Toplam Kalite Yönetimini genel kabul gören kavramsal tanımlamalarla birlikte verimlilik, sorumluluk, katılım ve etkinlik temelinde oluşturulan organizasyon yapısı olarak özetlenebilir. Dolayısıyla bu noktada Toplam Kalite Yönetiminin yönetimsel faaliyetlerin icra edildiği hem özel sektör hem de kamu sektöründe uygulama alanı bulduğu bilinmektedir. Çalışmada hem geleneksel hem de çağdaş yaklaşım temelinde kamu personel yönetimi ele alınarak yumuşak ve sert toplam kalite yönetimi ayrımına yer verilmiştir. Literatür ve uygulamada bu ayrımın özelinde çalışmaların yetersizliğinden hareketle bu çalışma gerçekleştirilmiştir. Buradan hareketle hem literatürün gelişiminin hem de çeşitli nicel ve nitel verilerin oluşumunun sağlanması ve konuya ilişkin değerlendirmelerin artışı literatür ve uygulama alanlarına zenginlik kazandıracaktır. Kamu personel yönetiminde rekabetçi ortamda sürekli yenilik hareketlerinin varlığı kendi öz değerlendirmesini yapabilen, taleplere hızla cevap verebilen, sorundan ziyade çözüm odaklı, yaptığı işe güven ve memnuniyetle bakabilen, kurum kültürünün farkındalığı yüksek, insan kaynaklı hataların önüne geçebilen, değişime ve gelişime hızla adapte olabilen, liyakat sahibi, mesleki yetkinliğe ve beceriye sahip personelin olması ve sayıca artışının sağlanmasındaki önem oldukça bilinen bir gerçektir. Kamu personel yönetiminin etkinliğinin sürdürülebilir halde ele alınmasında yumuşak ve sert toplam kalite yönetiminin bilinmesi açısından bu çalışma konusu oluşturulmuş olup bundan sonraki alan çalışmalarına katkı sunması hedeflenmektedir. Buradan hareketle araştırmada, nitel araştırma yöntemi olan doküman analizi ile hem ulusal hem de uluslararası literatür taraması yapılarak elde edilen bilgiler bir araya getirilerek aktarılmıştır. Yumuşak ve katı toplam kalite yönetimi ayrımı ile kamu personel yönetiminin değerlendirmesi bu çalışmanın özgün tarafı olarak görülebilmektedir.
Kamu sektörü Özel sektör Toplam kalite yönetimi Kamu personel yönetimi
Total Quality Management can be summarized as an organizational structure created on the basis of efficiency, responsibility, participation and effectiveness, along with generally accepted conceptual definitions. Therefore, at this point, it is known that Total Quality Management has found application in both the private and public sectors where managerial activities are carried out. In the study, public personnel management is discussed on the basis of both traditional and contemporary approaches and the distinction between soft and hard total quality management is included. This study was carried out due to the inadequacy of studies specifically on this distinction in the literature and practice. Based on this, both the development of the literature and the formation of various quantitative and qualitative data and the increase in evaluations on the subject will enrich the literature and application areas. The existence of continuous innovation movements in the competitive environment in public personnel management is a person who can self-evaluate, respond quickly to demands, is solution-oriented rather than problem-oriented, looks at his work with confidence and satisfaction, has high awareness of the corporate culture, can prevent human-induced errors, can quickly adapt to change and development, and has merit. It is a well-known fact that the importance of having professionally competent and skilled personnel and increasing their numbers is a well-known fact. The subject of this study was created in order to know soft and hard total quality management in addressing the effectiveness of public personnel management in a sustainable manner, and it is aimed to contribute to future field studies. Based on this, in the research, the information obtained by scanning both national and international literature through document analysis, which is a qualitative research method, was brought together and conveyed. The distinction between soft and hard total quality management and the evaluation of public personnel management can be seen as the original side of this study.
Public sector Private sector Total quality management Public personnel management
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Kamu Yönetimi |
Bölüm | Derleme Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Ağustos 2024 |
Gönderilme Tarihi | 11 Mayıs 2024 |
Kabul Tarihi | 26 Mayıs 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 |
Dergimize gönderilecek makalelerin aşağıda linki verilen şablon dosyasına göre hazırlanması gerekmektedir. Şablon dosyasını indirip üzerinde düzeltmeler de yapılabilir. Şablon dosyasına uygun olarak hazırlanmayan makaleler editör tarafından yazara iade edilir.
Makale Şablonu için tıklayınız...