İnceleme Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

UDEMY ÇEVRİMİÇİ EĞİTİM PLATFORMUNDA YER ALAN TÜRKÇE SES EĞİTİMİ KURSLARININ İÇERİKLERİNİN İNCELENMESİ

Yıl 2024, , 35 - 54, 21.11.2024
https://doi.org/10.47956/bmsd.1506712

Öz

İnternetin yaygınlaşmasıyla birlikte kullanılmaya başlanan çevrimiçi eğitim platformları, Covid-19 salgını sırasında popüler bir hale gelmiştir. İnsanın sözel ve duyusal ifadesinde önemli bir yere sahip olan sesin, doğru ve etkili bir eğitimle geliştirilmesi oldukça önemlidir. Çevrimiçi ses eğitimi kurslarının incelenmesi hem öğretmenler hem öğrenciler için önem taşımaktadır. Udemy platformundaki ses eğitimi kurslarının içeriklerini ve eğitmen özelliklerini araştırmak amacıyla araştırmanın problem cümlesi “Udemy çevrimiçi eğitim platformunda yer alan Türkçe ses eğitimi kursları içerik ve eğitmen özellikleri bakımından nasıldır?” olarak belirlenmiştir. Bu araştırmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Veriler, doküman analizi sürecinin bir parçası olan içerik analizi ile analiz edilmiştir. Çalışmanın evrenini çevrimiçi eğitim platformlarındaki Türkçe ses eğitimi kursları, örneklemini ise Udemy çevrimiçi eğitim platformunda yer alan Türkçe ses eğitimi kursları oluşturmaktadır. Veriler, platform üzerinde “kategoriler” bölümünden “müzik-vokal” seçilerek belirlenmiştir. İçerik bakımından incelendiğinde mevcut olan 427 kursun 10 tanesinin ses eğitimi ile ilgili olduğu görülmüştür. Bu kurslar; ücret, seviye, kurs puanı ve yorum, yıldız, öğrenci sayısı, bölüm sayısı, toplam ders sayısı, video içerik süresi, ücretsiz içerik, indirilebilir kaynak, makale, pratik testi ve bitirme sertifikası bakımından incelenirken, kursu veren eğitmenler ise; eğitmen puanı, yorumu, öğrenci sayısı ve kurs sayısı bakımından incelenmiştir. 10 ses eğitimi kursu ve 6 eğitmen bulunmuştur. Genel olarak incelendiğinde kurs içerikleri (kurs puanı, yorum, yıldız, öğrenci sayısı, bölüm sayısı, toplam ders sayısı, video içerik süresi, indirilebilir kaynak, makale ve pratik testi) ve eğitmen özellikleri (eğitmen puanı, yorum sayısı, öğrenci sayısı ve kurs sayısı) bakımından zengin olan kurslara, öğrenci talebinin yüksek olduğu görülmüştür.

Kaynakça

  • AÇIKSÖZ, Fulya-GÜDEK, Bahar, “Müzik Eğitimi'nde Youtube Etkisi: Online Piyano Dersleri”, Electronic Turkish Studies, Cilt 13, Sayı 6, 2018, s. 1-22.
  • BAYER, Harun-BULUT ÖZEK, Müzeyyen, “Yeni Medya Eğitimi ve Önemi”, İletişim Bilimi Araştırmaları Dergisi, Cilt 1,Sayı 2, 2021, s. 127-138.
  • BAYRAKÇI, Cantürk-AYHAN, Ali, “Çevrim İçi Eğitim Platformu Udemy Üzerinde Verilen Türkçe Flüt Kurslarının İçerik Yönünden Değerlendirilmesi”, Uluslararası İletişim ve Sanat Dergisi, Cilt 4, Sayı 4, 2021, s. 28-45.
  • COŞKUN, Recai, ALTUNIŞIK, Remzi, YILDIRIM, Engin-BAYRAKTAROĞLU, Serkan, Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri: SPSS Uygulamalı, Geliştirilmiş 5. Baskı, Sakarya Yayıncılık, Sakarya 2006.
  • DENİZ, Jale-AZERİ, Sema, “Mesleki Müzik Eğitimi Alan ve Almayan Lise Öğrencilerinin Benlik Kavramlarının İncelenmesi”, Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, Cilt 23, Sayı 23, 2013, s. 99-106.
  • DULKADİR, Döndü-TUĞCULAR, Erdal, “Çevrim İçi Flüt Eğitimine İlişkin Öğrenci Görüşleri”, Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, Cilt 11, Sayı 141, 2023, s. 414-43.
  • HERAND, Deniz-HATİPOĞLU, Zeynep Azize, “Uzaktan Eğitim ve Uzaktan Eğitim Platformları’nın Karşılaştırılması”, Çukurova Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt 18, Sayı 1, 2014, s. 65-75.
  • KIRIK, Ali, “Uzaktan Eğitimin Tarihsel Gelişimi ve Türkiye’deki Durumu”, Marmara İletişim Dergisi, Sayı 21, 2014, s. 73-94.
  • KURTULUŞ, Kemal, Araştırma Yöntemleri, 1. Baskı, Türkmen Kitabevi, İstanbul 2009.
  • SABAR, Gül, Sesimiz-Eğitimi ve Korunması, 1. Baskı, Pan Yayıncılık, İstanbul 2017.
  • ŞİMŞEK, Esra İşgör-TURAN, Bülent Onur, “Mobil Ortamlarda Kitlesel Açık Çevrimiçi Derslerin (KAÇD) Kullanılabilirliğinin Değerlendirilmesi”, Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 13, Sayı 2, 2017, s. 595-608.
  • UÇAN, Ali, Müzik Eğitimi, Temel Kavramlar-İlkeler-Yaklaşımlar, 2. Baskı, Müzik Ansiklopedisi Yayınları, Ankara 1994.
  • ULUDAĞ, Ali Korkut-GÜLÜM, Ozan, “Youtube Destekli Müzik Dersi Platformu ve Qr Kodlarıyla Erişim: Harmanlanmış Öğrenme Aktiviteleri”, Art Vision, 2023, Cilt 29, Sayı 50, s. 84-91. https://doi.org/10.5152/ArtVis.2023.22160
  • ÜRÜN, Tolga, “Karşılaştırmalı Tonal ve Makamsal Dizi Öğretiminin Silahlı Kuvvetler Bando Okulları Öğrencilerinin Bilişsel Gelişimlerine Etkisi”, Yüksek Lisans Tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015).
  • YILDIRIM, Ali-ŞİMŞEK, Hasan, Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, 5. Baskı, Seçkin Yayıncılık, İstanbul 2005.

ANALYSING THE CONTENT OF TURKISH VOICE TRAINING COURSES ON UDEMY ONLINE EDUCATION PLATFORM

Yıl 2024, , 35 - 54, 21.11.2024
https://doi.org/10.47956/bmsd.1506712

Öz

Online education platforms, which started to be used with the widespread use of the internet, have become popular during the Coronavirus Disease 2019 pandemic. It is crucial to develop the voice, which has an important place in human verbal and sensory expression, with correct and effective education. Analysing online voice training courses is important for both teachers and students. In order to study the content and instructor characteristics of voice training courses on Udemy platform, the problem statement of the research was determined as “How are the Turkish voice training courses on the Udemy online education platform in terms of content and instructor characteristics?”. Qualitative research method was used in this study. The data were analyzed by content analysis, which is a part of the document analysis process. The population of the study consists of Turkish voice training courses on online education platforms and the sample consists of Turkish voice training courses on the Udemy online education platform. The data were acquired by selecting “music-vocal” from the “categories” section on the platform. When analysed in terms of content, 10 of 427 courses available were found to be related to voice training. While these courses were analyzed in terms of fee, level, course score and comment, stars given, number of students, number of sections, total number of courses, video content duration, free content, downloadable resources, article, practice test and certificate of completion, the instructors giving the course were analysed in terms of instructor score, comment, number of students and number of courses. 10 voice training courses and 6 instructors were determined. In general, it is observed that student demand is high for courses that are rich in terms of course content (course score, comments, stars given, number of students, number of sections, total number of courses, video content duration, downloadable resources, articles and practice test) and instructor characteristics (instructor score, number of comments, number of students and number of courses).

Kaynakça

  • AÇIKSÖZ, Fulya-GÜDEK, Bahar, “Müzik Eğitimi'nde Youtube Etkisi: Online Piyano Dersleri”, Electronic Turkish Studies, Cilt 13, Sayı 6, 2018, s. 1-22.
  • BAYER, Harun-BULUT ÖZEK, Müzeyyen, “Yeni Medya Eğitimi ve Önemi”, İletişim Bilimi Araştırmaları Dergisi, Cilt 1,Sayı 2, 2021, s. 127-138.
  • BAYRAKÇI, Cantürk-AYHAN, Ali, “Çevrim İçi Eğitim Platformu Udemy Üzerinde Verilen Türkçe Flüt Kurslarının İçerik Yönünden Değerlendirilmesi”, Uluslararası İletişim ve Sanat Dergisi, Cilt 4, Sayı 4, 2021, s. 28-45.
  • COŞKUN, Recai, ALTUNIŞIK, Remzi, YILDIRIM, Engin-BAYRAKTAROĞLU, Serkan, Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri: SPSS Uygulamalı, Geliştirilmiş 5. Baskı, Sakarya Yayıncılık, Sakarya 2006.
  • DENİZ, Jale-AZERİ, Sema, “Mesleki Müzik Eğitimi Alan ve Almayan Lise Öğrencilerinin Benlik Kavramlarının İncelenmesi”, Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, Cilt 23, Sayı 23, 2013, s. 99-106.
  • DULKADİR, Döndü-TUĞCULAR, Erdal, “Çevrim İçi Flüt Eğitimine İlişkin Öğrenci Görüşleri”, Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, Cilt 11, Sayı 141, 2023, s. 414-43.
  • HERAND, Deniz-HATİPOĞLU, Zeynep Azize, “Uzaktan Eğitim ve Uzaktan Eğitim Platformları’nın Karşılaştırılması”, Çukurova Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt 18, Sayı 1, 2014, s. 65-75.
  • KIRIK, Ali, “Uzaktan Eğitimin Tarihsel Gelişimi ve Türkiye’deki Durumu”, Marmara İletişim Dergisi, Sayı 21, 2014, s. 73-94.
  • KURTULUŞ, Kemal, Araştırma Yöntemleri, 1. Baskı, Türkmen Kitabevi, İstanbul 2009.
  • SABAR, Gül, Sesimiz-Eğitimi ve Korunması, 1. Baskı, Pan Yayıncılık, İstanbul 2017.
  • ŞİMŞEK, Esra İşgör-TURAN, Bülent Onur, “Mobil Ortamlarda Kitlesel Açık Çevrimiçi Derslerin (KAÇD) Kullanılabilirliğinin Değerlendirilmesi”, Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 13, Sayı 2, 2017, s. 595-608.
  • UÇAN, Ali, Müzik Eğitimi, Temel Kavramlar-İlkeler-Yaklaşımlar, 2. Baskı, Müzik Ansiklopedisi Yayınları, Ankara 1994.
  • ULUDAĞ, Ali Korkut-GÜLÜM, Ozan, “Youtube Destekli Müzik Dersi Platformu ve Qr Kodlarıyla Erişim: Harmanlanmış Öğrenme Aktiviteleri”, Art Vision, 2023, Cilt 29, Sayı 50, s. 84-91. https://doi.org/10.5152/ArtVis.2023.22160
  • ÜRÜN, Tolga, “Karşılaştırmalı Tonal ve Makamsal Dizi Öğretiminin Silahlı Kuvvetler Bando Okulları Öğrencilerinin Bilişsel Gelişimlerine Etkisi”, Yüksek Lisans Tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015).
  • YILDIRIM, Ali-ŞİMŞEK, Hasan, Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, 5. Baskı, Seçkin Yayıncılık, İstanbul 2005.
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Müzik Eğitimi
Bölüm İnceleme Makalesi
Yazarlar

Akin Mutlu 0009-0007-0561-8415

Ezgi Ertek Babaç 0000-0003-4136-9026

Yayımlanma Tarihi 21 Kasım 2024
Gönderilme Tarihi 28 Haziran 2024
Kabul Tarihi 18 Ekim 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024

Kaynak Göster

Chicago Mutlu, Akin, ve Ezgi Ertek Babaç. “UDEMY ÇEVRİMİÇİ EĞİTİM PLATFORMUNDA YER ALAN TÜRKÇE SES EĞİTİMİ KURSLARININ İÇERİKLERİNİN İNCELENMESİ”. Balkan Müzik Ve Sanat Dergisi 6, sy. 2 (Kasım 2024): 35-54. https://doi.org/10.47956/bmsd.1506712.

Creative Commons Lisansı
Balkan Müzik ve Sanat Dergisi  Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.