Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

Çok Kriterli Karar Verme Yöntemlerinin Eğitimde Kullanımı

Yıl 2024, Cilt: 8 Sayı: 2, 202 - 216

Öz

Eğitim, tüm toplumlar için önemli bir yere sahip olmakla birlikte ülkelerin ilerlemesinde de eğitimde alınan kararların doğruluğunun önemi büyüktür. Bu çalışmanın amacı eğitimin farklı süreçlerinde ve sorunlara göre karar almada kullanılan Çok Kriterli Karar Verme (ÇKKV) yöntemlerini ve çalışma konularını incelemektir. Çalışma sonucunda eğitimde farklı karar problemlerinde ve eğitimin farklı alanlarında en çok kullanılan ÇKKV yöntemin AHP olduğu ortaya çıkmaktadır. Birlikte en fazla kullanılan tekniklerin ise AHP ve TOPSIS olduğu görülmektedir. Son yıllarda eğitim alanında karar almada ÇKKV yöntemlerinin sıralama ve sınıflama düzeyinde fazlaca kullanıldığı görülmüştür.

Kaynakça

  • Çetiner Leylek, B. & Yılmaz İnce, E. (2024). Çok kriterli karar verme yöntemlerinin eğitimde kullanımı [The Use of multi criteria decision making methods in education]. Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Dergisi (BEST Dergi) [Science, Education, Art and Technology Journal (SEAT Journal)], 8(2), 202-216.

The Use of Multi Criteria Decision Making Methods in Education

Yıl 2024, Cilt: 8 Sayı: 2, 202 - 216

Öz

Education has an important place for every society and the accuracy of the decisions taken in education is very important for the progress of countries. The purpose of this research is to examine the Multi-Criteria Decision Making (MCDM) techniques used in making decisions in different processes and problems in education. The results of the research indicate that AHP is the most commonly used MCDM technique in different decision problems in education and in different fields of education. It is seen that the most used techniques together are AHP and TOPSIS. Recently, it has been noticed that in decision making in the field of education, the use of CRM methods at the level of ranking and classification has been used a lot.

Kaynakça

  • Çetiner Leylek, B. & Yılmaz İnce, E. (2024). Çok kriterli karar verme yöntemlerinin eğitimde kullanımı [The Use of multi criteria decision making methods in education]. Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Dergisi (BEST Dergi) [Science, Education, Art and Technology Journal (SEAT Journal)], 8(2), 202-216.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Bilim, Teknoloji ve Mühendislik Eğitimi ve Programlarının Geliştirilmesi, Alan Eğitimleri (Diğer), Lisans ve Lisansüstü Eğitim Programlarının Akretitasyonu, Yükseköğretim Çalışmaları (Diğer), Eğitim Teknolojisi ve Bilgi İşlem, Eğitim Üzerine Çalışmalar (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Buket Leylek 0009-0003-8860-4078

Ebru Yılmaz İnce 0000-0001-9462-0363

Yayımlanma Tarihi
Gönderilme Tarihi 18 Mart 2024
Kabul Tarihi 19 Ağustos 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 8 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Leylek, B., & Yılmaz İnce, E. (t.y.). Çok Kriterli Karar Verme Yöntemlerinin Eğitimde Kullanımı. Bilim Eğitim Sanat Ve Teknoloji Dergisi, 8(2), 202-216.

EBSCOhost.jpg
        Google_Scholar_logo_2015.PNG                road-issn.png                    citefactor_logo.png
ici2.png                SIS-Logo.png        15220


Creative Commons Lisansı