Bu araştırmada, Z kuşağının yaşam anlam ve amaçları ile buna yönelik algılarının incelenmesi amaçlanmıştır. Nicel araştırma yöntemine uygun olarak genel tarama modelinde gerçekleştirilmiş olan araştırmanın örneklemini 90’ı (%60,4) kadın ve 59’u (%39,6) erkek olmak üzere toplam 149 birey oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri Kişisel Bilgiler Formu ve Üsküdar Yaşam Anlam ve Amaçları Ölçeği (ÜSYAŞAM) ile toplanmıştır. Araştırma sonucunda katılımcıların %3,4’ünün yaşam anlam ve amaç algı düzeyi az, %72,5’inin yaşam anlam ve amaç algı düzeyi orta ve %24,2’sinin yaşam anlam ve amaç algı düzeyi yüksek olarak tespit edilmiştir. Yaşam anlam ve amaç algı seviyelerinin çeşitli özelliklere göre incelenmesi sonucunda ise katılımcıların yaşam anlam ve amaç algı seviyeleri cinsiyete, sosyal medya bağlanma süresine, sosyal medyada fotoğraf paylaşmadan önce filtre kullanıp kullanmamaya, en sık kullanılan sosyal medya uygulamasına, evliliğin gerekli olup olmadığı hakkındaki düşünceye ve dini inanca göre anlamlı farklılık göstermiştir. Erkeklerin, sosyal medyaya daha az süre ile bağlananların, fotoğraf paylaşmadan önce filtre kullanmayanların, en sık olarak YouTube kullananların, evliliğin gerekli olduğunu düşünenlerin ve dinin gereklerini yerine getirenlerin yaşam anlam ve amaç algı seviyeleri anlamlı olarak daha yüksek bulunmuştur. Yaşam anlam ve amaç algı seviyeleri, sosyal medyada beğeniye (Like) yüklenen anlama, evliliğin önemli bulunup bulunmamasına, yaşa, öğrenim durumuna, anne ve babanın birlikte olup olmamasına, yalnız veya birlikte yaşama durumuna, çocuk sahibi olma hakkındaki düşünceye, evliliğin önem sebebine ve hissedilen yalnızlık hissi düzeyine göre ise anlamlı farklılık göstermemiştir.
In this research, it is aimed to examine the life meaning and goals of the Z generation. The sample of the study, which was carried out in the general survey model, consists of a total of 149 individuals, 90 (60.4%) females and 59 (39.6%) males. The data of the study were collected with the Personal Information Form and Uskudar Life Meaning and Goals Scale (USLIFE). In the analysis of the data, the quantitative analysis method was used by making use of the SPSS 22.0 program.
As a result of the research, it was determined that 3.4% of the participants had a low life meaning and goals perception level, 72.5% had a medium life meaning and goals perception level, and 24.2% had a high life meaning and goals perception level. As a result of examining the life meaning and goals perception levels according to various characteristics, the life purpose and skill levels of the participants were showed a significant difference according to gender, social media connection time, whether to use filters before sharing photos on social media, the most frequently used social media application, the thought about whether marriage is necessary and religious belief. The life meaning and goals perception levels of men, those who connect to social media for less time, those who do not use filters before sharing photos, those who use YouTube most frequently, those who think that marriage is necessary and those who fulfill the requirements of religion, were found to be significantly higher.
However, life meaning and goals perception levels of the participants showed no significant difference according to the meaning attributed to the like in social media, whether marriage is important or not, age, education level, whether parents are together, whether they live alone or together, the idea about having a child, the reason for the importance of marriage and the level of loneliness felt.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2022 |
Kabul Tarihi | 23 Kasım 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 5 Sayı: 2 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.