Kriz, bir işletmenin hayatını tehdit eden faktörlerle karşılaşmasını ifade etmektedir.
Çoğu zaman beklenmeyen veya önceden birtakım belirtileri olan bu olaylar işletme içi veya
işletme dışı birçok sebepten kaynaklanabilir. Bu krizlerden zarar görmeden veya en az zararla kurtulmak işletme yöneticilerinin uygulayacakları stratejilere dayanmaktadır. Son yıllarda yaşanan ekonomik ve siyasi krizler ve terör saldırıları turizm sektörünü de doğrudan
etkilemiştir. Turist sayısında ve turizm gelirinde azalmalar yaşanırken, bu krizlerden belirli
destinasyonların daha fazla zarar gördüğü de olmuştur. Bu bağlamda araştırmanın amacı,
otel işletmeleri yöneticilerinin kriz dönemlerinde uyguladıkları stratejileri tespit etmektir.
Elde edilen sonuçlara göre, otel işletmeleri yöneticilerinin kriz dönemlerinde, çoğunlukla
pazarlama stratejileri ve finansal önlemler almaya yönelik stratejilere yöneldikleri tespit
edilmiştir. Araştırma sonuçlarının otel işletmelerine ve turizm sektörüne, kriz dönemlerinde uygulanması gereken stratejiler açısından faydalı olması beklenmektedir.
The crisis, express the encounter of threatening factors of a business life. These
events that are often unexpected or already shown indications can be caused from internal and
external reasons. To prevent or to minimize these crises’ effect is based on to hotel managers’
strategies. Economic and politic crises and terrorist attacks which has been done in recent years
has also effect directly to tourism sector. When it has been a decrease in the number of tourist
and tourism revenue, certain destinations has also more damaged from this crisis. In this
contex, the aim of this study is to identify the hotel business managers’ strategies performed
during crisis. The research findings reveal that hotel managers mostly tend to implement
marketing strategies and fiscal measure strategies. The results are expected to be useful to
hotel business and tourism sector in terms of the strategies that performed during crisis.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Aralık 2016 |
Gönderilme Tarihi | 31 Ekim 2016 |
Kabul Tarihi | 12 Aralık 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 İİBF 10. Yıl Özel Sayı |
BAUNSOBED