Bu çalışmada ortaokul fen bilimleri derslerinde
laboratuvar kullanımının öğrencilerin akademik başarılarına ve derse olan
ilgilerine katkısı, öğretmen ve öğrenci görüşleri doğrultusunda incelenmiştir.
Çalışma, 2016–2017 eğitim-öğretim yılında Kahramanmaraş ilinde görev yapan 67 fen
bilimleri öğretmeni ve bu okullarda öğrenim gören 400 ortaokul 7. sınıf
öğrencisi ile yapılmıştır. Çalışma nicel araştırma yöntemlerinden tarama
(survey) modeliyle yürütülmüştür. Veri toplama aracı olarak “öğretmen görüş
anketi” ve “öğrenci görüş anketi” kullanılmıştır. Çalışma sonucunda elde edilen
verilerden, laboratuvar kullanımında öğrencilerin derse olan ilgi ve
dikkatlerinin arttığı ve öğrenmenin daha kolay ve kalıcı hale geldiği tespit
edilmiştir. Ayrıca derslerin deneysel olarak yaparak yaşayarak yapılmasının öğrencilerin
bilişsel, duyuşsal ve psikomotor becerilerine katkı sağladığı belirlenmiştir.
Bölüm | Araştırma Makalesi |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2018 |
Gönderilme Tarihi | 10 Ocak 2018 |
Kabul Tarihi | 7 Mayıs 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 13 Sayı: 25 |