Objective: The
aim of this study was to investigate the factors affecting the choice of
toothpaste in adult individuals.
Methods: This
research, in Turkey, was held with the participation of 251 adult people. A web
questionnaire consisting of 17 questions was applied to the individuals. The
statistical analysis obtained from the study was performed using SPSS 23.0
(SPSS Inc., Chicago, IL, USA) program. In the analysis of the data, descriptive
statistics and chi-square test were applied. The level of statistical
significance was set at p <0,05.
Results: According
to the results of the study, the recommendation of the dentist, television and
internet advertisements, packaging, amount of foaming, being the same brand as
the toothbrush were determined to be never effective in the selection of
toothpaste. However, it has been found that whitening or desensitizing
properties of toothpaste are often effective in toothpaste selection. The
majority of the participants stated that they sometimes chose toothpaste with
the recommendation of friends or family (p = 0,26) and they took care to be
economical when buying toothpaste (p = 0,37), the smell of toothpaste (p = 037)
and the amount of foaming (p= 0,39).
Conclusion: Toothpaste
preferences of individuals with different sociodemographic characteristics
differ. The taste, smell, content, price, packaging, accessibility, being a
certain brand, TV and internet advertisements, the advice of the dentist or the
people around him and the sociodemographic characteristics and habits of the
individual continue to be effective in the selection of toothpaste.
Toothpaste Reasons for Selection Sociodemographic characteristics
Amaç: Bu
çalışmanın amacı, yetişkin bireylerin diş macunu seçiminde etkili olan
faktörleri araştırmaktır.
Yöntem: Araştırma,
Türkiye genelinde, 251 kişinin katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Çalışma
kapsamında bireylere 17 sorudan oluşan bir web anket uygulanmıştır. Çalışmadan
elde edilen verilen istatistiksel analizi, SPSS 23,0 (SPSS Inc., Chicago, IL,
ABD) programı kullanılarak yapılmıştır. Verilerin analizinde, tanımlayıcı
istatistikler ve ki-kare testi uygulanmıştır. İstatistiksel anlamlılık düzeyi p
<0,05 olarak belirlenmiştir.
Bulgular: Çalışmanın
sonuçlarına göre, diş hekiminin tavsiyesi, televizyon ve internet reklamları,
ambalajı, köpürme miktarı, diş fırçasıyla aynı marka olması bireylerin diş
macunu seçiminde hiçbir zaman etkili olmadığı belirlenmiştir. Ancak, diş
macununun beyazlatma veya hassasiyet giderici özelliği olmasının, diş macunu
seçiminde sıklıkla etkili olduğu anlaşılmıştır. Katılımcıların çoğunluğu, bazen
diş macununu bazen arkadaşlarının veya ailesinin önerisiyle seçtiğini (p=0,26)
ve diş macunu alırken ekonomik olmasına özen gösterdiklerini (p=0,37), diş
macununun kokusu (p=0,37) ve köpürme miktarı (p=0,39) seçimini etkilediğini
bildirmişlerdir.
Sonuç: Farklı
sosyodemografik özelliklere sahip bireylerin diş macunu tercihleri de farklılık
göstermektedir. Diş macunu seçimlerinde ürünün tadı, kokusu, içeriği, fiyatı,
ambalajı, ulaşılabilirliği, belirli bir marka olması, tv ve internet
reklamları, diş hekiminin veya çevresindeki kişilerin tavsiyesi ve bireyin sosyodemografik
özellikleri ve alışkanlıkları etkili olmaya devam etmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Diş Hekimliği |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Ağustos 2019 |
Kabul Tarihi | 16 Temmuz 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 2 |
Dergimiz Uluslararası hakemli bir dergi olup TÜRKİYE ATIF DİZİNİ, TürkMedline, CrossREF, ASOS index, Google Scholar, JournalTOCs, Eurasian Scientific Journal Index(ESJI), SOBIAD ve ISIindexing dizinlerinde taranmaktadır. TR Dizin(ULAKBİM), SCOPUS, DOAJ için başvurularımızın sonuçlanması beklenmektedir.