Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Mathematics Lessons Instruct by Classroom Teachers with Distance Education

Yıl 2023, Cilt: 18 Sayı: 39, 864 - 895, 28.09.2023
https://doi.org/10.35675/befdergi.1281954

Öz

The Covid-19 virus, which caused a global epidemic, adversely affected all components of life. Education activites, which were negatively affected by the epidemic, were tried to be continued with distance education activities. This situation has brought with it many question marks. One of them is how the course activities are carried out. The aim of this study is to examine how classroom teachers conduct distance education mathematics courses. Scanning model was used in the study. The sample of the study consists of 120 classroom teachers working in Trabzon. In the study, data were collected by questionnaire. Analysis of the data was carried out by percentage and frequency distribution and content amalysis. It has been observed that primary school teachers apply the stages of lesson processing in distance ducation mathematics lessons. It is recommended that classroom teachers be supported in terms of in service training and course tools.

Kaynakça

  • Akalın, M. (2018). Örnek açıklamalarıyla sosyal bilimlerde araştırma tekniği anket (2. Baskı). Seçkin Yayıncılık.
  • Aliyyah, R. R., Rachmadtullah, R., Samsudin, A., Syaodih, E., Nurtanto, M., & Tambunan, A. R. S. (2020). The perceptions of primary school teachers of online learning during the covid-19 pandemic period: a case study in Indonesia. Online Submission, 7(2), 90-109.
  • Atasoy, R., Özden, C., & Kara, D. N. (2020). Covid-19 pandemi sürecinde yapılan E-ders uygulamalarının etkililiğinin öğrencilerin perspektifinden değerlendirilmesi. Turkish Studies, 15(6), 95-122.
  • Bakioğlu, B., & Çevik, M. (2020). COVİD-19 Pandemisi sürecinde fen bilimleri öğretmenlerinin uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Turkish Studies, 15(4), 109-129. https//dx.doi.org/10.7827/Turkish Studies. 43502.
  • Başaran, M., Doğan, E., Karaoğlu, E., & Şahin, E. (2020). Koronavirüs (Covid-19) pandemi sürecinin getirisi olan uzaktan eğitimin etkililiği üzerine bir çalışma. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(2), 368-397.
  • Bozkurt, A. (2017). Türkiye’de uzaktan eğitimin dünü, bugünü ve yarını. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi. 3(2), 85-124.
  • Bozkurt, A. (2020a). Koronavirüs (Covid-19) Pandemisi sırasında ilköğretim öğrencilerinin uzaktan eğitime yönelik imge ve algıları: bir metafor analizi. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6(2), 1-23.
  • Bozkurt, A. (2020b). Koronavirüs (Covid-19) pandemi süreci ve pandemi sonrası dünyada eğitime yönelik değerlendirmeler: Yeni normal ve yeni eğitim paradigması. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(3), 112-142.
  • Büyüköztürk, Ş. (2005). Anket Geliştirme. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 3(2), 133-151.
  • Can, E. (2020). Coronavirüs (Covid-19) pandemisi ve pedagojik yansımaları: Türkiye’de açık ve uzaktan eğitim uygulamaları. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(2), 11-53.
  • Ceylan, M. (2020). Sanal sınıfların yönetimi. D. Kürüm-Yapıcıoğlu (Eds.), Pandemi döneminde eğitim iyileştirelim, iyileşelim (1. baskı, s. 295-352) içinde. Anı Yayıncılık.
  • Creswell, J. W. (2017). Araştırma deseni nitel, nicel ve karma yöntem yaklaşımları (S. B. Demir (Ed.)., Çev.). Eğiten Kitap.
  • Çakın, M., & Akyavuz, E. K. (2020). Covid-19 süreci ve eğitime yansıması: öğretmen görüşlerinin incelenmesi. International Journal of Social Sciences and Education Research, 6(2), 165-186. https://doi.org/10.24289/ijsser.747901
  • Çardak, Ç. S., & Özonay-Böcük, İ. Z. (2020). Çevrimiçi uzaktan eğitimde ders programlarının tasarlanması ve uygulanması. D. Kürüm-Yapıcıoğlu (Eds.) Pandemi döneminde eğitim iyileştirelim, iyileşelim (1. baskı, s. 263-294) içinde. Anı Yayıncılık.
  • Davran, İ. (2020, June 19-June 20). Pandemi sürecinin toplum, kültür ve eğitime etkisi ile ilgili görüşlerin değerlendirilmesi. ICIER International Conference on Interdisciplinary Educational Reflection, Lefkoşa, KKTC.
  • Ekiz, D. (2017). Bilimsel araştırma yöntemleri (5. Baskı). Anı Yayıncılık.
  • El Refae, G. A., Kaba, A., & Eletter, S. (2021). Distance learning during Covid-19 pandemic: satisfaction, opportunities and challenges as perceived by faculty members and students. Interactive Technology and Smart Education, 18(3), 298-318.
  • Erawati, G. A. P. S. A., Widiana, I. W., & Jaba, I. G. N. (2021). Elementary school teachers problems in online learning during the pandemic. International Journal of Elementary Education, 5(4), 562-573.
  • Erlangga, D. T. (2022). Student problems in online learning: solotions to keep education going on. Journal of English Language Teaching and Learning, 3(1), 21-26.
  • Ertan Kantos, Z. (2020, August 22-August 23). Sınıf öğretmenlerinin uzaktan eğitim ile ilgili görüşleri. 8. Uluslararası Bilimler Araştırmaları Kongresi –Sosyal ve Eğitim Bilimleri, Hattuşa, Çorum.
  • Fidan, M. (2020). Covid-19 belirsizliğinde eğitim: ilkokulda zorunlu uzaktan eğitime ilişkin öğretmen görüşleri. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6(2), 24-43.
  • Ford, T. G., Kwon, K. A., & Tsotsoros, J. D. (2021). Early childhood distance learning in the US during the covid pandemic: challenges and opportunities. Children and Youth Services Review, 131, 106297. https://doi.org/10.1016/j.childyouth.2021.106297
  • Gökalp, M. (2019). Öğretim ilke ve yöntemleri (4. Baskı). Pegem Akademi.
  • Gülnar, B. (2008). Bilgisayar ve internet destekli uzaktan eğitim programlarının tasarım, geliştirme ve değerlendirme aşamaları SUZEP örneği. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (19), 259-271.
  • Güvercin, D., Kesici, A., & Akbaşlı, S. (2022). Distance education experiences of teacher parents during the Covid-19. Athens Journal of Education, 9(4), 593-613.
  • Herwin, H., Hastomo, A., Saptono, B., Ardiansyah, A. R., & Wibowo, S. E. (2021). How elementary school teachers organized online learning during the Covid-19 Pandemic?. World Journal on Educational Technology: Current Issues, 13(3), 437-449.
  • İlhan, M., Güler, N., & Taşdelen Teker, G. (2020). Nicel veri toplama araçları. B. Oral & A. Çoban (Eds.) Kuramdan uygulamaya eğitimde bilimsel araştırma yöntemleri (1. baskı, s. 77-111) içinde. Pegem Akademi.
  • Karataş, Z. (2015). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Manevi Temelli Sosyal Hizmet Araştırmaları Dergisi, 1(1), 62-80.
  • Keskin, M., & Özer Kaya, D. (2020). Covid-19 sürecinde öğrencilerin web tabanlı uzaktan eğitime yönelik geri bildirimlerinin değerlendirilmesi. İzmir Katip Celebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 5(2), 59-67.
  • Kırık, A. M. (2014). Uzaktan eğitimin tarihsel gelişimi ve Türkiye’deki durumu. Marmara İletişim Dergisi, 21, 73-94.
  • Koç, G. (2006). Öğretimin planlanması ve uygulanması. A. Doğanay & E. Karip (Eds.), Öğretimde planlama ve değerlendirme (1. baskı, s. 209-243) içinde. Pegem A Yayınları.
  • Korkmaz, E. (2021). Covid-19 pandemi döneminde uzaktan eğitim ve google classroom; ilköğretim matematik öğretmen adaylarının tutum ve görüşleri. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, (42), 207-228.
  • Kumandaş, H. (2019). Araştırma modelleri ve türleri. K. Yılmaz & R. S. Arık (Eds.) Eğitimde araştırma yöntemleri (1. baskı, s. 76-93) içinde. Pegem Akademi.
  • Özbay, Ö. (2015). Dünyada ve Türkiye’de uzaktan eğitimin güncel durumu. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi. 2(5), s. 376-394.
  • Sarı, T., & Nayır, F. (2020a). Pandemi dönemi eğitim: sorunlar ve fırsatlar. Turkish Studies, 15(4), 959-975. https://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies,44335
  • Sarı, T., & Nayır, F. (2020b). Challenges in distance education during the (covid-19) pandemic perios. Qualitative Research in Education, 9(3), 328-360. https://doi.org/10.17583/qre.2020.5872
  • Sayan, H. (2020). COVİD-19 Pandemisi sürecinde öğretim elemanlarının uzaktan eğitime ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi. Bilişim Teknolojileri Online Dergisi, 11(42), 100-122. https://doi.org/10.5824/ajite.2020.03.004.x
  • Shagiakhmetova, M. N., Bystristskaya, E. V., Demir, S., Stepanov, R. A., Grishnova, E. E., & Kryukova, N. I. (2022). Primary teachers difficulties related to compulsory distance education during covid-19. Contemporary Educational Technology, 14(2), ep357. https://doi.org/10.30935/cedtech/11589
  • Sirem, Ö., & Baş, Ö. (2020). Okuma güçlüğü olan ilkokul öğrencilerinin Covid-19 sürecinde uzaktan eğitim deneyimleri. Turkish Studies, 15(4), 993-1009. https://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.43346
  • Sönmez, V., & Alacapınar, F. G. (2018). Örneklendirilmiş bilimsel araştırma yöntemleri (genişletilmiş 6. baskı). Anı Yayıncılık.
  • Şahin, M. D., Gür, R., Erdem Kara, B., & Akbulut, Y. (2020). Uzaktan eğitimde ölçme ve değerlendirme. D. Kürüm-Yapıcıoğlu (Eds.) Pandemi döneminde eğitim iyileştirelim, iyileşelim (1. baskı, s. 353-381) içinde. Anı Yayıncılık.
  • Şimşek, N., & Yaşar, A. (2022). Matematik öğretmenlerinin pandemi sürecindeki uzaktan öğretime ilişkin görüşleri. Eğitim Bilim ve Araştırma Dergisi, 3(1), 58-92. http://doi.org/10.54637/ebad.1030364
  • Taşdemir, F. (2019). Verilerin toplanması. K. Yılmaz & R. S. Arık (Eds.) Eğitimde araştırma yöntemleri (1. baskı, s. 128-158) içinde. Pegem Akademi.
  • Taşdemir, M. (2012). Birleştirilmiş sınıflarla öğretim (6. Baskı). Pegem Akademi.
  • Taşpınar, M. (2020). Kuramdan uygulamaya öğretim ilke ve yöntemleri (11. Baskı). Pegem Akademi.
  • Tezer, M., & G. Cumhur, M. (2020, June 19-June 20). Salgın hastalık sürecinde çevrimiçi matematik dersine yönelik öğrenci görüşleri. ICIER International Conference on Interdisciplinary Educational Reflection, Lefkoşa, KKTC.
  • Tomasik, M. J., Helbling, L. A., & Moser, U. (2021). Educational gains of in-person vs. distance learning en primary and secondary school: A natural experiment during the Covid- 19 pandemic school closures in Switzerland. International Journal of Psychology, 56(4), 566-576. https://doi.org/10.1002/ijop.12728
  • Tümkan, F., & Tümkan, Ş. (2020). Pandemi döneminde eğitime verilen zorunlu aranın ilkokullardaki eğitim açısından yarattığı değişimin etkilerinin değerlendirilmesi. Turkish Studies, 15(6), 1163-1184. http://dx.doi.org/10.7827/TurkihStudies.44411
  • Yamamoto, G. T. & Altun, D. (2020). Coronavirüs ve çevrimiçi (online) eğitimin önlenemeyen yükselişi. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 3(1), 25-34.
  • Yaylacı, F. (2013). Ders bilimi. Siyasal Kitabevi.
  • Yener, Ö., & Abdulkadir, G. (2007). Sosyal ve eğitim bilimleri araştırmalarında evren-örneklem sorunu. Atatürk Üniversitesi Kazın Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, (15), 394-422.
  • Yılmaz, E., Güner, E., Mutlu, H., Doğanay, G. V., & Yılmaz, D. (2020) Veli algısına göre pandemi dönemi uzaktan eğitim sürecinin niteliği. Palet Yayınları.
  • Yurtbakan, E., & Akyıldız, S. (2020). Sınıf öğretmenleri, ilkokul öğrencileri ve ebeveynlerin Covid-19 izolasyon döneminde uygulanan uzaktan eğitim faaliyetleri hakkındaki görüşleri. Turkish Studies, 15(6), 949-977.

Sınıf Öğretmenlerinin Uzaktan Eğitimle Yürüttüğü Matematik Dersleri

Yıl 2023, Cilt: 18 Sayı: 39, 864 - 895, 28.09.2023
https://doi.org/10.35675/befdergi.1281954

Öz

Küresel çapta salgına neden olan Covid-19 virüsü hayatın tüm bileşenlerini olumsuz yönde etkilemiştir. Salgınla birlikte olumsuz bir şekilde etkilenen eğitim faaliyetleri uzaktan eğitim faaliyetleriyle sürdürülmeye çalışılmıştır. Bu durum da beraberinde birçok soru işareti getirmiştir. Bunlardan biri de uzaktan eğitim ders faaliyetlerinin nasıl gerçekleştirildiğidir. Bu çalışmanın amacı sınıf öğretmenlerinin uzaktan eğitim sürecinde matematik derslerini nasıl yürüttüklerinin ve ders işleme aşamalarını uygulama durumlarının incelenmesidir. Çalışmada betimsel yaklaşım çerçevesinde tarama modeli kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemini tabakalı örnekleme ve basit olasılıklı örnekleme yaklaşımlarıyla belirlenen Trabzon’da görev yapmakta olan 120 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Çalışmada veriler araştırmacılar tarafından geliştirilen anketle toplanmıştır. Verilerin analizinde betimsel istatistik kapsamında nicel bağlamda yüzde ve frekans dağılımı, nitel bağlamda içerik analizi kullanılmıştır. Sonuç olarak sınıf öğretmenlerinin çoğunlukla uzaktan eğitim matematik derslerinde ders işleme aşamalarını uyguladıkları görülmüştür. Fakat alt yapı, öğrenci vb. kaynaklı zorluklar yaşadıkları ortaya çıkmıştır. Çalışmanın sonucundan hareketle sınıf öğretmenlerine yönelik hizmet içi eğitimlerin düzenlenmesi ve ders araçları bakımından desteklenmeleri önerilmektedir.

Kaynakça

  • Akalın, M. (2018). Örnek açıklamalarıyla sosyal bilimlerde araştırma tekniği anket (2. Baskı). Seçkin Yayıncılık.
  • Aliyyah, R. R., Rachmadtullah, R., Samsudin, A., Syaodih, E., Nurtanto, M., & Tambunan, A. R. S. (2020). The perceptions of primary school teachers of online learning during the covid-19 pandemic period: a case study in Indonesia. Online Submission, 7(2), 90-109.
  • Atasoy, R., Özden, C., & Kara, D. N. (2020). Covid-19 pandemi sürecinde yapılan E-ders uygulamalarının etkililiğinin öğrencilerin perspektifinden değerlendirilmesi. Turkish Studies, 15(6), 95-122.
  • Bakioğlu, B., & Çevik, M. (2020). COVİD-19 Pandemisi sürecinde fen bilimleri öğretmenlerinin uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Turkish Studies, 15(4), 109-129. https//dx.doi.org/10.7827/Turkish Studies. 43502.
  • Başaran, M., Doğan, E., Karaoğlu, E., & Şahin, E. (2020). Koronavirüs (Covid-19) pandemi sürecinin getirisi olan uzaktan eğitimin etkililiği üzerine bir çalışma. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(2), 368-397.
  • Bozkurt, A. (2017). Türkiye’de uzaktan eğitimin dünü, bugünü ve yarını. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi. 3(2), 85-124.
  • Bozkurt, A. (2020a). Koronavirüs (Covid-19) Pandemisi sırasında ilköğretim öğrencilerinin uzaktan eğitime yönelik imge ve algıları: bir metafor analizi. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6(2), 1-23.
  • Bozkurt, A. (2020b). Koronavirüs (Covid-19) pandemi süreci ve pandemi sonrası dünyada eğitime yönelik değerlendirmeler: Yeni normal ve yeni eğitim paradigması. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(3), 112-142.
  • Büyüköztürk, Ş. (2005). Anket Geliştirme. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 3(2), 133-151.
  • Can, E. (2020). Coronavirüs (Covid-19) pandemisi ve pedagojik yansımaları: Türkiye’de açık ve uzaktan eğitim uygulamaları. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(2), 11-53.
  • Ceylan, M. (2020). Sanal sınıfların yönetimi. D. Kürüm-Yapıcıoğlu (Eds.), Pandemi döneminde eğitim iyileştirelim, iyileşelim (1. baskı, s. 295-352) içinde. Anı Yayıncılık.
  • Creswell, J. W. (2017). Araştırma deseni nitel, nicel ve karma yöntem yaklaşımları (S. B. Demir (Ed.)., Çev.). Eğiten Kitap.
  • Çakın, M., & Akyavuz, E. K. (2020). Covid-19 süreci ve eğitime yansıması: öğretmen görüşlerinin incelenmesi. International Journal of Social Sciences and Education Research, 6(2), 165-186. https://doi.org/10.24289/ijsser.747901
  • Çardak, Ç. S., & Özonay-Böcük, İ. Z. (2020). Çevrimiçi uzaktan eğitimde ders programlarının tasarlanması ve uygulanması. D. Kürüm-Yapıcıoğlu (Eds.) Pandemi döneminde eğitim iyileştirelim, iyileşelim (1. baskı, s. 263-294) içinde. Anı Yayıncılık.
  • Davran, İ. (2020, June 19-June 20). Pandemi sürecinin toplum, kültür ve eğitime etkisi ile ilgili görüşlerin değerlendirilmesi. ICIER International Conference on Interdisciplinary Educational Reflection, Lefkoşa, KKTC.
  • Ekiz, D. (2017). Bilimsel araştırma yöntemleri (5. Baskı). Anı Yayıncılık.
  • El Refae, G. A., Kaba, A., & Eletter, S. (2021). Distance learning during Covid-19 pandemic: satisfaction, opportunities and challenges as perceived by faculty members and students. Interactive Technology and Smart Education, 18(3), 298-318.
  • Erawati, G. A. P. S. A., Widiana, I. W., & Jaba, I. G. N. (2021). Elementary school teachers problems in online learning during the pandemic. International Journal of Elementary Education, 5(4), 562-573.
  • Erlangga, D. T. (2022). Student problems in online learning: solotions to keep education going on. Journal of English Language Teaching and Learning, 3(1), 21-26.
  • Ertan Kantos, Z. (2020, August 22-August 23). Sınıf öğretmenlerinin uzaktan eğitim ile ilgili görüşleri. 8. Uluslararası Bilimler Araştırmaları Kongresi –Sosyal ve Eğitim Bilimleri, Hattuşa, Çorum.
  • Fidan, M. (2020). Covid-19 belirsizliğinde eğitim: ilkokulda zorunlu uzaktan eğitime ilişkin öğretmen görüşleri. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6(2), 24-43.
  • Ford, T. G., Kwon, K. A., & Tsotsoros, J. D. (2021). Early childhood distance learning in the US during the covid pandemic: challenges and opportunities. Children and Youth Services Review, 131, 106297. https://doi.org/10.1016/j.childyouth.2021.106297
  • Gökalp, M. (2019). Öğretim ilke ve yöntemleri (4. Baskı). Pegem Akademi.
  • Gülnar, B. (2008). Bilgisayar ve internet destekli uzaktan eğitim programlarının tasarım, geliştirme ve değerlendirme aşamaları SUZEP örneği. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (19), 259-271.
  • Güvercin, D., Kesici, A., & Akbaşlı, S. (2022). Distance education experiences of teacher parents during the Covid-19. Athens Journal of Education, 9(4), 593-613.
  • Herwin, H., Hastomo, A., Saptono, B., Ardiansyah, A. R., & Wibowo, S. E. (2021). How elementary school teachers organized online learning during the Covid-19 Pandemic?. World Journal on Educational Technology: Current Issues, 13(3), 437-449.
  • İlhan, M., Güler, N., & Taşdelen Teker, G. (2020). Nicel veri toplama araçları. B. Oral & A. Çoban (Eds.) Kuramdan uygulamaya eğitimde bilimsel araştırma yöntemleri (1. baskı, s. 77-111) içinde. Pegem Akademi.
  • Karataş, Z. (2015). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Manevi Temelli Sosyal Hizmet Araştırmaları Dergisi, 1(1), 62-80.
  • Keskin, M., & Özer Kaya, D. (2020). Covid-19 sürecinde öğrencilerin web tabanlı uzaktan eğitime yönelik geri bildirimlerinin değerlendirilmesi. İzmir Katip Celebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 5(2), 59-67.
  • Kırık, A. M. (2014). Uzaktan eğitimin tarihsel gelişimi ve Türkiye’deki durumu. Marmara İletişim Dergisi, 21, 73-94.
  • Koç, G. (2006). Öğretimin planlanması ve uygulanması. A. Doğanay & E. Karip (Eds.), Öğretimde planlama ve değerlendirme (1. baskı, s. 209-243) içinde. Pegem A Yayınları.
  • Korkmaz, E. (2021). Covid-19 pandemi döneminde uzaktan eğitim ve google classroom; ilköğretim matematik öğretmen adaylarının tutum ve görüşleri. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, (42), 207-228.
  • Kumandaş, H. (2019). Araştırma modelleri ve türleri. K. Yılmaz & R. S. Arık (Eds.) Eğitimde araştırma yöntemleri (1. baskı, s. 76-93) içinde. Pegem Akademi.
  • Özbay, Ö. (2015). Dünyada ve Türkiye’de uzaktan eğitimin güncel durumu. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi. 2(5), s. 376-394.
  • Sarı, T., & Nayır, F. (2020a). Pandemi dönemi eğitim: sorunlar ve fırsatlar. Turkish Studies, 15(4), 959-975. https://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies,44335
  • Sarı, T., & Nayır, F. (2020b). Challenges in distance education during the (covid-19) pandemic perios. Qualitative Research in Education, 9(3), 328-360. https://doi.org/10.17583/qre.2020.5872
  • Sayan, H. (2020). COVİD-19 Pandemisi sürecinde öğretim elemanlarının uzaktan eğitime ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi. Bilişim Teknolojileri Online Dergisi, 11(42), 100-122. https://doi.org/10.5824/ajite.2020.03.004.x
  • Shagiakhmetova, M. N., Bystristskaya, E. V., Demir, S., Stepanov, R. A., Grishnova, E. E., & Kryukova, N. I. (2022). Primary teachers difficulties related to compulsory distance education during covid-19. Contemporary Educational Technology, 14(2), ep357. https://doi.org/10.30935/cedtech/11589
  • Sirem, Ö., & Baş, Ö. (2020). Okuma güçlüğü olan ilkokul öğrencilerinin Covid-19 sürecinde uzaktan eğitim deneyimleri. Turkish Studies, 15(4), 993-1009. https://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.43346
  • Sönmez, V., & Alacapınar, F. G. (2018). Örneklendirilmiş bilimsel araştırma yöntemleri (genişletilmiş 6. baskı). Anı Yayıncılık.
  • Şahin, M. D., Gür, R., Erdem Kara, B., & Akbulut, Y. (2020). Uzaktan eğitimde ölçme ve değerlendirme. D. Kürüm-Yapıcıoğlu (Eds.) Pandemi döneminde eğitim iyileştirelim, iyileşelim (1. baskı, s. 353-381) içinde. Anı Yayıncılık.
  • Şimşek, N., & Yaşar, A. (2022). Matematik öğretmenlerinin pandemi sürecindeki uzaktan öğretime ilişkin görüşleri. Eğitim Bilim ve Araştırma Dergisi, 3(1), 58-92. http://doi.org/10.54637/ebad.1030364
  • Taşdemir, F. (2019). Verilerin toplanması. K. Yılmaz & R. S. Arık (Eds.) Eğitimde araştırma yöntemleri (1. baskı, s. 128-158) içinde. Pegem Akademi.
  • Taşdemir, M. (2012). Birleştirilmiş sınıflarla öğretim (6. Baskı). Pegem Akademi.
  • Taşpınar, M. (2020). Kuramdan uygulamaya öğretim ilke ve yöntemleri (11. Baskı). Pegem Akademi.
  • Tezer, M., & G. Cumhur, M. (2020, June 19-June 20). Salgın hastalık sürecinde çevrimiçi matematik dersine yönelik öğrenci görüşleri. ICIER International Conference on Interdisciplinary Educational Reflection, Lefkoşa, KKTC.
  • Tomasik, M. J., Helbling, L. A., & Moser, U. (2021). Educational gains of in-person vs. distance learning en primary and secondary school: A natural experiment during the Covid- 19 pandemic school closures in Switzerland. International Journal of Psychology, 56(4), 566-576. https://doi.org/10.1002/ijop.12728
  • Tümkan, F., & Tümkan, Ş. (2020). Pandemi döneminde eğitime verilen zorunlu aranın ilkokullardaki eğitim açısından yarattığı değişimin etkilerinin değerlendirilmesi. Turkish Studies, 15(6), 1163-1184. http://dx.doi.org/10.7827/TurkihStudies.44411
  • Yamamoto, G. T. & Altun, D. (2020). Coronavirüs ve çevrimiçi (online) eğitimin önlenemeyen yükselişi. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 3(1), 25-34.
  • Yaylacı, F. (2013). Ders bilimi. Siyasal Kitabevi.
  • Yener, Ö., & Abdulkadir, G. (2007). Sosyal ve eğitim bilimleri araştırmalarında evren-örneklem sorunu. Atatürk Üniversitesi Kazın Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, (15), 394-422.
  • Yılmaz, E., Güner, E., Mutlu, H., Doğanay, G. V., & Yılmaz, D. (2020) Veli algısına göre pandemi dönemi uzaktan eğitim sürecinin niteliği. Palet Yayınları.
  • Yurtbakan, E., & Akyıldız, S. (2020). Sınıf öğretmenleri, ilkokul öğrencileri ve ebeveynlerin Covid-19 izolasyon döneminde uygulanan uzaktan eğitim faaliyetleri hakkındaki görüşleri. Turkish Studies, 15(6), 949-977.
Toplam 53 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Muhammet Ali Durmuş 0000-0001-9590-2717

Gönül Güneş 0000-0003-3223-8163

Erken Görünüm Tarihi 18 Eylül 2023
Yayımlanma Tarihi 28 Eylül 2023
Gönderilme Tarihi 12 Nisan 2023
Kabul Tarihi 2 Ağustos 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 18 Sayı: 39

Kaynak Göster

APA Durmuş, M. A., & Güneş, G. (2023). Sınıf Öğretmenlerinin Uzaktan Eğitimle Yürüttüğü Matematik Dersleri. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(39), 864-895. https://doi.org/10.35675/befdergi.1281954