Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Pandemi Döneminde Öğretmenlerin Spor Yapma Alışkanlıklarını Değerlendirilmesi

Yıl 2023, Cilt: 2023 Sayı: 1, 117 - 135, 26.02.2023
https://doi.org/10.58646/bengi.1232887

Öz

Bu çalışmada, Pandemi süreci ile karşımıza çıkan olağan dışı süreçte Resmi okullarda görev yapan her kademeden (ilk, orta ve lise düzeyi) öğretmenlerin spor yapma alışkanlıklarının belirlenmesi ve incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın evrenini Hatay ili Antakya ilçesinde görev yapan öğretmenler oluşturmaktadır. 60 kadın ve 42 erkek olmak üzere 102 öğretmen de çalışmanın örneklemini oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak (Özdedeoğlu, 2014) tarafından geliştirilen 26 sorudan oluşan anket uygulanmıştır. Toplanan veriler SPSS programı ile incelenmiştir. Araştırmaya katılanların verdikleri cevaplara göre; katılımcıların en fazla ilgi duydukları spor aktivitesi sırasıyla Rekreasyon amaçlı yürüyüşler, zindelik aktiviteleri ve eşit düzeyde takım sporları ve yavaş tempolu koşular olarak karşımıza çıkmakta. Spor yapmadığını belirten katılımcıların çok büyük bir kısmı ise imkanları olsa yüzme sporu ile ilgilenmek istediklerini belirtmişlerdir. Bu sorulara verilen cevaplardan çıkan sonuçlarla sporun topluma faydalı bireyler yetişmesinde, sporun etkili iletişim kurmada ve spor yapanların kendisi ile barışık olduğu gibi sonuçlara ulaşılmıştır.

Destekleyen Kurum

Yok

Proje Numarası

Yok

Teşekkür

Yok

Kaynakça

  • Aracı, H. (1999. Akt; Ulukan, 2012). İletişim Becerilerinin Takım ve Bireysel Sporculara Olan Etkisi. Yüksek Lisans Tezi,
  • Karaman: Karamanoğlu Mehmet Bey Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 19
  • Cashmore, J. (2008, Akt; Karabulut, G. 2010). İlköğretim 5. Sınıf Öğrencilerinin Oyun Tercihlerine ve Spora Katılımlarına Göre Kaygı Düzeylerinin ve Başarı Algılarının İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü,
Toplam 3 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Murat Çoban 0000-0002-4611-5933

Buket Genco 0000-0002-1912-6143

Cemil Temel 0000-0002-2712-7082

İbrahim Hakkı Demirli 0000-0001-6058-8377

Proje Numarası Yok
Yayımlanma Tarihi 26 Şubat 2023
Gönderilme Tarihi 12 Ocak 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 2023 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Çoban, M., Genco, B., Temel, C., Demirli, İ. H. (2023). Pandemi Döneminde Öğretmenlerin Spor Yapma Alışkanlıklarını Değerlendirilmesi. BENGİ Dünya Yörük-Türkmen Araştırmaları Dergisi, 2023(1), 117-135. https://doi.org/10.58646/bengi.1232887
AMA Çoban M, Genco B, Temel C, Demirli İH. Pandemi Döneminde Öğretmenlerin Spor Yapma Alışkanlıklarını Değerlendirilmesi. BENGİ. Şubat 2023;2023(1):117-135. doi:10.58646/bengi.1232887
Chicago Çoban, Murat, Buket Genco, Cemil Temel, ve İbrahim Hakkı Demirli. “Pandemi Döneminde Öğretmenlerin Spor Yapma Alışkanlıklarını Değerlendirilmesi”. BENGİ Dünya Yörük-Türkmen Araştırmaları Dergisi 2023, sy. 1 (Şubat 2023): 117-35. https://doi.org/10.58646/bengi.1232887.
EndNote Çoban M, Genco B, Temel C, Demirli İH (01 Şubat 2023) Pandemi Döneminde Öğretmenlerin Spor Yapma Alışkanlıklarını Değerlendirilmesi. BENGİ Dünya Yörük-Türkmen Araştırmaları Dergisi 2023 1 117–135.
IEEE M. Çoban, B. Genco, C. Temel, ve İ. H. Demirli, “Pandemi Döneminde Öğretmenlerin Spor Yapma Alışkanlıklarını Değerlendirilmesi”, BENGİ, c. 2023, sy. 1, ss. 117–135, 2023, doi: 10.58646/bengi.1232887.
ISNAD Çoban, Murat vd. “Pandemi Döneminde Öğretmenlerin Spor Yapma Alışkanlıklarını Değerlendirilmesi”. BENGİ Dünya Yörük-Türkmen Araştırmaları Dergisi 2023/1 (Şubat 2023), 117-135. https://doi.org/10.58646/bengi.1232887.
JAMA Çoban M, Genco B, Temel C, Demirli İH. Pandemi Döneminde Öğretmenlerin Spor Yapma Alışkanlıklarını Değerlendirilmesi. BENGİ. 2023;2023:117–135.
MLA Çoban, Murat vd. “Pandemi Döneminde Öğretmenlerin Spor Yapma Alışkanlıklarını Değerlendirilmesi”. BENGİ Dünya Yörük-Türkmen Araştırmaları Dergisi, c. 2023, sy. 1, 2023, ss. 117-35, doi:10.58646/bengi.1232887.
Vancouver Çoban M, Genco B, Temel C, Demirli İH. Pandemi Döneminde Öğretmenlerin Spor Yapma Alışkanlıklarını Değerlendirilmesi. BENGİ. 2023;2023(1):117-35.

TELİF HAKKI VE YAZAR ETİK SÖZLEŞMESİ FORMU -COPYRGHT and AUTHOR ETHİCAL DECLARATİON


Telif Hakkı Devri Formu imzalanıp, (taratılıp veya resim jpg. vs olabilir) makale başvuru esnasında Dergi sistemine yüklenmelidir.

This Copyright Agreement Form must be signed by all authors and uploaded to the Journal system (It can be scanned and sent as an image, jpg, etc.).