Bu çalışma, bir müşteri veri setinin kullanımı ile müşteri segmentasyonu ve davranış analizi yapılarak gerçekleştirilmiştir. Veri seti, 1000 müşteriden oluşmakta ve 9 farklı değişken içermektedir. Çalışma ile Random Forest algoritması kullanılarak; gelir, harcama skoru, üyelik süresi gibi özelliklerin müşteri davranışlarını nasıl etkilediği araştırılmıştır. Gerçekleştirilen özellik önemi analizi ile gelirin ve satın alma sıklığının, müşteri davranışlarının tahmin edilmesinde en etkili faktörler olduğu, yaş, harcama skoru ve üyelik süresi değişkenlerinin ise daha düşük öneme sahip oldukları belirlenmiştir. Ayrıca, cinsiyet, tercih edilen kategori ve gelir dağılımı gibi demografik faktörlerin de, müşteri segmentasyonuna etkileri bulunmaktadır. Çalışma; müşteri değerlemesi ve pazarlama stratejilerinin geliştirilmesinde kullanılabilecek önemli içgörüler sunmaktadır. Segmentasyon analizi sonucunda, yüksek gelirli ve yüksek harcama gerçekleştiren müşteri gruplarına yönelik olarak özel stratejiler geliştirilmesi gerekliliği sonucuna ulaşılmıştır. Bu tür analizlerin, işletmelerin müşteri kitlelerini daha iyi anlamalarına ve stratejik kararlar almalarına yardımcı olabileceği düşünülmektedir.
Müşteri Segmentasyonu Random Forest Algoritması Özellik Önemi Analizi Gelir ve Harcama Davranışları
ABSTRACT
In this study, customer segmentation and behavior analysis were performed using a customer dataset. The dataset consists of 1000 customers and includes 9 different variables. In the study, how features such as income, spending score, and membership duration affect customer behavior was investigated using the Random Forest algorithm. With feature importance analysis, it was determined that income and purchase frequency are the most effective factors in predicting customer behavior. Age, spending score, and membership duration are less important. In addition, demographic factors such as gender, preferred category, and income distribution also affect customer segmentation. The study provides important insights that can be used in customer evaluation and development of marketing strategies. Segmentation analysis emphasizes the need to develop special strategies for high-income and high-spending customer groups. Such analyses can help businesses better understand their customer base and make strategic decisions.
Customer Segmentation Random Forest Algorithm Feature Importance Analysis Income and Spending Behaviors Correlation Analysis
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Mart 2025 |
Gönderilme Tarihi | 25 Şubat 2025 |
Kabul Tarihi | 7 Mart 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 8 Sayı: 1 |
Dergimize gönderilecek makalelerin aşağıda linki verilen şablon dosyasına göre hazırlanması gerekmektedir. Şablon dosyasını indirip üzerinde düzeltmeler de yapılabilir. Şablon dosyasına uygun olarak hazırlanmayan makaleler editör tarafından yazara iade edilir.