonds” and their attitudes towards the course

Yıl 2018, Cilt: 20 Sayı: 2, 255 - 272, 01.12.2018
https://doi.org/10.25092/baunfbed.428983

Öz

This study reveals the
effect of drama instruction techniques used for the topic “Chemical Bonds” in
the unit “Structure of Matter” on students’ achievement levels. In addition,
Students’ attitudes towards Science course after the instruction are examined.
Study that took place during 2016-2017 academic years included 47 eight-grades
studying at Balikesir Dursunbey district secondary school as participants. The
study took up a quasi-experimental design with pre-test post-test control
group, and it used Chemical Bonds Achievement Test (KR21=0.77) and Science
Course Attitude Survey (Cronbach’s Alpha=0.85) as data collection tools. Drama
scenarios devised by the researcher were employed to support the instruction of
the topic for the experimental group (n:25). For the control group (n:22), on
the other hand, traditional methods were used in the instruction. The data were
analyzed by running Paired-Samples T-Test, Univariate Analysis of Variance
(ANOVA) and Levene’s test due to the matching of data with normal distribution.
The interpretation of the data indicated a significant difference between
Achievement Test gain scores of both groups considering post-tests, which was
in favor of the experimental group. Moreover, it was deducted that there was a
statistically significant difference between the groups regarding their
attitude scores (p<,011). In conclusion, it was suggested that
drama-assisted instruction increased achievements of students on Chemical
Bonds, and that it affected students’ attitudes towards Science course in a
positive way. 

Kaynakça

  • Ayar Kayalı, H., Öztürk Ürek, R. ve Tarhan, L., Kimya ders programı maddenin yapısı ünitesindeki “bağlar” konusunda aktif öğrenme destekli yeni bir rehber materyal geliştirilmesi ve uygulanması, V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, 16-18 Eylül 2002, Ankara, Bildiriler Kitabı, 150-155.
  • Aydede, M.N., ve Matyar, F., Fen bilgisi öğretiminde aktif öğrenme yaklaşımının bilişsel düzeyde öğrenci başarısına etkisi, Türk Fen Eğitimi Dergisi, 6, 1, 115–127, (2009).
  • Yeşiloğlu, Ö., Karaca, S. ve Şimşek, Ö., Akran öğretimi yönteminin ortaokul öğrencilerinin fen ve teknoloji dersindeki başarısına etkisi, Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 5, 41, 309-320, (2017).
  • Açıkgöz Ün, K., Aktif Öğrenme. İzmir: Kanyılmaz Matbaası, (2007).
  • Crouch, C.H. ve Mazur, E., Peer instruction: Ten years of experience and results. American Journal of Physics, 69, 9, 970-977, (2001).
  • Demirci, N. ve (Çirkinoğlu) Şekercioğlu, A.G., Akran öğretimi yönteminin üniversite öğrencilerinin elektrostatik konusundaki başarılarına etkisi ve yönteme yönelik tutumları, e-Journal of New World Sciences Academy, 4, 1, 240-256, (2009).
  • Yıldırır, H.E., Sınıf ortamında argümantasyona dayalı öğrenme ortamının değerlendirilmesi: Deneyimli kimya öğretmenleri ile kimya öğretmen adaylarına ilişkin durum çalışması. Doktora tezi, Balıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Balıkesir, (2013).
  • Üstündağ, T., Yaratıcı drama eğitim programının öğeleri, Eğitim ve Bilim, 22, 107, 28 -35, (1998).
  • Üstündağ, T.,Yaratıcı drama öğretmenimin günlüğü. Ankara: PegemA Yayıncılık, (2002).
  • Keleş, Ö., Aydoğdu, M., Uşak, M. ve Doğru, M., Fen bilgisi dersinde sınıf içi uygulamaların öğrenci başarısına etkisinin araştırılması. 6. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İstanbul, (2004).
  • Kara, Y. ve Çam, F., Yaratıcı drama yönteminin bazı sosyal becerilerin kazandırılmasına etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32, 145–155, (2007).
  • Çam, F., Özkan, E. ve Avinç, E., Fen ve teknoloji dersinde drama yönteminin akademik başarı ve derse karsı ilgi açısından karşılaştırmalı olarak incelenmesi: köy ve merkez okulları örneği, Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29, 2, 459-483, (2009).
  • İspir, E. ve Üstündağ, T., Ortaöğretim 9. sınıf kimya dersi ve yaratıcı drama yöntemi, Yaratıcı Drama Dergisi, 3, 6, 89-100, (2008).
  • Kahyaoğlu, H., Yavuzer, Y. ve Aydede, M.N., Fen Bilgisi dersinin öğretiminde yaratıcı drama yönteminin akademik başarıya etkisi, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 8, 3, 741-758, (2010).
  • Meşeci, B., Karamustafaoğlu, S. ve Çakır, R., Efficacy of creative drama techniques in teaching changes in matter, Eurasian Journal of Physics & Chemistry Education, 5, 1, 57-70, (2013).
  • Ormancı, Ü. ve Özcan, S., İlköğretim fen ve teknoloji dersinde drama yöntemi kullanımının öğrenci tutum ve motivasyonu üzerine etkisi. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 4, 4, 23-40, (2014).
  • Sağırlı, H.E. ve Gürdal, A., Fen bilgisi dersinde drama tekniğinin öğrenci tutumuna etkisi. V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Ankara, (2002).
  • Hatipoğlu, Y.Y., İlköğretim 5. sınıf matematik ders konularının öğretiminde drama yönteminin öğrenci başarısına etkisi. Yüksek lisans tezi. Gazi Üniversitesi, Ankara, (2006).
  • Başçı, Z. ve Gündoğdu, K., Öğretmen adaylarının drama dersine ilişkin tutumları ve görüşleri: Atatürk üniversitesi örneği, İlköğretim Online, 10, 2, 454-467, (2011).
  • Yalım, N., İlköğretim dördüncü sınıf fen bilgisi dersinin yaratıcı drama yöntemi ile öğretiminin öğrencilerin akademik başarılarına etkisi. Yüksek lisans tezi. Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, (2006).
  • Yiğit, N., Alev, N., Tural Dinçer, G. ve Aydın, Ö., Exposing ways of using Drama method in science teaching, Education Sciences, 4, 3, 975-993, (2009).
  • Sağırlı, H. E., ve Gürdal, A., Fen bilgisi dersinde drama tekniğinin öğrenci başarısına etkisi, M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 15, 213-224, (2002).
  • Yılmaz-Cihan, G., Fen bilgisi öğretiminde drama yönteminin kullanımı. Yüksek lisans tezi, Pamukkale Üniversitesi, Denizli, (2006).
  • Başkan, H., Fen ve teknoloji öğretiminde drama yönteminin kavram yanılgılarının giderilmesi ve öğrenci motivasyonu üzerine etkisi, Yüksek lisans tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon, (2006).
  • Güzel, H.E., İlköğretim 6. sınıf fen bilgisi dersinde dramatizasyon yönteminin başarıya etkisi, yüksek lisans tezi, Yüksek lisans tezi, Marmara Üniversitesi, İstanbul, (2003).
  • Ogur, B. ve Kılıç, G.B., Canlıların içyapısına yolculuk ve vücudumuzda neler var? Çevremizi nasıl algılıyoruz? ünitelerinde yaratıcı drama uygulaması, 6.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İstanbul, (2004).
  • Gedik, Ö. ve Aykaç, N., Matematik derslerinde kullanılan yaratıcı drama yönteminin öğrencilerin farklı öğrenme düzeylerine öz-yeterlik algılarına etkisinin belirlenmesi. Mersin Eğitim Fakültesi Dergisi, 13, 1, 152-165, (2017).
  • Teker, E., Fen ve teknoloji öğretiminde yaratıcı drama yönteminin kullanılmasının ilköğretim öğrencilerinin Fen’e yönelik görüşlerine ve çevre ile ilgili problem durumlara etkisi. Yüksek lisans tezi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Bolu, (2009).
  • Bal İncebacak, B., Tungaç, A. ve Yaman, S., Yaratıcı Drama ile Öğretim Uygulamasına Yönelik Öğrenci Görüşleri. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6, 1, 214-248, (2017).
  • Ormancı, Ü. ve Özcan, S., Fen ve teknoloji dersi vücudumuzda sistemler ünitesinde drama yönteminin etkililiği: İki aşamalı teşhis testi kullanımı. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 6, 2, 153-182, (2012).
  • Barker, V. ve Millar, R., Students' reasoning about basic chemical thermodynamics and chemical bonding: what changes occur during a context-based post-16 chemistry course?. International Journal of Science Education, 22, 11, 1171-1200, (2000).
  • Özmen, H. Some students' misconceptions in chemistry: A literature review of chemical bonding. Journal of Science Education and Technology, 13, 147-159, (2004).
  • Tan, K.C.D. ve Treagust, D.F., Evaluating students' understanding of chemical bonding. School Science Review, 81, 75-84, (1999).
  • Şahin, Y., Drama tekniği ile zenginleştirilmiş 5E öğretim modelinin öğrenci başarı ve tutumlarına yönelik etkileri: Maddenin tanecikli yapısı ve karışımlar. Yüksek lisans tezi, Giresun Üniversitesi, Giresun, (2016).
  • Tımbıl, N. İlköğretim II. kademe fen öğretiminde aktif öğrenme yaklaşımı ve drama tekniği kullanılmasının öğrenci başarılarına etkilerinin karşılaştırılması. Yüksek lisans Tezi, Muğla Üniversitesi, Muğla, (2008).
  • Akbaş, Ö. Yaratıcı drama ile küresel ısınma ve kuraklık. Çağdaş Drama Derneği Yaratıcı Drama Liderlik/Eğitmenlik Programı Yayınlanmamış Bitirme Projesi (2007).
  • Sarıçayır, H. ve Bayar, M., Teaching electrolysis of water through Drama. XIII. IOSTE Sempozyumu, Kuşadası, (2008).
  • Karasar, N., Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayıncılık: Ankara, (2005).
  • Şeker, A., Conceptual change oriented instruction and students' misconceptions in chemical bonding concepts. PhD. Thesis, The Middle East Technical University, Turkey, (2012).
  • Bayrak, H., İlköğretim 8. sınıf öğrencilerinin kimyasal bağlar konusundaki başarılarına, öğrendikleri bilgilerin kalıcılığına, tutum ve algılamalarına çoklu zekâ kuramına dayalı öğretimin etkisi. Yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara, (2005).
  • Can, A., SPSS İle Bilimsel Araştırma Sürecinde Nicel Veri Analizi, Pegem Akademi: Ankara, (2014).
  • Akbaş, H., Fen eğitiminde problem çözme stratejisi olarak drama uygulamalarının başarı, tutum, kavramsal anlama ve hatırlamaya etkisi. Yüksek lisans tezi, Marmara Üniversitesi, İstanbul, (2011).
  • Demirağ, S., İlköğretim fen ve teknoloji dersi kapsamında yaratıcı drama etkinliklerinin geliştirilmesi ve etkilerinin incelenmesi. Yüksek lisans tezi, İstanbul Üniversitesi, İstanbul, (2014).
  • Ormancı, Ü., İlköğretim fen ve teknoloji dersi 6. sınıf “vücudumuzda sistemler ünitesinin öğretiminde drama yönteminin öğrenci başarı, tutum ve motivasyonu üzerine etkisi. Yüksek lisans tezi, Celal Bayar Üniversitesi, Manisa, (2011).
  • Vardar, G., Solunum sistemi konusunun ilköğretimde dramatizasyon tekniği ile öğretiminin öğrenci başarısına etkisi. Yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara, (2015).
  • Oğur, B. ve Bağcı Kılıç, G., Fen bilgisi derslerine drama entegre edilmesinin öğrencilerin fen başarılarına etkisi. Eurasian Journal of Educational Research, 20, 178-188, (2005).
  • Tuncel, S., İlköğretim 6. sınıf fen ve teknoloji dersinde maddenin tanecikli yapısı ünitesinin yaratıcı drama ile öğretiminin öğrencilerin başarısına etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Konya, (2009).
  • Altıntaş, E. ve Kaya, H., Fen bilgisi öğretmen adaylarının drama yöntemiyle fen ve teknoloji dersinin işlenmesine yönelik öz-yeterlik ve tutumları. Erciyes Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 28,4, 287-295, (2012).
  • Altıntaş, E., Saylan, A. ve Kaya, H., Öğretmen adaylarının fen bilimleri dersinin drama yöntemi ile işlenmesine yönelik öz yeterlik ve tutumlarının belirlenmesi. International Journal of Social Science, 49, 419-437, (2016).
  • Hendrix, R., Eick, C. ve Shannon,D., The integration of creative drama in an inquiry-based elementary program: The effect on student attitude and conceptual learning. Journal of Science Teacher Education, 23, 7, 823–846, (2012).
  • Erdoğan, S., Drama ile matematik etkinlikleri. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım, (2008).
  • Akdemir, H. ve Karakuş, M., Yaratıcı drama yönteminin akademik başarı üzerine etkisi: Bir meta-analiz çalışması. International Journal of Active Learning, 1, 2, 55-67, (2016).
  • Meşeci, B. ,Tekin, S. ve Karamustafaoğlu, S., Maddenin tanecikli yapısı ile ilgili kavram yanılgılarının tespiti. Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5, 9, (2013).

Fen bilimleri dersi 8.sınıf öğrencilerinin “kimyasal bağlar” konusundaki başarılarına ve derse yönelik tutumlarına drama destekli öğretimin etkisi

Yıl 2018, Cilt: 20 Sayı: 2, 255 - 272, 01.12.2018
https://doi.org/10.25092/baunfbed.428983

Öz

Bu çalışmada, Fen Bilimleri Dersi “Maddenin Yapısı ve Özellikleri”
ünitesi “Kimyasal Bağlar” konusunun drama destekli öğretiminin öğrenci
başarısına etkisi ve öğrencilerin öğretim sonrası Fen Bilimleri dersine yönelik
tutumları belirlenmiştir. Çalışmaya 2016-2017 Öğretim Yılı Balıkesir İli
Dursunbey İlçesinde bir ortaokulun 8. sınıfında öğrenim gören 47 öğrenci
katılmıştır. Çalışma, ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel model olup
veri toplama aracı Kimyasal Bağlar Başarı Testi (KR21=0.77) ve Fen Bilimleri
Dersi Tutum ölçeğidir (Cronbach Alpha=0.85). 
Deney grubunda (N:25), araştırmacı tarafından hazırlanan drama
senaryoları konunun öğretimini destekleyici şekilde uygulanmıştır.  Kontrol grubunda (N:22) ise geleneksel
öğretime devam edilmiştir. Uygulama sonrasında elde edilen verilerin normal
dağılıma uyması sonucunda, veriler İlişkili Örneklemler için t testi, İki Yönlü
Varyans analizi (ANOVA) ve Levene testi ile analiz edilmiştir. Analiz
sonuçlarına göre, deney ve kontrol grubu öğrencilerinin Kimyasal Bağlar Başarı
Testi son test puanları arasında deney grubu lehine anlamlı düzeyde fark olduğu
belirlenmiştir.  Ayrıca deney grubundaki
öğrencilerin tutum puanı sonuçları ile kontrol grubundaki öğrencilerin tutum
puanı sonuçları arasında anlamlı bir fark olduğu (p<,011) görülmüştür. Drama
destekli öğretimin Kimyasal Bağlar konusunda öğrenci başarısını arttırdığı ve
Fen Bilimleri dersine yönelik tutumlarını olumlu yönde etkilediği öngörüsünde
bulunulmuştur.

Kaynakça

  • Ayar Kayalı, H., Öztürk Ürek, R. ve Tarhan, L., Kimya ders programı maddenin yapısı ünitesindeki “bağlar” konusunda aktif öğrenme destekli yeni bir rehber materyal geliştirilmesi ve uygulanması, V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, 16-18 Eylül 2002, Ankara, Bildiriler Kitabı, 150-155.
  • Aydede, M.N., ve Matyar, F., Fen bilgisi öğretiminde aktif öğrenme yaklaşımının bilişsel düzeyde öğrenci başarısına etkisi, Türk Fen Eğitimi Dergisi, 6, 1, 115–127, (2009).
  • Yeşiloğlu, Ö., Karaca, S. ve Şimşek, Ö., Akran öğretimi yönteminin ortaokul öğrencilerinin fen ve teknoloji dersindeki başarısına etkisi, Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 5, 41, 309-320, (2017).
  • Açıkgöz Ün, K., Aktif Öğrenme. İzmir: Kanyılmaz Matbaası, (2007).
  • Crouch, C.H. ve Mazur, E., Peer instruction: Ten years of experience and results. American Journal of Physics, 69, 9, 970-977, (2001).
  • Demirci, N. ve (Çirkinoğlu) Şekercioğlu, A.G., Akran öğretimi yönteminin üniversite öğrencilerinin elektrostatik konusundaki başarılarına etkisi ve yönteme yönelik tutumları, e-Journal of New World Sciences Academy, 4, 1, 240-256, (2009).
  • Yıldırır, H.E., Sınıf ortamında argümantasyona dayalı öğrenme ortamının değerlendirilmesi: Deneyimli kimya öğretmenleri ile kimya öğretmen adaylarına ilişkin durum çalışması. Doktora tezi, Balıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Balıkesir, (2013).
  • Üstündağ, T., Yaratıcı drama eğitim programının öğeleri, Eğitim ve Bilim, 22, 107, 28 -35, (1998).
  • Üstündağ, T.,Yaratıcı drama öğretmenimin günlüğü. Ankara: PegemA Yayıncılık, (2002).
  • Keleş, Ö., Aydoğdu, M., Uşak, M. ve Doğru, M., Fen bilgisi dersinde sınıf içi uygulamaların öğrenci başarısına etkisinin araştırılması. 6. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İstanbul, (2004).
  • Kara, Y. ve Çam, F., Yaratıcı drama yönteminin bazı sosyal becerilerin kazandırılmasına etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32, 145–155, (2007).
  • Çam, F., Özkan, E. ve Avinç, E., Fen ve teknoloji dersinde drama yönteminin akademik başarı ve derse karsı ilgi açısından karşılaştırmalı olarak incelenmesi: köy ve merkez okulları örneği, Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29, 2, 459-483, (2009).
  • İspir, E. ve Üstündağ, T., Ortaöğretim 9. sınıf kimya dersi ve yaratıcı drama yöntemi, Yaratıcı Drama Dergisi, 3, 6, 89-100, (2008).
  • Kahyaoğlu, H., Yavuzer, Y. ve Aydede, M.N., Fen Bilgisi dersinin öğretiminde yaratıcı drama yönteminin akademik başarıya etkisi, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 8, 3, 741-758, (2010).
  • Meşeci, B., Karamustafaoğlu, S. ve Çakır, R., Efficacy of creative drama techniques in teaching changes in matter, Eurasian Journal of Physics & Chemistry Education, 5, 1, 57-70, (2013).
  • Ormancı, Ü. ve Özcan, S., İlköğretim fen ve teknoloji dersinde drama yöntemi kullanımının öğrenci tutum ve motivasyonu üzerine etkisi. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 4, 4, 23-40, (2014).
  • Sağırlı, H.E. ve Gürdal, A., Fen bilgisi dersinde drama tekniğinin öğrenci tutumuna etkisi. V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Ankara, (2002).
  • Hatipoğlu, Y.Y., İlköğretim 5. sınıf matematik ders konularının öğretiminde drama yönteminin öğrenci başarısına etkisi. Yüksek lisans tezi. Gazi Üniversitesi, Ankara, (2006).
  • Başçı, Z. ve Gündoğdu, K., Öğretmen adaylarının drama dersine ilişkin tutumları ve görüşleri: Atatürk üniversitesi örneği, İlköğretim Online, 10, 2, 454-467, (2011).
  • Yalım, N., İlköğretim dördüncü sınıf fen bilgisi dersinin yaratıcı drama yöntemi ile öğretiminin öğrencilerin akademik başarılarına etkisi. Yüksek lisans tezi. Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, (2006).
  • Yiğit, N., Alev, N., Tural Dinçer, G. ve Aydın, Ö., Exposing ways of using Drama method in science teaching, Education Sciences, 4, 3, 975-993, (2009).
  • Sağırlı, H. E., ve Gürdal, A., Fen bilgisi dersinde drama tekniğinin öğrenci başarısına etkisi, M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 15, 213-224, (2002).
  • Yılmaz-Cihan, G., Fen bilgisi öğretiminde drama yönteminin kullanımı. Yüksek lisans tezi, Pamukkale Üniversitesi, Denizli, (2006).
  • Başkan, H., Fen ve teknoloji öğretiminde drama yönteminin kavram yanılgılarının giderilmesi ve öğrenci motivasyonu üzerine etkisi, Yüksek lisans tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon, (2006).
  • Güzel, H.E., İlköğretim 6. sınıf fen bilgisi dersinde dramatizasyon yönteminin başarıya etkisi, yüksek lisans tezi, Yüksek lisans tezi, Marmara Üniversitesi, İstanbul, (2003).
  • Ogur, B. ve Kılıç, G.B., Canlıların içyapısına yolculuk ve vücudumuzda neler var? Çevremizi nasıl algılıyoruz? ünitelerinde yaratıcı drama uygulaması, 6.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İstanbul, (2004).
  • Gedik, Ö. ve Aykaç, N., Matematik derslerinde kullanılan yaratıcı drama yönteminin öğrencilerin farklı öğrenme düzeylerine öz-yeterlik algılarına etkisinin belirlenmesi. Mersin Eğitim Fakültesi Dergisi, 13, 1, 152-165, (2017).
  • Teker, E., Fen ve teknoloji öğretiminde yaratıcı drama yönteminin kullanılmasının ilköğretim öğrencilerinin Fen’e yönelik görüşlerine ve çevre ile ilgili problem durumlara etkisi. Yüksek lisans tezi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Bolu, (2009).
  • Bal İncebacak, B., Tungaç, A. ve Yaman, S., Yaratıcı Drama ile Öğretim Uygulamasına Yönelik Öğrenci Görüşleri. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6, 1, 214-248, (2017).
  • Ormancı, Ü. ve Özcan, S., Fen ve teknoloji dersi vücudumuzda sistemler ünitesinde drama yönteminin etkililiği: İki aşamalı teşhis testi kullanımı. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 6, 2, 153-182, (2012).
  • Barker, V. ve Millar, R., Students' reasoning about basic chemical thermodynamics and chemical bonding: what changes occur during a context-based post-16 chemistry course?. International Journal of Science Education, 22, 11, 1171-1200, (2000).
  • Özmen, H. Some students' misconceptions in chemistry: A literature review of chemical bonding. Journal of Science Education and Technology, 13, 147-159, (2004).
  • Tan, K.C.D. ve Treagust, D.F., Evaluating students' understanding of chemical bonding. School Science Review, 81, 75-84, (1999).
  • Şahin, Y., Drama tekniği ile zenginleştirilmiş 5E öğretim modelinin öğrenci başarı ve tutumlarına yönelik etkileri: Maddenin tanecikli yapısı ve karışımlar. Yüksek lisans tezi, Giresun Üniversitesi, Giresun, (2016).
  • Tımbıl, N. İlköğretim II. kademe fen öğretiminde aktif öğrenme yaklaşımı ve drama tekniği kullanılmasının öğrenci başarılarına etkilerinin karşılaştırılması. Yüksek lisans Tezi, Muğla Üniversitesi, Muğla, (2008).
  • Akbaş, Ö. Yaratıcı drama ile küresel ısınma ve kuraklık. Çağdaş Drama Derneği Yaratıcı Drama Liderlik/Eğitmenlik Programı Yayınlanmamış Bitirme Projesi (2007).
  • Sarıçayır, H. ve Bayar, M., Teaching electrolysis of water through Drama. XIII. IOSTE Sempozyumu, Kuşadası, (2008).
  • Karasar, N., Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayıncılık: Ankara, (2005).
  • Şeker, A., Conceptual change oriented instruction and students' misconceptions in chemical bonding concepts. PhD. Thesis, The Middle East Technical University, Turkey, (2012).
  • Bayrak, H., İlköğretim 8. sınıf öğrencilerinin kimyasal bağlar konusundaki başarılarına, öğrendikleri bilgilerin kalıcılığına, tutum ve algılamalarına çoklu zekâ kuramına dayalı öğretimin etkisi. Yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara, (2005).
  • Can, A., SPSS İle Bilimsel Araştırma Sürecinde Nicel Veri Analizi, Pegem Akademi: Ankara, (2014).
  • Akbaş, H., Fen eğitiminde problem çözme stratejisi olarak drama uygulamalarının başarı, tutum, kavramsal anlama ve hatırlamaya etkisi. Yüksek lisans tezi, Marmara Üniversitesi, İstanbul, (2011).
  • Demirağ, S., İlköğretim fen ve teknoloji dersi kapsamında yaratıcı drama etkinliklerinin geliştirilmesi ve etkilerinin incelenmesi. Yüksek lisans tezi, İstanbul Üniversitesi, İstanbul, (2014).
  • Ormancı, Ü., İlköğretim fen ve teknoloji dersi 6. sınıf “vücudumuzda sistemler ünitesinin öğretiminde drama yönteminin öğrenci başarı, tutum ve motivasyonu üzerine etkisi. Yüksek lisans tezi, Celal Bayar Üniversitesi, Manisa, (2011).
  • Vardar, G., Solunum sistemi konusunun ilköğretimde dramatizasyon tekniği ile öğretiminin öğrenci başarısına etkisi. Yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara, (2015).
  • Oğur, B. ve Bağcı Kılıç, G., Fen bilgisi derslerine drama entegre edilmesinin öğrencilerin fen başarılarına etkisi. Eurasian Journal of Educational Research, 20, 178-188, (2005).
  • Tuncel, S., İlköğretim 6. sınıf fen ve teknoloji dersinde maddenin tanecikli yapısı ünitesinin yaratıcı drama ile öğretiminin öğrencilerin başarısına etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Konya, (2009).
  • Altıntaş, E. ve Kaya, H., Fen bilgisi öğretmen adaylarının drama yöntemiyle fen ve teknoloji dersinin işlenmesine yönelik öz-yeterlik ve tutumları. Erciyes Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 28,4, 287-295, (2012).
  • Altıntaş, E., Saylan, A. ve Kaya, H., Öğretmen adaylarının fen bilimleri dersinin drama yöntemi ile işlenmesine yönelik öz yeterlik ve tutumlarının belirlenmesi. International Journal of Social Science, 49, 419-437, (2016).
  • Hendrix, R., Eick, C. ve Shannon,D., The integration of creative drama in an inquiry-based elementary program: The effect on student attitude and conceptual learning. Journal of Science Teacher Education, 23, 7, 823–846, (2012).
  • Erdoğan, S., Drama ile matematik etkinlikleri. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım, (2008).
  • Akdemir, H. ve Karakuş, M., Yaratıcı drama yönteminin akademik başarı üzerine etkisi: Bir meta-analiz çalışması. International Journal of Active Learning, 1, 2, 55-67, (2016).
  • Meşeci, B. ,Tekin, S. ve Karamustafaoğlu, S., Maddenin tanecikli yapısı ile ilgili kavram yanılgılarının tespiti. Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5, 9, (2013).
Toplam 53 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Mühendislik
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Ayşenur Yıldırım Bu kişi benim

Ayşe Gül Şekercioğlu

Hasene Esra Yıldırır

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2018
Gönderilme Tarihi 19 Ocak 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 20 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Yıldırım, A., Şekercioğlu, A. G., & Yıldırır, H. E. (2018). Fen bilimleri dersi 8.sınıf öğrencilerinin “kimyasal bağlar” konusundaki başarılarına ve derse yönelik tutumlarına drama destekli öğretimin etkisi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 20(2), 255-272. https://doi.org/10.25092/baunfbed.428983
AMA Yıldırım A, Şekercioğlu AG, Yıldırır HE. Fen bilimleri dersi 8.sınıf öğrencilerinin “kimyasal bağlar” konusundaki başarılarına ve derse yönelik tutumlarına drama destekli öğretimin etkisi. BAUN Fen. Bil. Enst. Dergisi. Aralık 2018;20(2):255-272. doi:10.25092/baunfbed.428983
Chicago Yıldırım, Ayşenur, Ayşe Gül Şekercioğlu, ve Hasene Esra Yıldırır. “Fen Bilimleri Dersi 8.Sınıf öğrencilerinin ‘kimyasal bağlar’ Konusundaki başarılarına Ve Derse yönelik tutumlarına Drama Destekli öğretimin Etkisi”. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi 20, sy. 2 (Aralık 2018): 255-72. https://doi.org/10.25092/baunfbed.428983.
EndNote Yıldırım A, Şekercioğlu AG, Yıldırır HE (01 Aralık 2018) Fen bilimleri dersi 8.sınıf öğrencilerinin “kimyasal bağlar” konusundaki başarılarına ve derse yönelik tutumlarına drama destekli öğretimin etkisi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi 20 2 255–272.
IEEE A. Yıldırım, A. G. Şekercioğlu, ve H. E. Yıldırır, “Fen bilimleri dersi 8.sınıf öğrencilerinin ‘kimyasal bağlar’ konusundaki başarılarına ve derse yönelik tutumlarına drama destekli öğretimin etkisi”, BAUN Fen. Bil. Enst. Dergisi, c. 20, sy. 2, ss. 255–272, 2018, doi: 10.25092/baunfbed.428983.
ISNAD Yıldırım, Ayşenur vd. “Fen Bilimleri Dersi 8.Sınıf öğrencilerinin ‘kimyasal bağlar’ Konusundaki başarılarına Ve Derse yönelik tutumlarına Drama Destekli öğretimin Etkisi”. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi 20/2 (Aralık 2018), 255-272. https://doi.org/10.25092/baunfbed.428983.
JAMA Yıldırım A, Şekercioğlu AG, Yıldırır HE. Fen bilimleri dersi 8.sınıf öğrencilerinin “kimyasal bağlar” konusundaki başarılarına ve derse yönelik tutumlarına drama destekli öğretimin etkisi. BAUN Fen. Bil. Enst. Dergisi. 2018;20:255–272.
MLA Yıldırım, Ayşenur vd. “Fen Bilimleri Dersi 8.Sınıf öğrencilerinin ‘kimyasal bağlar’ Konusundaki başarılarına Ve Derse yönelik tutumlarına Drama Destekli öğretimin Etkisi”. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, c. 20, sy. 2, 2018, ss. 255-72, doi:10.25092/baunfbed.428983.
Vancouver Yıldırım A, Şekercioğlu AG, Yıldırır HE. Fen bilimleri dersi 8.sınıf öğrencilerinin “kimyasal bağlar” konusundaki başarılarına ve derse yönelik tutumlarına drama destekli öğretimin etkisi. BAUN Fen. Bil. Enst. Dergisi. 2018;20(2):255-72.