Bu
araştırma eğitsel oyun (EO), okuma-yazma-oyun (OYO), okuma-yazma-uygulama (OYU)
yöntemleri ve programa dayalı öğretimin (PDÖ) 6. sınıf öğrencilerinin öğrenme
problemleri yaşadıkları Dolaşım Sistemi konusu ve Kuvvet ve Hareket ünitesinde
uygulanmasının akademik başarı, motivasyon, kaygı ve bilgilerin kalıcılığına
etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma deneysel desenlerden
öntest-sontest kontrol gruplu yarı deneysel desende gerçekleştirilmiştir.
Araştırmanın çalışma grubunu Erzurum il merkezindeki bir normal ortaokulda 6.
sınıfta öğrenim gören 166 öğrenci oluşturmaktadır. Veriler önbilgi, akademik başarı
testleri, motivasyon ve kaygı ölçekleri ile toplanmış ve veriler parametrik
testlerle analize uygun olduğundan tek yönlü ANOVA ile analiz edilmiştir.
Öğrencilerin Dolaşım Sistemi konusundaki akademik başarıları bakımından EO, OYU
ve PDÖ arasında EO yöntemi lehine, OYO, OYU ve PDÖ uygulanan öğrenciler
arasında OYO yöntemi lehine anlamlı farklılığın olduğu belirlenmiştir. Kuvvet
ve Hareket ünitesindeki akademik başarıları açısından EO ve PDÖ arasında EO
lehine, OYO ve PDÖ arasında OYO lehine ve OYU ve PDÖ arasında OYU lehine
anlamlı farklılığın olduğu belirlenmiştir. EO, OYO, OYU ve PDÖ uygulanan
öğrencilerin öğrenme motivasyonları arasında istatistiksel olarak anlamlı
farklılığın olmadığı belirlenmiştir. Öğrencilerin öğrenme kaygıları açısından
EO ve PDÖ arasında EO lehine, OYO ve PDÖ arasında OYO lehine ve OYU ve PDÖ
arasında OYU lehine anlamlı farklılığın olduğu belirlenmiştir. Dolaşım Sistemi
konusundaki ve Kuvvet ve Hareket ünitesindeki bilgilerin kalıcılığı açısından
EO, OYU ve PDÖ uygulanan öğrenciler arasında EO lehine OYO, OYU ve PDÖ uygulanan
öğrenciler arasında OYO lehine istatistiksel olarak anlamlı fark olduğu tespit
edilmiştir. Sonuç olarak EO ve OYO yöntemlerinin öğrencilerin yaşadıkları
öğrenme problemlerinin giderilmesinde daha etkili olduğu belirlenmiştir.
Eğitsel oyun İşbirlikli Öğrenme Akademik Başarı Motivasyon Kaygı Kalıcılık
atatürk üniversitesi
6267
6267
6267
The aim of this study is identified the effects of
educational games (EG), reading-writing-game (RWG), reading-writing-application
(RWA) methods and program based teaching (PBT) applications on students’
academic achievements, learning motivations, learning anxieties and retention
of knowledge in Circulatory System subject and Force and Motion unit in which
students have learning problems such as learning difficulty, lack of
motivation, learning anxiety and lack of knowledge’s retention. Semi-experimental
design with pretest-posttest control group was adopted in the research. The
study group consisted of 166 students studying in a 6th grade in a normal
secondary school in the city center of Erzurum. The data were collected by pre-knowledge, academic
achievement tests, anxiety scale and motivation scale and one-way ANOVA was
used in the analyzes since data is suitable for parametric tests. There is a
significant difference in favour of the students who applied the EG method
among the students who applied EG, RWA and PBT and RWG among RWG, RWA and PBT
in terms of students' academic achievements in Circulatory System. There is a
significant difference in favour of EG between EG and PBT, RWG between RWG and
PBT and RWA between RWA and PBT in terms of students' academic achievements in
Force and Motion unit. There is not a significant difference among the students’
applied EG, RWG, RWA methods and PBT. There is a significant difference in favour
of EG between EG and PBT, RWG between RWG and PBT and RWA between RWA and PBT
in terms of students' learning anxiety. There is a significant difference in favour
of the students who applied the EG method among the students who applied EG,
RWA and PBT and RWG among RWG, RWA and PBT in terms of retention of knowledge
Circulatory System subject and Force and Motion unit. As a result, it was
determined that EG and RWG methods were more effective in solving the learning
problems experienced by students.
Educational Game Cooperative Learning Academic Achivement Motivation Anxiety Retention of Knowledge
6267
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Eğitim Bilimleri |
Yazarlar | |
Proje Numarası | 6267 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2020 |
Gönderilme Tarihi | 6 Ocak 2020 |
Kabul Tarihi | 1 Mayıs 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 23 Sayı: 43 |
BAUNSOBED