İnceleme Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

JOHANNES BRAHMS’IN F-MOLL NO:1 OP:120 VİYOLA SONATININ FORM BAKIMINDAN İNCELENMESİ

Yıl 2021, , 97 - 113, 15.10.2021
https://doi.org/10.47956/bmsd.994596

Öz

Bu çalışmada Romantik Dönem’in önemli bir bestecisi olan Johannes Brahms’ın eserlerini icra ederken yaşanabilecek zorlukları gidermek, eserlerinin daha iyi anlaşılabilmesi ve genç sanatçılara ışık olması amacıyla ilk olarak bestecinin hayatı ve müzikal yaşamı hakkında araştırma yapılmış, Brahms’ın esasında klarinet ve piyano için yazmış olduğu fakat daha sonra viyola ve piyanoya uyarladığı Fa Minör Op: 120 No: 1 sonatı tarihsel açıdan ve form özellikleri açısından incelenmiştir. Sonuç olarak eserin hem klarinet hem de viyola repertuvarında önemli bir yere sahip olduğu görülmüştür. Eserin ilk bölümü sonat allegrosu, ikinci ve üçüncü bölümleri üç bölmeli şarkı, dördüncü bölümü ise Rondo formundadır. Tarihsel açıdan da bu sonat bestecinin son oda müziği eseri olması bakımından oldukça önemlidir. Form özelliklerine ait detaylı bilgiler eseri yorumlayacak olan özellikle viyola sanatçılarına kaynak teşkil etmektedir.

Kaynakça

  • Brahms, Johannes, Viola Sonata No.1, Op.120 Fa Minor, ed. Hans Gál, Breitkopf & Härtel, Leipzig, 1926. Deiters, Hermann, ve Rosa Newmarch, Johannes Brahms: A Biographical Sketch, Cambridge University Press, Cambridge, 2009.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Müzik
Bölüm İnceleme Makalesi
Yazarlar

Mustafa Kurt 0000-0002-6204-6907

Yayımlanma Tarihi 15 Ekim 2021
Gönderilme Tarihi 13 Eylül 2021
Kabul Tarihi 9 Kasım 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021

Kaynak Göster

Chicago Kurt, Mustafa. “JOHANNES BRAHMS’IN F-MOLL NO:1 OP:120 VİYOLA SONATININ FORM BAKIMINDAN İNCELENMESİ”. Balkan Müzik Ve Sanat Dergisi 3, sy. 2 (Ekim 2021): 97-113. https://doi.org/10.47956/bmsd.994596.

Creative Commons Lisansı
Balkan Müzik ve Sanat Dergisi  Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.