BibTex RIS Kaynak Göster

CUMHURİYET DÖNEMİ EĞİTİM POLİTİKALARININ LİBERAL-MUHAFAZAKÂR YÜZÜ

Yıl 2016, Cilt: 5 Sayı: 3(Ek Sayı), 0 - 0, 31.12.2016

Öz

Cumhuriyet Dönemi eğitim sistemi; Fransız Aydınlanması ve pozitivizminin etkisinde kurulacak olan modern ulus-devletin merkeziyetçi-bürokratik karakteri çerçevesinde biçimlendirilmeye çalışılmıştır. Genç Cumhuriyet’in, dayanışmacı (solidarist) korporatizm temelli inşasında bireycilik ve kamuculuk anlayışının aynı anda yer alması, ülkenin iktisadi yapısındaki dağınıklık ile bir araya geldiğinde, arzulanan kurguda savrulmalar yaşanmasına neden olmuştur. Devletin sahip olduğu kaynakların yetersizliği, toplumsal tabanda güç sahibi olan ve liberal eğilimler gösteren çevrelerin eğitim sisteminin yapılandırılması sürecine müdahale olanaklarını arttırmıştır. Bu nedenle, sonradan yapılan değerlendirmelerle merkeziyetçi-bürokratik bir kimlik altında tarif edilen Cumhuriyet Dönemi eğitim politikaları arasında bu tarife uymayan uygulamalar karşımıza çıkmaktadır. Dönem daha detaylı incelendiğinde, bu çelişkili durumun ortaya çıkmasında; sadece Kemalist rejimi eleştiren liberal-muhafazakâr siyaset geleneğinin faaliyetlerinin değil, kurucu ideolojinin kapitalizm ile kurduğu ilişkinin de etkili olduğu görülecektir. Bu çalışma, söz konusu uygulamalardan yola çıkarak bu dönemdeki eğitim sisteminin ikili görüntüsünü değerlendirmeyi amaçlamaktadır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hüseyin Nihat Güneş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 5 Sayı: 3(Ek Sayı)

Kaynak Göster

APA Güneş, H. N. (2016). CUMHURİYET DÖNEMİ EĞİTİM POLİTİKALARININ LİBERAL-MUHAFAZAKÂR YÜZÜ. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 5(3).
AMA Güneş HN. CUMHURİYET DÖNEMİ EĞİTİM POLİTİKALARININ LİBERAL-MUHAFAZAKÂR YÜZÜ. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. Aralık 2016;5(3).
Chicago Güneş, Hüseyin Nihat. “CUMHURİYET DÖNEMİ EĞİTİM POLİTİKALARININ LİBERAL-MUHAFAZAKÂR YÜZÜ”. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 5, sy. 3 (Aralık 2016).
EndNote Güneş HN (01 Aralık 2016) CUMHURİYET DÖNEMİ EĞİTİM POLİTİKALARININ LİBERAL-MUHAFAZAKÂR YÜZÜ. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 5 3
IEEE H. N. Güneş, “CUMHURİYET DÖNEMİ EĞİTİM POLİTİKALARININ LİBERAL-MUHAFAZAKÂR YÜZÜ”, Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, c. 5, sy. 3, 2016.
ISNAD Güneş, Hüseyin Nihat. “CUMHURİYET DÖNEMİ EĞİTİM POLİTİKALARININ LİBERAL-MUHAFAZAKÂR YÜZÜ”. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 5/3 (Aralık 2016).
JAMA Güneş HN. CUMHURİYET DÖNEMİ EĞİTİM POLİTİKALARININ LİBERAL-MUHAFAZAKÂR YÜZÜ. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2016;5.
MLA Güneş, Hüseyin Nihat. “CUMHURİYET DÖNEMİ EĞİTİM POLİTİKALARININ LİBERAL-MUHAFAZAKÂR YÜZÜ”. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, c. 5, sy. 3, 2016.
Vancouver Güneş HN. CUMHURİYET DÖNEMİ EĞİTİM POLİTİKALARININ LİBERAL-MUHAFAZAKÂR YÜZÜ. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2016;5(3).

downloaddownloaddownloaddownload  download  download       download     download      download download    download  download download download downloaddownload