Bu araştırmanın amacı; öğrencilerin sınıf içi güven düzeylerini belirlemek ve bazı değişkenlere göre karşılaştırmaktır. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden tarama modeli benimsenmiştir. Araştırmanın evrenini 2019–2020 eğitim-öğretim yılında Antalya merkez ilçelerinde öğrenim gören ortaöğretim öğrencileri oluşturmaktadır. Örneklemi ise basit seçkisiz (olasılıklı) örnekleme yöntemiyle belirlenen 271 ortaöğretim öğrencisi oluşmaktadır. Araştırmada, Akbaş (2005) tarafından geliştirilen “Sınıf İçi Güven Ölçeği” veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Veri toplama aracı, 3 alt boyutta [Temel Güven (25 madde), İfade Özgürlüğü (5 madde) ve Tehdit Algısı (4 madde)] 34 maddeden oluşan 5’li likert tipi bir ölçektir. Bu araştırmada sınıf içi güven ölçeğinin tümü için Cronbach alfa güvenirlik katsayısı .80 olarak bulunmuştur. Verilerin analizinde frekans, yüzde, aritmetik ortalama, standart sapma, bağımsız örneklemler için t-testi ve tek faktörlü varyans (ANOVA) analizleri uygulanmıştır. Araştırmanın sonucunda; öğrencilerin sınıf içi güven düzeylerinin orta seviyelerde olduğuna ulaşılmıştır. Cinsiyete göre yapılan karşılaştırma sonucunda sınıf içi güven boyutlarının tamamında anlamlı fark tespit edilmiş ve tüm boyutlarda erkeklerin ortalamaları kadınlara göre daha yüksek olduğu görülmektedir. Öğrencilerin sınıflarına göre yapılan karşılaştırmada da 11.sınıfların temel güven duygusunun diğer sınıflara göre daha yüksek olduğu; 9.sınıfların 10.sınıflara göre, 10.sınıflarında 11.sınıflara göre ifade özgürlüğünün daha yüksek seviyede olduğu görülmüştür. 11.sınıf öğrencilerinin 9. ve 10. sınıf öğrencilerine göre tehdit algısının da daha yüksek seviyede olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
The purpose of this research is to determine students' in-class trust levels and compare them according to some variables. In the research, survey, one of the quantitative research methods, was adopted. The population of the research consists of the secondary school students participating in the central districts of Antalya in the 2019-2020 academic year. The sample consists of 271 secondary school students determined by simple random (probabilistic) sampling method. In the study, the "In-Class Confidence Scale" was used as a data collection tool. The data collection tool is a 5-point Likert-type scale consisting of 3 sub-dimensions and 34 items [Basic Trust (25 items), Freedom of Expression (5 items) and Threat Perception (4 items)]. In this study, the Cronbach alpha reliability coefficient was found to be .80 for the whole in-class confidence scale. Frequency, percentage, arithmetic mean, standard deviation, t-test for independent samples and One-Way ANOVA analyzes were used to analyze the data. As a result of the research, it was found that the students' in-class confidence levels were at medium levels. As a result of the comparison made according to gender, a significant difference was found in all dimensions of in-class confidence, and it is seen that the averages of males are higher than females in all dimensions. In the comparison made according to the classes of the students, it was observed that the sense of basic trust of the 11th grades is higher than the other classes; the freedom of expression was higher in the 9th graders compared to the 10th graders, and the 10th graders compared to the 11th grades. It was concluded that the threat perception of 11th grade students was higher than the 9th and 10th grade students.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Şubat 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 |
All the articles published in the journal are open access and distributed under the conditions of CommonsAttribution-NonCommercial 4.0 International License
Bartın University Journal of Faculty of Education