Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Effectiveness of Concept Cartoons on Pre-service Science Teachers’ Conceptual Understandings in Organic Chemistry

Yıl 2021, Cilt: 5 Sayı: 1, 25 - 50, 01.01.2021

Öz

The fact that the topic of alcohols is related to many topics in organic chemistry has enabled this subject to have an important place in organic chemistry. This study aimed at analyzing the effect of concept cartoon-based teaching on eliminating the alternative conceptions pre-service teachers have about alcohols. Toward this aim, the study, based on a quasi-experimental design, was conducted with pre-service science teachers studying in science education department in Turkey, with one class being randomly selected as the experimental group (N=38), the other as a control (N=42). Both groups were administered an alcohol concept test (ACT) as a pre- and post-test. While the concept cartoon-based teaching was implemented in the experimental group, traditional teaching was followed in the control group. The results of the research revealed no significant difference between the groups according to the pre-test scores, but a significant difference favoring the experimental group was noted in the post-test scores. It was consequently found that concept cartoon-based teaching was more effective than traditional teaching in the desired level of conceptual understanding.

Kaynakça

  • Sendur, G., Sapa, Y., Gürer, N., & Ataseven, B. (2021). Kavram karikatürlerinin fen bilgisi öğretmen adaylarının organik kimyadaki kavramsal anlamaları üzerindeki etkililiği [Effectiveness of concept cartoons on pre-service science teachers’ conceptual understandings in organic chemistry]. Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Dergisi (BEST Dergi) [Science, Education, Art and Technology Journal (SEAT Journal)], 5(1), 25-50.

Kavram Karikatürlerinin Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Organik Kimyadaki Kavramsal Anlamaları Üzerindeki Etkililiği

Yıl 2021, Cilt: 5 Sayı: 1, 25 - 50, 01.01.2021

Öz

Alkoller konusunun organik kimyadaki pek çok konu ile ilişkili olması, bu konunun organik kimyada önemli bir yere sahip olmasını sağlamıştır. Bu çalışmada, kavram karikatürüne dayalı öğretimin, öğretmen adaylarının alkoller ile ilgili sahip oldukları alternatif kavramları gidermedeki etkisinin araştırılması amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda, yarı-deneysel desen olarak yürütülen çalışma, Türkiye‟deki bir fen eğitimi anabilim dalında öğrenim gören öğretmen adayları ile yürütülmüştür. Çalışmada, bir sınıf rastgele olarak deney grubu (N = 38), diğeri ise kontrol (N = 42)grubu olarak seçilmiştir. Her iki gruba ön ve son-test olarak Alkol Kavram Testi (AKT) uygulanmıştır. Deney grubunda, alkoller konusu kavram karikatürüne dayalı öğretim ile işlenirken, kontrol grubunda geleneksel öğretim uygulanmıştır. Araştırma sonuçları, ön-test puanlarına göre deney ve kontrol gruplar arasında anlamlı bir fark bulunmadığını; ancak son-test puanlarında deney grubunu lehine anlamlı bir farkın olduğu göstermiştir. Sonuç olarak, kavram karikatürüne dayalı öğretimin, fen bilgisi öğretmen adaylarının istenen kavramsal anlama düzeyine ulaşmalarında geleneksel öğretimden daha etkili olduğu belirlenmiştir.

Kaynakça

  • Sendur, G., Sapa, Y., Gürer, N., & Ataseven, B. (2021). Kavram karikatürlerinin fen bilgisi öğretmen adaylarının organik kimyadaki kavramsal anlamaları üzerindeki etkililiği [Effectiveness of concept cartoons on pre-service science teachers’ conceptual understandings in organic chemistry]. Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Dergisi (BEST Dergi) [Science, Education, Art and Technology Journal (SEAT Journal)], 5(1), 25-50.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Gülten Şendur 0000-0003-2363-8915

Yelda Sapa Bu kişi benim

Nur Gürer Bu kişi benim

Birol Ataseven Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 5 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Şendur, G., Sapa, Y., Gürer, N., Ataseven, B. (2021). Effectiveness of Concept Cartoons on Pre-service Science Teachers’ Conceptual Understandings in Organic Chemistry. Bilim Eğitim Sanat Ve Teknoloji Dergisi, 5(1), 25-50.

EBSCOhost.jpg
        Google_Scholar_logo_2015.PNG                road-issn.png                    citefactor_logo.png
ici2.png                SIS-Logo.png        15220


Creative Commons Lisansı