BibTex RIS Kaynak Göster

SPOR-MEDYA İLİŞKİLERİNDE İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİNİN ROLÜ

Yıl 2008, Cilt: 2 Sayı: 2, 155 - 164, 01.08.2008

Öz

Spor, bireylerin fizyolojik ve psikolojik yapısını, sosyal yönünün geliştirmek, kişiliğin oluşumunu, karakter özelliklerinin gelişimini sağlamak, bilgi, beceri ve yetenek kazandırarak topluma uyumunu kolaylaştırmak amacıyla yapılan aktivitelerdir. Medya, kitle iletişim araçları radyo, T.V. Yazılı basın, Bilgisayar, Internet, telefon, cep telefonu, CD, DVD, afişler şeklinde sınıflandırılabilen teknolojik araçlar şeklinde tarif edilebilmektedir. Modern hayatın hemen her alanına etki eden medya kavramı ile günümüzde her insanın ilgisini çeken spor kavramının genel bir değerlendirmesi yapılarak, spor ile medya ilişkisinin boyutları hangi noktadır ve toplumsal hayata olumlu etkilerinin ne yönde olduğu konusunda bir derleme çalışması amaçlanmıştır.

Kaynakça

  • Aziz, A. (1982), Toplumsallaşma ve Kitlesel İletişim, A.Ü.B.Y.Y.O. Yayınları, No:2., ANKARA, S, 2.
  • Çolakoğlu, T. (2000), “Sporun Topluma Yaygınlaştırılmasında Medyanın etkisi
  • (Güreş Örneği),” Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara Demiray, U. (2003), Meslek Yüksek Okulları İçin Genel İletişim, Pegem Yayıncılık, ANKARA, s.90
  • Döşyılmaz, E. (1998), “Ülkemiz Spor Medyasının Toplum Üzerindeki Etkileri ve Sonuçları” Marmara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Yayımlanmamış
  • Doktora Tezi, İSTANBUL. Erdemli, A. (1996), İnsan, Spor ve Olimpizim, Sarmal Yayım Evi, İstanbul.
  • Fişek, K. (1998), Spor Yönetimi,, Bağırgan yayınevi, 2. Baskı, Ankara.
  • Gençer, T, ve Ümit K.( ) “Spor Etkinliklerinin Gelişiminde Sponsorluğun Katkıları: Olimpiyat Oyunları Örneği,” 8. Uluslar arası Spor Bilimleri Kongresi, ANTALYA. Gökçe, O. (1998), İletişim Bilimine Giriş, Turhan Kitabevi, 2.Baskı, Ankara.
  • Güz, N. (1996), Açık Toplum, Demokrasi, Kitle İletişim Araçları, Yeni Türkiye
  • Medya Özel Sayısı, yıl:2, sayı, 12, Ankara, s, 669. Kaya, A, Y. (1996), “Dünyada ve Türkiye’de Basının Gelişimi İle Türk Basınında
  • Sporun Haber Öğeleri Açısından İncelenmesi”, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Eskişehir, S, 2-5. MC, Q, and D, Winalh, S. (1997), Kitle İletişim Modelleri (Çev. Kona Yumlu)
  • İmge Yayıncılık, Ankara. Öztürk, F. (1998), Toplumsal Boyutlarıyla Spor, Bağırgan Yayım Evi, Ankara.
  • Şahan, H. (2007), “Üniversite Öğrencilerinin Sosyalleşme Sürecinde Spor
  • Aktivitelerinin Rolü”, Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Doktora Tezi, Konya. Şahan, H, ve Çınar V. (204), Kitle İletişim Araçlarının Spor Kamuoyu Üzerine Etkisi, Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı:12, Konya. Usluata, A. (1984), İletişim, İstanbul İletişim Yayınları, İstanbul, S: 84
  • Vural, S. (1996), “Türk Yayın Sisteminin Avrupa Yayın Sistemine Uyumu” Yeni
  • Türkiye Medya Özel Sayısı, yıl:2, sayı, 12, Ankara, s, 897 Yetim, A. (2005), Sosyoloji ve Spor, Morpa Yayınları, Ankara.
  • Yetim, A. (2000), “Sporun Sosyal Görünümü,” Gazi Beden Eğitimi ve Spor
  • Bilimleri Dergisi, Ankara, Sayı.1, Cilt,5, www.deloitte.com/dtt/cda/doc/content/ABsurecindeTurkFutbolu/ 01-2007 www.verkaç.org/2006 Dünya Kupasının Sosyo-Ekonomik Analizi/ 12-01- /Tuğrul Akşar.

THE ROLE OF COMMUNICATION TECNOLOGY IN THE RELATION OF SPORTS AND MEDIA

Yıl 2008, Cilt: 2 Sayı: 2, 155 - 164, 01.08.2008

Öz

Sport is to ease the adaptation for, the individual’s physiological and psychological structure, to develop the social point, personal development, to advance the features of characters, acquaintance, accomplishment, and ability. The media can be explained as, radio, TV, press, computer, internet, telephone, mobile phone, CD, DVD, posters, in the way the technology is handled. This paper also look at how media takes place all around in modern life that effects people and in what way sport and the social life.

Kaynakça

  • Aziz, A. (1982), Toplumsallaşma ve Kitlesel İletişim, A.Ü.B.Y.Y.O. Yayınları, No:2., ANKARA, S, 2.
  • Çolakoğlu, T. (2000), “Sporun Topluma Yaygınlaştırılmasında Medyanın etkisi
  • (Güreş Örneği),” Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara Demiray, U. (2003), Meslek Yüksek Okulları İçin Genel İletişim, Pegem Yayıncılık, ANKARA, s.90
  • Döşyılmaz, E. (1998), “Ülkemiz Spor Medyasının Toplum Üzerindeki Etkileri ve Sonuçları” Marmara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Yayımlanmamış
  • Doktora Tezi, İSTANBUL. Erdemli, A. (1996), İnsan, Spor ve Olimpizim, Sarmal Yayım Evi, İstanbul.
  • Fişek, K. (1998), Spor Yönetimi,, Bağırgan yayınevi, 2. Baskı, Ankara.
  • Gençer, T, ve Ümit K.( ) “Spor Etkinliklerinin Gelişiminde Sponsorluğun Katkıları: Olimpiyat Oyunları Örneği,” 8. Uluslar arası Spor Bilimleri Kongresi, ANTALYA. Gökçe, O. (1998), İletişim Bilimine Giriş, Turhan Kitabevi, 2.Baskı, Ankara.
  • Güz, N. (1996), Açık Toplum, Demokrasi, Kitle İletişim Araçları, Yeni Türkiye
  • Medya Özel Sayısı, yıl:2, sayı, 12, Ankara, s, 669. Kaya, A, Y. (1996), “Dünyada ve Türkiye’de Basının Gelişimi İle Türk Basınında
  • Sporun Haber Öğeleri Açısından İncelenmesi”, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Eskişehir, S, 2-5. MC, Q, and D, Winalh, S. (1997), Kitle İletişim Modelleri (Çev. Kona Yumlu)
  • İmge Yayıncılık, Ankara. Öztürk, F. (1998), Toplumsal Boyutlarıyla Spor, Bağırgan Yayım Evi, Ankara.
  • Şahan, H. (2007), “Üniversite Öğrencilerinin Sosyalleşme Sürecinde Spor
  • Aktivitelerinin Rolü”, Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Doktora Tezi, Konya. Şahan, H, ve Çınar V. (204), Kitle İletişim Araçlarının Spor Kamuoyu Üzerine Etkisi, Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı:12, Konya. Usluata, A. (1984), İletişim, İstanbul İletişim Yayınları, İstanbul, S: 84
  • Vural, S. (1996), “Türk Yayın Sisteminin Avrupa Yayın Sistemine Uyumu” Yeni
  • Türkiye Medya Özel Sayısı, yıl:2, sayı, 12, Ankara, s, 897 Yetim, A. (2005), Sosyoloji ve Spor, Morpa Yayınları, Ankara.
  • Yetim, A. (2000), “Sporun Sosyal Görünümü,” Gazi Beden Eğitimi ve Spor
  • Bilimleri Dergisi, Ankara, Sayı.1, Cilt,5, www.deloitte.com/dtt/cda/doc/content/ABsurecindeTurkFutbolu/ 01-2007 www.verkaç.org/2006 Dünya Kupasının Sosyo-Ekonomik Analizi/ 12-01- /Tuğrul Akşar.
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Mehmet Ulukan Bu kişi benim

Hasan Şahan Bu kişi benim

Selahattin Akpınar Bu kişi benim

Öznur Akpınar Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2008
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Ulukan, M., Şahan, H., Akpınar, S., Akpınar, Ö. (2008). SPOR-MEDYA İLİŞKİLERİNDE İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİNİN ROLÜ. Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 2(2), 155-164.

16227

16228

16229

16230