Bu
araştırmanın temel amacı öğretmen adaylarının “eğitim inançları” ve bu eğitim inançlarının
çeşitli değişkenler açısından incelenmesidir. Bu amaçla araştırmada tarama
modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, 2017-2018 güz döneminde
Kafkas Üniversitesinde öğrenim gören 657 öğretmen adayından oluşturmaktadır. Araştırmada
veriler “Eğitim İnançları Ölçeği” ile toplanılmıştır. Araştırmada öğretmen
adaylarının eğitim inançları belirlenirken betimsel istatistikler, Mann Whitney
U testi, Kruskal Wallis H testi kullanılmıştır.
Araştırmadan elde edilen bulgulara göre, öğretmen adaylarının eğitim inançları
ölçeğinde en yüksek katılım gösterdiği alt boyut varoluşçu eğitim iken en az
katılım gösterdiği alt boyut esasiciliktir. Ölçeğin alt boyutlarında bazı
değişkenlere (cinsiyet, program türü, sınıf düzeyi, öğretim türü) göre anlamlı
farklılıklar tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2020 |
Gönderilme Tarihi | 3 Temmuz 2018 |
Kabul Tarihi | 6 Şubat 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 |