Günümüz koşullarında her canlının hayatını sürdürebilmesi için aldığı önlemler toplumsal düzen açısından önem arz etmektedir. Özellikle şiddetin toplumsal açıdan ele alınması, toplumdaki şiddetin kaynağına alınabilecek önlemler günümüz sosyolojisinde büyük önem arz etmektedir. Bu araştırmanın amacı, ortaöğretim öğrencilerinin toplumdaki şiddetin kaynağına ilişkin görüşlerini incelemeye yöneliktir. Artan şiddet olaylarının eğitim öğretim kurumlarında yani okullarda okuyan öğrencilerde toplumdaki şiddetin kaynağına ilişkin görüşlerin neler olduğu ve buna getirilebilecek çözüm önerilerinin etkisi araştırılmıştır. Ortaöğretim kurumlarında yer alan, öğrencilerden veriler toplanarak bilgisayar ortamına aktarılmış ve gerekli analizler yapılmıştır. Bu çalışma 2016-2017 akademik dönemde Türkiye’nin güneyinde bulunan Mersin ilinin merkezine bağlı 4 ilçesinde 600 ortaöğretim öğrencisi üzerinden yürütülmüştür. Araştırma için toplanan verileri sağladığımız araç, daha önce kullanılmış ve EARGED (2008) tarafından oluşturulmuş ve bir kısmının tarafımızdan revize edilerek düzenlenip kullanılan öğrencilerin şiddet algısı ölçeğinde bulunan toplumdaki şiddetin kaynağına ilişkin açık uçlu sorudur. Burada nicel olarak elde edilen verilerle birlikte aynı soru formunda katılımcılardan nitel veriler de toplanmıştır. Bu çalışmada nitel veriler analiz edilmeye karar verilmiştir Verilerin analizinde içerik analizi yapılarak veriler kategorilendirilmiştir. Çalışmada öğrencilerin, vermiş oldukları cevaplar neticesinde sıralamada toplumdaki en büyük şiddet kaynağının aile içi sorunlar, eğitimsizlik, ilgi ve saygı görme olarak tespit edilmiştir. Bunun yanında toplumdaki şiddet kaynağının en az da madde bağımlılığı ve okulda rol model olma olarak belirtmişlerdir. Toplumdaki şiddetin en büyük kaynağı yönelik atılacak adımların sorunların en aza indirilmesi ya da bitirilmesi adına çeşitli projeler ve etkinliklerle yapılacak çalışmaların toplumda önemli bir sorun olan şiddetin kaynağını çözmeye yarımcı olabilir.
Şiddetin kaynağı Toplumsal şiddet Ortaöğretim Öğrenci görüşleri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 11 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 5 Ekim 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 2018 Sayı: 2 |
TELİF HAKKI VE YAZAR ETİK SÖZLEŞMESİ FORMU -COPYRGHT and AUTHOR ETHİCAL DECLARATİON
Telif Hakkı Devri Formu imzalanıp, (taratılıp veya resim jpg. vs olabilir) makale başvuru esnasında Dergi sistemine yüklenmelidir.
This Copyright Agreement Form must be signed by all authors and uploaded to the Journal system (It can be scanned and sent as an image, jpg, etc.).