Bu çalışmanın amacı, Aday Öğretmenlik ve Kariyer Basamakları Yönetmeliğinde yer alan kariyer basamaklarının öğretmenler tarafından nasıl algılandığını ve motivasyonlarını nasıl etkilediğini belirlemektir. Olgu bilim deseninin benimsendiği araştırmanın çalışma grubunu 2021/2022 eğitim öğretim yılında Bolu ili Dörtdivan ilçesinde görev yapan 16 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırma sonucunda kariyer basamakları uygulamasından 1 katılımcının memnun olduğu, 5 katılımcının tamamen hoşnutsuz, 10 katılımcının ise çekimser görüş belirttiği belirlenmiştir. Katılımcılara göre uygulamanın olumlu yönleri mesleğin itibarına katkı, öğretmenleri kişisel gelişim ve lisansüstü eğitime teşvik, maddi katkı, özlük haklarını geliştirme vb. şeklindedir. Olumsuz yönleri ise uygulama şekli, mesleki dezenformasyon ve özlük haklarında yaşanılan karmaşa ve kayıptır. Motivasyon açısından uygulama katılımcıların 3’ünün motivasyonu artırırken, 1’ini azaltmış, 12’sinde ise herhangi bir etki oluşturmamıştır.
Aday Öğretmenlik ve Kariyer Basamakları Yönetmeliği Kariyer basamakları Öğretmen.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 18 Eylül 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 28 Eylül 2023 |
Gönderilme Tarihi | 4 Nisan 2023 |
Kabul Tarihi | 20 Mayıs 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 |