Destekleme ve yetiştirme
kurslarıyla ilgili katılımcı öğrencilerin görüşlerinin tespitinin amaçlandığı
bu çalışmaya, 2016-2017 eğitim öğretim yılında Türkiye’nin Orta Karadeniz
Bölgesinde bulunan iki ildeki 4 ortaokuldan toplam 119 sekizinci sınıf öğrencisi
katılmıştır. Katılımcı öğrencilerin ailelerinin ekonomik olarak orta ve düşük
gelirli oldukları ve öğrencilerin neredeyse tamamının sadece okulda yürütülen
destekleme kursları yardımıyla TEOG sınavlarına hazırlandıkları söylenebilir. Nitel
araştırma yaklaşımlarından betimsel tarama yöntemiyle yürütülen bu araştırmayla
elde edilen veriler içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Buna göre,
öğrenciler kurslarla normal dersler arasında öğretmenlerinin ders anlatımı
bakımından fark olmadığını belirtmişlerdir. En çok tercih edilen dersler
Matematik, Türkçe ve İngilizce olup, öğrencilerin kursların sınav başarılarında
etkili olduğunu düşünmeleri ve kursların ücretli olması durumunda kursa devam
edeceklerini belirtmeleri de araştırmada elde edilen önemli bulgulardandır. Araştırmada
ortaya çıkan sonuçların idareciler, öğretmenler ve veliler için kursların daha
etkili bir şekilde yürütülebilmesi ve eksikliklerin giderilebilmesi için yol
gösterici olacağı düşünülmektedir.
Bölüm | Araştırma Makalesi |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Haziran 2017 |
Gönderilme Tarihi | 16 Mart 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 12 Sayı: 23 |