Bu
araştırmada akran öğretimi yöntemine yönelik öğrenci görüşlerinin incelenmesi
amaçlanmıştır. Durum incelemesi (case study) yöntemi kullanılan araştırmanın
çalışma grubunu, 2016-2017 eğitim yılında Artvin İskebe Anadolu Lisesinin 11/A
sınıfında öğrenime devam eden 31 öğrenci oluşturmaktadır. Akran öğretimi ile
işlenen kimya derslerine katılan öğrencilerin yönteme karşı görüşleri tespit
edilmeye çalışılmıştır. Veriler yazılı görüş formu ile toplanmış ve elde edilen
veriler, içerik analizine tabi tutularak bulgular betimsel yollarla tablolar
halinde sunulmuştur. Araştırma bulgularına göre akran öğretiminin; derse aktif
katılımı sağladığı, daha kalıcı öğrenmeye yol açtığı, derse ilgiyi artırdığı ve
derse ön bilgi ile gelmenin öğrenmeyi kolaylaştırdığı görüşleri öne çıkmıştır.
In
this study, the views of students about the activities which were carried out
by using peer instruction method were investigated by means of case study
method. The sample of the study consists of 31 students attending 11/A class of
Artvin İskebe Anatolian High School during 2016-2017 academic year. The views
of the students, who were attending chemistry courses in which peer instruction
was used, about the method were tried to be determined. The data were collected
using written opinion forms and the data obtained were analyzed by using
content analysis. The findings were described and presented in tables.
According to the findings of the study, the views that come to the fore are
that peer instruction ensures students’ active involvement in lessons, leads to
better retention, increases interest in lessons and facilitates learning.
Peer instruction discussion conceptual learning chemistry education
Bölüm | Araştırma Makalesi |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 16 Ekim 2017 |
Kabul Tarihi | 16 Kasım 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 12 Sayı: 24 |