This conceptual study initially provides a framework for lean Six Sigma principles in organizations. The research objective of this study is to present the mainlines of lean Six Sigma and to comprehend the perspective of organizational theories and applications of lean Six Sigma (LSS). The pursuit of excellence, LSS, aims to eliminate waste while improving the quality of organizational processes. However, the margin between good times and bad times can usually be thin for the organizations. While the coronavirus pandemic enters its third year and thanks to record-high inflation rates throughout the world, organizations are feeling the sharp price hikes of necessities including transport, energy, and utilities that reducing profits. So, as LSS focuses mainly on removing waste and decreasing the defects and variations in an organization's processes and aims at increasing customer satisfaction productivity, and quality, organizations that employ LSS principles in their operations will be more ready to react to unforeseen events or conditions which may jeopardize organizational structure and outcomes. In sum, this study aims to draw a framework on LSS and its key effects on organizations and to uncover a detailed review of LSS thinking and the opportunities and barriers to implementation of LSS in organizations.
Bu çalışma öncelikle örgütler için yalın Altı Sigma ilkeleriyle ilgili bir çerçeve sunmaktadır. Bu çalışmanın amacı yalın Altı Sigma’yı (YAS) ana hatlarıyla ortaya koyma ve YAS’ın örgütsel teorileri ve uygulamalarıyla ilgili bir bakış açısını sunmaktır. Mükemmeliyetin peşinde olan YAS, örgütsel süreçlerde israfı ortadan kaldırarak kaliteyi geliştirmeyi hedeflemektedir. Öte yandan, örgütler için iyi ve kötü dönemler için sınır bazen çok ince olabilir. Koronavirüs salgını üçüncü yılına girerken, dünyada rekor düzeylerde artan enflasyon oranları nedeniyle örgütler, gerekli taşımacılık, enerji ve tüketim malzemelerindeki çok sert yükselen fiyat artışlarını ve azalan karlarını hissetmektedirler. Bu yüzden, YAS daha çok örgütsel süreçlerde değişkenliği ve hataları azaltarak, müşteri memnuniyetinin kaliteyi, verimliliği ve üretkenliği artırmayı hedeflediğinden, YAS ilkelerinin benimseyen örgütlerin örgütsel yapıyı ve çıktılarını tehlikeye atabilecek öngörülemeyen olaylara daha hızlı tepki verecektir. Özetle, bu çalışma YAS ilkeleri ve örgütlerdeki önemli çıktılarıyla, örgütlerde YAS uygulamalıyla ilgili fırsatlar ve engellerle ilgili bir çerçeve çizmeyi hedeflemektedir.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Temmuz 2022 |
Kabul Tarihi | 26 Temmuz 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 5 Sayı: 2 |
Dergimize gönderilecek makalelerin aşağıda linki verilen şablon dosyasına göre hazırlanması gerekmektedir. Şablon dosyasını indirip üzerinde düzeltmeler de yapılabilir. Şablon dosyasına uygun olarak hazırlanmayan makaleler editör tarafından yazara iade edilir.
Makale Şablonu için tıklayınız...