Çalışmanın amacı, Türkiye, İngiltere ve Avustralya’daki yükseköğrenim boyutunda Güzel Sanatlar Eğitimi lisans programlarını tanımlayıcı yaklaşımda yapısal, içerik ve uygulama özellikleri açısından incelemek, uzman görüşüne göre belirlenen başlıklar altında çeşitli verilere göre karşılaştırarak aralarındaki benzerlik ve farklılıkları ortaya koymaktır. Araştırmanın çalışma grubunda Türkiye’den Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Resim-iş Eğitimi Ana Bilim Dalı bulunan Gazi Üniversitesi ve Marmara Üniversitesi ele alınmıştır. Yurt dışından eşdeğer özelliklere sahip Güzel Sanatlar Bölümü lisans programları bulunan İngiltere’den University of Art London ve Avustralya’dan RMIT University alınmıştır. Verilerin toplanması sürecinde ülkelerin resmi kurumlarından ve yetkili kişilerden posta yolu ile görüşmelerden elde edilen verilerden yararlanılmıştır. Betimsel araştırma olan çalışma, doküman analiz yöntemi ile çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda, farklılık ve benzerlikler ortaya konularak Türkiye, İngiltere ve Avustralya’daki yükseköğrenim düzeyinde güzel sanatlar eğitimi lisans programlarının karşılaştırılması ile elde edilen verilere dayalı içerik ve uygulama özellikleri açısından Resim-iş Eğitimi Ana Bilim Dalı için “çerçeve program” oluşturularak önerilmiştir.
Güzel sanatlar eğitimi Karşılaştımalı eğitim Yükseköğretim Çerçeve program
The aim of the study is to examine the Fine Arts Education undergraduate programs in higher education in Turkey, England and Australia in terms of structural, content and application features in a descriptive approach, and to reveal the similarities and differences between them by comparing them according to various data under the headings determined according to expert opinion. In the study group of the research, Gazi University and Marmara University from Turkey, which have Fine Arts Education Department Painting and Art Education Department, were taken into consideration. From abroad, University of Art London from England and RMIT University from Australia, which have undergraduate programs of Fine Arts Department with equivalent characteristics, were taken. In the process of collecting the data, the data obtained from the official institutions and authorized persons of the countries were used. The study, which is descriptive research, was analyzed by document analysis method. As a result of the research, differences and similarities were revealed and a "framework program" was created and proposed for the Department of Painting and Art Education in terms of content and application features based on the data obtained by comparing fine arts education undergraduate programs in higher education in Turkey, England and Australia.
Fine arts education Comparative education Higher Education Framework program
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Güzel Sanatlar Eğitimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | |
Gönderilme Tarihi | 27 Şubat 2024 |
Kabul Tarihi | 19 Ağustos 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 8 Sayı: 2 |