Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2017, Cilt: 12 Sayı: 23, 103 - 119, 28.06.2017

Öz

Kaynakça

  • Akbaba, Altun ve Çakan, M.(2004).Öğrencilerin Sınav Başarısına Etki Eden Faktörler. ( LGS ve ÖSS Sınavlarındaki Başarılı İller Örneği). Ortaöğretimde Yeniden Yapılanma Sempozyumunda bildiri olarak sunulmuştur. Aralık, 2004.Ankara
  • Akyüz, Y.(2001). Türk Eğitim Tarihi. Ankara: Pegem
  • Balay, R.(2004). Küreselleşme, Bilgi Toplumu ve Eğitim. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, yıl: 2004, cilt: 37, sayı: 2, 61-82
  • Baştürk, S. & Doğan, S.(2010). Lise Öğretmenlerinin Özel Dershaneler Hakkındaki Görüşlerinin İncelenmesi. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 2010-7(2).
  • Borg, W.R. & Gall, M.D. (1985). Educational research, An İntroduction, (5th ed.). New York: Longman
  • Bosker, R.J. (1999). Educational Science and International Assesment Studies. Lisse, the Netherlands Swets&Zeitlinger Publishers
  • Creswell, J. V. (1998). Qualitative inquiry and research design: Choosing among five traditions. Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Darling-Hammond, l.(2000). Teacher Quality And Student Achievement: A Review Of State Policy Evidence, EPAA.8(1),1-46.
  • Davey, G. & De Lian, C. & Higgins, L. (2007). The university entrance examination system in China. Journal of Further and Higher Education, 31(4), 385-396.
  • Demirel, Ö.(1997). Eğitimde Program Geliştirme, Kuramdan Uygulamaya. Ankara: Pegem.
  • Eğitim Bilişim Ağı, (EBA). (2014). EBA (Eğitim Bilişim Ağı) Projesi. 07 Ocak 2017 tarihinde http://fatihprojesi.meb.gov.tr/tr/icerikincele.php?id=4 adresinden erişilmiştir.
  • Fidan, N. (2012). Okulda Öğrenme ve Öğretme. Ankara: Pegem Oliver, A. L.(1965). Curriculum Improvement. s. 339
  • Göksu, İ. & Gülcü, A.(2016). Ortaokul ve Liselerde Uygulanan Destekleme Kurslarıyla İlgili Öğretmen Görüşleri. Journal of Bayburt Education Faculty,2016-11(1).
  • Karasar, N. (1965). Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar, İlkeler, Teknikler. 7.bs. 3A Araştırma, Eğitim, Danışmanlık Ltd. Şti. , Ankara.
  • Kutner, M.A. & Sherman, J.D. & Williams, M.E.(1996). Federal Policies For Private Schools, Private Education, New York, 1996.
  • Lee, C. J., Park, H. J., & Lee, H. S. (2009). Shadow education systems. G. Sykes, B. L.
  • McMillian, J.H.(2000). Educational research, Fundemantals Fort The Consumer (3th ed.). New York: Longman
  • MEB, (2014). Millî Eğitim Bakanlığı örgün ve yaygın eğitimi destekleme ve yetiştirme kursları yönergesi.20 Kasım 2016 tarihinde https://hbogm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2015_11/0204
  • 1613_desteklemeveyetiştirmekursuiiklikmetni.pdf adresinden erişilmiştir.
  • Metin, M. (2013). Öğrencilerin Seviye Belirleme Sınavındaki Başarısına Etki Eden Unsurların Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi, Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 2013-14(1).
  • Morgil, İ. & Yılmaz, A. & Geban, Ö.(2001). Özel Dershanelerin Üniversiteye Girişte Öğrenci Başarısına Etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2001-21(89-96).
  • Oppenheim, A. N. (1992) "Questionnaire design, interviewing and attitude measurement." London: Pinter Publishers.
  • Özgüven, İ.E. (2014). Bireyi Tanıma Teknikleri, Ankara: Nobel
  • Patton, M. Q. (2002). Qualitative methods and evaluation methods. London: Sage Publications
  • Schneider, & D. N. Plank (Eds.), Handbook of educational policy research içinde (ss. 901–919). New York: Routledge.
  • Uluğ, F. (1990). Okulda Başarı (10. Baskı), Ankara: Remzi
  • Ünsal, S. & Korkmaz, F. (2016). Destekleme ve Yetiştirme Kurslarının İşlevlerine İlişkin Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi.
  • Yeşildere, S. & Türnüklü, E.B. (2007). “Öğrencilerin matematiksel düşünme ve akıl yürütme süreçlerinin incelenmesi”, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 40(1), 181–213.
  • Yılmaz, K.(2009). Özel Dershane Öğretmenlerinin Örgütsel Güven Düzeyleri İle Örgütsel Vatandaşlık Davranışları Arasındaki İlişki. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 15(59):471-49.
  • Wilson, N., & McLean, S. (1994). Questionnaire design: A practical introduction. Newtown Abbey, Co. Antrim: University of Ulster Press.

Ortaokullarda Uygulanan Destekleme ve Yetiştirme Kurslarına Dair Öğrenci Görüşleri

Yıl 2017, Cilt: 12 Sayı: 23, 103 - 119, 28.06.2017

Öz



Destekleme ve yetiştirme
kurslarıyla ilgili katılımcı öğrencilerin görüşlerinin tespitinin amaçlandığı
bu çalışmaya, 2016-2017 eğitim öğretim yılında Türkiye’nin Orta Karadeniz
Bölgesinde bulunan iki ildeki 4 ortaokuldan toplam 119 sekizinci sınıf öğrencisi
katılmıştır. Katılımcı öğrencilerin ailelerinin ekonomik olarak orta ve düşük
gelirli oldukları ve öğrencilerin neredeyse tamamının sadece okulda yürütülen
destekleme kursları yardımıyla TEOG sınavlarına hazırlandıkları söylenebilir. Nitel
araştırma yaklaşımlarından betimsel tarama yöntemiyle yürütülen bu araştırmayla
elde edilen veriler içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Buna göre,
öğrenciler kurslarla normal dersler arasında öğretmenlerinin ders anlatımı
bakımından fark olmadığını belirtmişlerdir. En çok tercih edilen dersler
Matematik, Türkçe ve İngilizce olup, öğrencilerin kursların sınav başarılarında
etkili olduğunu düşünmeleri ve kursların ücretli olması durumunda kursa devam
edeceklerini belirtmeleri de araştırmada elde edilen önemli bulgulardandır. Araştırmada
ortaya çıkan sonuçların idareciler, öğretmenler ve veliler için kursların daha
etkili bir şekilde yürütülebilmesi ve eksikliklerin giderilebilmesi için yol
gösterici olacağı düşünülmektedir.




Kaynakça

  • Akbaba, Altun ve Çakan, M.(2004).Öğrencilerin Sınav Başarısına Etki Eden Faktörler. ( LGS ve ÖSS Sınavlarındaki Başarılı İller Örneği). Ortaöğretimde Yeniden Yapılanma Sempozyumunda bildiri olarak sunulmuştur. Aralık, 2004.Ankara
  • Akyüz, Y.(2001). Türk Eğitim Tarihi. Ankara: Pegem
  • Balay, R.(2004). Küreselleşme, Bilgi Toplumu ve Eğitim. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, yıl: 2004, cilt: 37, sayı: 2, 61-82
  • Baştürk, S. & Doğan, S.(2010). Lise Öğretmenlerinin Özel Dershaneler Hakkındaki Görüşlerinin İncelenmesi. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 2010-7(2).
  • Borg, W.R. & Gall, M.D. (1985). Educational research, An İntroduction, (5th ed.). New York: Longman
  • Bosker, R.J. (1999). Educational Science and International Assesment Studies. Lisse, the Netherlands Swets&Zeitlinger Publishers
  • Creswell, J. V. (1998). Qualitative inquiry and research design: Choosing among five traditions. Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Darling-Hammond, l.(2000). Teacher Quality And Student Achievement: A Review Of State Policy Evidence, EPAA.8(1),1-46.
  • Davey, G. & De Lian, C. & Higgins, L. (2007). The university entrance examination system in China. Journal of Further and Higher Education, 31(4), 385-396.
  • Demirel, Ö.(1997). Eğitimde Program Geliştirme, Kuramdan Uygulamaya. Ankara: Pegem.
  • Eğitim Bilişim Ağı, (EBA). (2014). EBA (Eğitim Bilişim Ağı) Projesi. 07 Ocak 2017 tarihinde http://fatihprojesi.meb.gov.tr/tr/icerikincele.php?id=4 adresinden erişilmiştir.
  • Fidan, N. (2012). Okulda Öğrenme ve Öğretme. Ankara: Pegem Oliver, A. L.(1965). Curriculum Improvement. s. 339
  • Göksu, İ. & Gülcü, A.(2016). Ortaokul ve Liselerde Uygulanan Destekleme Kurslarıyla İlgili Öğretmen Görüşleri. Journal of Bayburt Education Faculty,2016-11(1).
  • Karasar, N. (1965). Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar, İlkeler, Teknikler. 7.bs. 3A Araştırma, Eğitim, Danışmanlık Ltd. Şti. , Ankara.
  • Kutner, M.A. & Sherman, J.D. & Williams, M.E.(1996). Federal Policies For Private Schools, Private Education, New York, 1996.
  • Lee, C. J., Park, H. J., & Lee, H. S. (2009). Shadow education systems. G. Sykes, B. L.
  • McMillian, J.H.(2000). Educational research, Fundemantals Fort The Consumer (3th ed.). New York: Longman
  • MEB, (2014). Millî Eğitim Bakanlığı örgün ve yaygın eğitimi destekleme ve yetiştirme kursları yönergesi.20 Kasım 2016 tarihinde https://hbogm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2015_11/0204
  • 1613_desteklemeveyetiştirmekursuiiklikmetni.pdf adresinden erişilmiştir.
  • Metin, M. (2013). Öğrencilerin Seviye Belirleme Sınavındaki Başarısına Etki Eden Unsurların Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi, Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 2013-14(1).
  • Morgil, İ. & Yılmaz, A. & Geban, Ö.(2001). Özel Dershanelerin Üniversiteye Girişte Öğrenci Başarısına Etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2001-21(89-96).
  • Oppenheim, A. N. (1992) "Questionnaire design, interviewing and attitude measurement." London: Pinter Publishers.
  • Özgüven, İ.E. (2014). Bireyi Tanıma Teknikleri, Ankara: Nobel
  • Patton, M. Q. (2002). Qualitative methods and evaluation methods. London: Sage Publications
  • Schneider, & D. N. Plank (Eds.), Handbook of educational policy research içinde (ss. 901–919). New York: Routledge.
  • Uluğ, F. (1990). Okulda Başarı (10. Baskı), Ankara: Remzi
  • Ünsal, S. & Korkmaz, F. (2016). Destekleme ve Yetiştirme Kurslarının İşlevlerine İlişkin Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi.
  • Yeşildere, S. & Türnüklü, E.B. (2007). “Öğrencilerin matematiksel düşünme ve akıl yürütme süreçlerinin incelenmesi”, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 40(1), 181–213.
  • Yılmaz, K.(2009). Özel Dershane Öğretmenlerinin Örgütsel Güven Düzeyleri İle Örgütsel Vatandaşlık Davranışları Arasındaki İlişki. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 15(59):471-49.
  • Wilson, N., & McLean, S. (1994). Questionnaire design: A practical introduction. Newtown Abbey, Co. Antrim: University of Ulster Press.
Toplam 30 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Abdulkadir Tuna

Abdullah Çağrı Biber

Ahmet Cem Polat Bu kişi benim

Fatih Altınok Bu kişi benim

Uğur Küçükoğlu

Yayımlanma Tarihi 28 Haziran 2017
Gönderilme Tarihi 16 Mart 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 12 Sayı: 23

Kaynak Göster

APA Tuna, A., Biber, A. Ç., Polat, A. C., Altınok, F., vd. (2017). Ortaokullarda Uygulanan Destekleme ve Yetiştirme Kurslarına Dair Öğrenci Görüşleri. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(23), 103-119.