Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

EFFECTIVE PRACTICE METHODS FOR STRENGTHENING PIANISTS’ THUMB

Yıl 2023, , 77 - 92, 26.10.2023
https://doi.org/10.47956/bmsd.1354382

Öz

Fingers forming the foundation of piano-playing skills should be sensitive, strong, and agile. The thumb, which differs anatomically from the other fingers, is strong but slow. This finger, not suitable for rapid playing, will affect the performance if not exercised correctly. In this article, effective practice methods, different exercises, and movements for strengthening pianists' thumbs are presented. The proper application of these methods will help enhance piano-playing skills and enable more controlled and expressive performances in terms of finger transitions, nuances, and sound control.

Kaynakça

  • BEYER, Ferdinand, Scuola Preparatoria del Pianoforte, Op. 101, Casa Ricordi, Milano, 1996. Vorschule im Klavierspiel, Op. 101, Edition Peters, Leipzig, [t.y.]. BRAHMS, Johannes, 51 Übungen für Klavier, G. Henle Verlag, Münich, 2009. CORTOT, Alfred, Principi Razionali della Tecnica Pianistica, Edizioni Suvini Zerboni, Milano, 1928. NEUHAUS, Heinrich, The Art of Piano Playing, Praeger Publishers, ABD, 1973. PAMİR, Leyla, Çağdaş Piyano Eğitimi, Met/er Matbaası, İstanbul, [t.y.]. ROSKELL, Penelope, The Complete Pianist, Edition Peters, Londra, 2020. SHIRINSKAYA, Nina Vasilyevna, Gammy i Arpedzhio dlya Pianoforte, Vsesoyuznoye Izdatel'stvo Sovetskiy Kompozitor, Moskova, 1984.

PİYANODA BAŞPARMAĞI KUVVETLENDİRMEK İÇİN ETKİLİ ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ

Yıl 2023, , 77 - 92, 26.10.2023
https://doi.org/10.47956/bmsd.1354382

Öz

Piyano çalma becerilerinin temelinde yer alan parmaklar, hassas, kuvvetli ve çevik olmalıdır. Diğer parmaklardan anatomik yapısı ile ayrılan başparmak, güçlü ama yavaştır. Hızlı çalışa elverişli olmayan bu parmak, doğru bir şekilde çalıştırılmadığı takdirde icrayı etkileyecektir. Bu makalede, piyanistlerin başparmaklarını güçlendirmek için etkili çalışma yöntemleri, farklı hareket ve egzersizler sunulmuştur. Bu yöntemlerin doğru bir şekilde uygulanması, piyano çalma becerilerini geliştirmeye ve parmak geçişleri, nüans derecelendirmeleri ve ses denetimi açısından daha kontrollü ve ifade dolu bir performans sergilemeye yardımcı olacaktır.

Kaynakça

  • BEYER, Ferdinand, Scuola Preparatoria del Pianoforte, Op. 101, Casa Ricordi, Milano, 1996. Vorschule im Klavierspiel, Op. 101, Edition Peters, Leipzig, [t.y.]. BRAHMS, Johannes, 51 Übungen für Klavier, G. Henle Verlag, Münich, 2009. CORTOT, Alfred, Principi Razionali della Tecnica Pianistica, Edizioni Suvini Zerboni, Milano, 1928. NEUHAUS, Heinrich, The Art of Piano Playing, Praeger Publishers, ABD, 1973. PAMİR, Leyla, Çağdaş Piyano Eğitimi, Met/er Matbaası, İstanbul, [t.y.]. ROSKELL, Penelope, The Complete Pianist, Edition Peters, Londra, 2020. SHIRINSKAYA, Nina Vasilyevna, Gammy i Arpedzhio dlya Pianoforte, Vsesoyuznoye Izdatel'stvo Sovetskiy Kompozitor, Moskova, 1984.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Klasik Batı Müziğinde Yorumculuk, Müzik Eğitimi, Müzik Performansı
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Bilge Su Karaca 0000-0002-3928-6136

Yayımlanma Tarihi 26 Ekim 2023
Gönderilme Tarihi 3 Eylül 2023
Kabul Tarihi 29 Eylül 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023

Kaynak Göster

Chicago Karaca, Bilge Su. “PİYANODA BAŞPARMAĞI KUVVETLENDİRMEK İÇİN ETKİLİ ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ”. Balkan Müzik Ve Sanat Dergisi 5, sy. 2 (Ekim 2023): 77-92. https://doi.org/10.47956/bmsd.1354382.

Creative Commons Lisansı
Balkan Müzik ve Sanat Dergisi  Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.