Öz: Bu çalışmada, okul yöneticilerinin okuldaki insan kaynağını tanıma durumlarını ölçmede kullanılabilecek geçerli ve güvenilir bir araç geliştirmek amaçlanmaktadır. Ölçme aracının oluşturulması ve kapsam geçerliliğinin sağlanması açısından alan uzmanlarının görüşlerine başvurulmuş, görüşler doğrultusunda oluşturulan ölçme aracı 2015-2016 eğitim-öğretim yılında Tokat, Çorum ve Amasya il ve ilçelerinde görev yapan 149 okul yöneticisine (okul müdürü ve müdür yardımcısı) uygulanmıştır. Yapılan yapısal geçerlilik ve faktör analizi sonuçlarına göre, ölçme aracının “Öğretmen ve okuldaki destek personelini tanıma” (Cronbach Alpha=.9007), “Dezavantajlı ve üstün yetenekli öğrencileri tanıma” (Cronbach Alpha=.7915), “Öğrenci ve veliyi sosyo-ekonomik yönden tanıma” (Cronbach Alpha=.8598), “Sportif faaliyetler ve güzel sanatlarda yetenekli öğrencileri tanıma” (Cronbach Alpha= .8047) ve “Öğretmen ve öğrencilerin diğer özelliklerini tanıma” (Cronbach Alpha=.6083) olmak üzere beş boyutlu bir yapı gösterdiği, aracın tümü için Cronbach Alpha katsayısının .8984 olduğu belirlenmiştir. Aracın okul yöneticilerinin okuldaki insan kaynağını tanıma düzeylerini ölçen geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olduğu ortaya koyulmuştur.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 11 Şubat 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 |
All the articles published in the journal are open access and distributed under the conditions of CommonsAttribution-NonCommercial 4.0 International License
Bartın University Journal of Faculty of Education