Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN MESLEKİ KAYGI İLE HAYATTAKİ ANLAM DÜZEYLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ

Yıl 2020, , 73 - 106, 30.06.2020
https://doi.org/10.5281/zenodo.3903862

Öz

Bu araştırma, Bartın Üniversitesi İslami İlimler Fakültesi’nde (n=104), Eğitim Fakültesi’nin Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Bölümü’nde (n=52) ve BESYO’da (n=94) 2015–2016 öğretim yılında öğrenim görenler arasından rastgele seçilen 250 öğrenci üzerinde gerçekleştirilmiştir. Çalışmada, üniversite öğrencilerinin mesleki kaygıları ile hayattaki anlam düzeyleri arasındaki ilişkiler incelenmiştir. Kişisel Bilgi Anketi, Mesleki Kaygı ve Hayatın Anlam ve Amacı Ölçeği, 128’i kız ve 122’si erkek toplam 250 öğrenciye, 2016 Nisan-Mayıs ayları içinde uygulanmıştır. Mesleki kaygı ile hayatın anlamı arasındaki ilişki; cinsiyet, bölüm, yaş ve ekonomik durum gibi değişkenler açısından incelenmiştir. Araştırma sonucunda, mesleki kaygı ile hayatın anlamı arasında negatif yönde önemli bir ilişki (r= -0,279; p<0,001) bulunmuştur. Ayrıca, öğrencilerin mesleki kaygı düzeylerinde bölüm, yaş, cinsiyet ve ekonomik durum açısından anlamlı farklılık görülmezken; hayattaki anlam düzeylerinde bölüm ve ekonomik durum açısından anlamlı farklılıklar görülmüştür.

Kaynakça

  • Adalı, İnci vd.. “Odyoloji Bölümü Öğrencilerinin Mesleğe Yönelik Kaygı ve Umutsuzluk Düzeylerinin Belirlenmesi”. TJAHR 2/3 (2019), 65−74.
  • Akgün, Abuzer vd.. “İlköğretim Fen ve Matematik Öğretmenliği Öğrencilerinin Kaygı Düzeylerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi”. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi 6/20 (2007), 283-299.
  • Akıncı, Âdem. “Hayata Anlam Vermede Dini Değerlerin ve Din Öğretiminin Rolü”. Değerler Eğitimi Dergisi 3/9 (2005), 7–24.
  • Ardelt, Monika. “Effects of Religion and Purpose in Life on Elders’ Subjective Well-being and Attitudes Toward Death”. Journal of Religious Gerontology 14/4 (2003), 55-77.
  • Aydın, Cüneyd vd.. “Hayatın Anlam ve Amacı Ölçeği”. Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 38 (2015b), 45-51.
  • Aydın, Cüneyd - Durmaz, Nihat. “Üniversite Öğrencilerinde Felsefeye Duyulan İlgi ile Anlam Arayışı Arasındaki İlişkinin İncelenmesi”. Sosyal Bilimler İnsan ve Toplum. ed. Türkan Erdoğan. 1-14. Ankara: Akademisyen Yayınevi, 2018.
  • Aydın, Cüneyd. “Üniversite Öğrencilerinin Dini Tutum İle Hayattaki Anlam Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi”. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi 6/4 (2017), 89-108.
  • Aydın, Cüneyd. İnsanın Anlam Arayışı ile Yeni Çağ İnanışları Arasındaki İlişki. Samsun: OMÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Doktora Tezi, 2015a. Aydın, Cüneyd. İnsanın Anlam Arayışı ve Yeniçağ İnançları. Ankara: Araştırma Yayınları, 2016.
  • Aydıner, Berent Burcu. Üniversite Öğrencilerinin Yaşam Amaçlarının Alt Boyutlarının Genel Öz-Yeterlik Yaşam Doyumu ve Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi. Sakarya: Sakarya Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, 2011.
  • Aygün, Metin. Öğrencilerin Yaşam Amaçlarıyla Gelecek Kaygısı Arasındaki İlişki. İstanbul: İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, 2014.
  • Aykutlu, Işıl vd.. “Öğretmen Adaylarının Duygusal Zekâ ve Mesleğe Yönelik Kaygı Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi”. Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 39/3 (2019), 1671-1705.
  • Bahadır, Abdülkerim. “Hayatın Anlam Kazanmasında Psiko-sosyal Faktörler ve Din”. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 6 (2000a), 185-230. Bahadır, Abdülkerim. “Hayatın Sorgulayıcılığı Karşısında İnsan ve Üretkenlik”. Selçuk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 10 (2000b), 443–477.
  • Bahadır, Abdülkerim. “Modernitenin Yıkıcı Etkileri Karşısında Savunmasız İnsan”. Necmeddin Erbakan Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 13 (2002a), 129–142.
  • Bahadır, Abdülkerim. Hayatın Anlam Kazanmasında Psiko-Sosyal Faktörler ve Din. Bursa: Uludağ Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Doktora Tezi, 1999.
  • Bahadır, Abdülkerim. İnsanın Anlam Arayışı ve Din. İstanbul: İnsan Yayınları, 2002b.
  • Baş, Veysi vd.. “The Correlations Between the Meaning of Life, Depression, Stress and Anxiety among Universıty Students”. Agora Psycho-Pragmatica 8/2 (2014), 36-50.
  • Baymur, Feriha. Genel Psikoloji. İstanbul: İnkılap Yayınevi, 13. Baskı, 1994.
  • Beutel, Ann M. - Marini, Margaret Mooney. “Gender and Values”. American Sociological Review 60/3 (1995), 436-448.
  • Bilgici, Bahar Gümrükçü - Deniz, Ümit. “Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Gelecek Kaygılarının İncelenmesi”. Kastamonu Eğitim Dergisi 24/5 (2016a), 2353-2372.
  • Bilgici, Bahar Gümrükçü - Deniz, Ümit. “Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Mesleki Kaygılarının Bazı Demografik Özelliklere Göre İncelenmesi”. Cumhuriyet International Journal of Education 5/1 (2016b), 53-70.
  • Bozdam, Ahmet - Taşğın, Özden. “Öğretmen Adaylarının Mesleki Kaygı Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi”. Selçuk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilim Dergisi 13/1 (2011), 44–53.
  • Budak, Selçuk. Psikoloji Sözlüğü. Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları, 2000.
  • Büyüköztürk, Şener “Araştırmaya Yönelik Kaygı Ölçeğinin Geliştirilmesi”. Eğitim Yönetimi Dergisi 4 (1997), 453-464.
  • Büyüköztürk, Şener. Veri Analizi El Kitabı. Ankara: Pegem Akademi Yayınları, 13. Baskı, 2011.
  • Cabı Emine - Serpil Yalçınalp. “Öğretmen Adaylarına Yönelik Mesleki Kaygı Ölçeği (MKÖ): Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması”. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 44 (2013), 85-96.
  • Cabı, Emine - Yalçınalp, Serpil. “Öğretmen Adaylarının Mesleki ve Eğitim Teknolojilerini Kullanma Kaygı Düzeylerine Yönelik Görüşleri”. 9th International Educational Technology Conference (2009). ed.: Petek Aşkar. vd.. 579-584. Ankara: Hacettepe Üniversitesi. 2009.
  • Crumbaugh, James C. - Maholick, Leonard T. “An Experimental Study in Existentialism: The Psychometric Approach to Frankl's Concept of Noogenic Neurosis”. Journal of Clinical Psychology 20/2 (1964), 200–207.
  • Çakmak, Özlem - Hevedanlı, Murat. “Eğitim ve Fen-Edebiyat Fakülteleri Biyoloji Bölümü Öğrencilerinin Kaygı Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi”. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi 4/14 (2005), 115-127.
  • Çelen, Aylin - Bulut, Devrim. “Beden Eğitimi Öğretmen Adaylarının Mesleğe Yönelik Kaygılarının Belirlenmesi (AİBÜ Örneği)”. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi 3/18, (2015), 247-261.
  • Çelik, Nur Demirbaş. “Üniversite Öğrencilerinin Yaşamda Anlam ve Yaşam Amaçları Arasındaki İlişki”. Mediterranean Journal of Humanities VI/1 (2016), 133-141.
  • Çilingir, Lokman. Hayatın Anlamı Nedir veya İyi Bir Hayat Nasıl Olmalıdır?. Düşünen Siyaset 18 (2003), 1-6.
  • Dağlı, Abidin - Baysal, Nigah. “Yaşam Doyumu Ölçeğinin Türkçe’ye Uyarlanması: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması”. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi 15/59 (2016), 1250-1262.
  • Demir, Ramazan - Murat, Mehmet. “Öğretmen Adaylarının Mutluluk, İyimserlik, Yaşam Anlamı ve Yaşam Doyumlarının İncelenmesi”. Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi 7/13 (2017), 347-378.
  • Demirbaş, Nur. Yaşamda Anlam ve Yılmazlık, Ankara: Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, 2010.
  • Deveci, Süleyman. vd.. “Doğu Anadolu’da Yeni Açılan Bir Üniversitenin Öğrencilerinde Kaygı Düzeylerinin Sağlık, Sosyal Ve Demografik Faktörlerle İlişkisi”. Dicle Tıp Dergisi 39/2 (2012), 189-196.
  • Diener, E. - Suh, E. “Measuring Quality of Life: Economic, Social, and Subjective Indicators”. Social Indicators Research 40 (1997), 189-216.
  • Dursun, Asiye - Özkan, Murat Sinan. “Ergenlerin Gelecek Kaygıları ile Psikolojik Sağlamlıkları Arasındaki İlişkide Yaşam Doyumunun Aracı Rolü”. Yaşam Becerileri Psikoloji Dergisi 3/5 (2019), 23-37.
  • Dursun, Sadık - Aytaç, Serpil. “Üniversite Öğrencileri Arasında İşsizlik Kaygısı”. Uludağ Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 28/1 (2009), 71-84.
  • Dursun, Sadık - Karagün, Elif. “Öğretmen Adaylarının Mesleki Kaygı Düzeylerinin İncelenmesi: Kocaeli Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Son Sınıf Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma”. Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 24 (2012), 93-112.
  • Eagleton, Terry. Hayatın Anlamı. çev. Kutlu Tunca. İstanbul: Ayrıntı Yayınları, 2012.
  • Eryılmaz, Ali “Amaçlar: Ruh ve Beden Sağlığını Korumanın Önemli Bir Aracı”. Psikiyatride Güncel Yaklaşımlar 4/4 (2012b), 428–448.
  • Eryılmaz, Ali. “Pozitif Psikoterapi Bağlamında Yaşam Amaçları Belirleme Ölçeğinin Üniversite Öğrencileri Üzerinde Psikometrik Özelliklerinin İncelenmesi”. Klinik Psikiyatri 15 (2012a), 166–174.
  • Eymen, U. Erman. SPSS 15.0 Veri Analiz Yöntemleri. İstatistik Merkezi Yayınları, 2007.
  • Francis, Leslie J. - Hills, Peter R. “The Development of the Meaning in Life Index (MILI) and Its Relationship with Personality and Religious Behaviours and Beliefs among UK Undergraduate Students”. Mental Health, Religion & Culture 11 (2008), 1-15.
  • Frankl, Victor E. Duyulmayan Anlam Çığlığı. çev. Selçuk Budak. Ankara: Öteki Yayınevi, 1999.
  • Frankl, Victor E. İnsanın Anlam Arayışı. çev. Selçuk Budak. Ankara: Öteki Yayınevi, 2000.
  • Fromm, Eric. Sahip Olmak ya da Olmak. çev. Aydın Arıtan. İstanbul: Arıtan Yayınevi, 1982.
  • Gerçek, Merve. “Mesleki Kaygı ve Kariyer Uyumluluğu Arasındaki İlişkiler: Öğretmen Adayları Açısından Bir İnceleme”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 20/2 (2018), 297-312.
  • Gözler, Alpaslan. vd.. “Sınıf Öğretmeni Adaylarının Başarı Yönelimleri ile Mesleki Kaygı Düzeylerinin İncelenmesi”. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 17/1 (2017), 189-211.
  • Gündoğdu, Tolga. “Almanca Öğretmen Adaylarının Mesleğe Yönelik Kaygılarının Belirlenmesi”. I. Uluslararası Bilim Eğitim Sanat ve Teknoloji Sempozyumu UBEST 2019 (Kasım 2019). 21-26. İzmir: Dokuz Eylül Buca Eğitim Fakültesi, 2019.
  • Güngör, Coşkun - Gül, İbrahim. “Öğretmen Adaylarının Mesleki Kaygı Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi (Giresun İli Örneği)”. Asya Öğretim Dergisi 7/2 (2019), 74-89.
  • Güven, Pelin. Üniversite Öğrencilerinde Yaşamın Amacı ve Anlam ile Yaşam Doyumu ve Yakın İlişkiler. İzmir: DEÜ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, 2015.
  • Ingrid, Brdar vd.. “Life Goals and Well-being: Are Extrinsic Aspirations Always Detrimental to Well-being”. Psychological Topics, 18/2 (2009), 317-334.
  • Ishida, Riichiro vd.. “Firmness of Purpose in Life Significantly Influences Emotional State and Autonomic Nervous Activity”. Health 3/8 (2011): 507–511.
  • Kahleoğulları, Gökçe. Hayatta Amaç Ölçeği, Hayatta Anlam Anketi Ve Yaşam Yönelimi Testi Revize Türkçe Versiyonunun Geçerlik, Güvenirliği Ve Faktör Yapısı. Gaziantep: Hasan Kalyoncu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi. 2017.
  • Karademir, Nadire. “Coğrafya Bölümü Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Karşı Kaygı Düzeylerinin İncelenmesi”. Anadolu Kültürel Araştırmalar Dergisi 2/1 (2018), 20-44.
  • Kartopu, Saffet. Dini Yaşayışta Hayatı Sorgulama, Adana: Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, 2006.
  • Kavadarlı, Güngör. “İnsanın Anlam Arayışı”. Eişim: 09.05.2020. http://historicalsense.tripod.com/Archive/Fener16_1.htm, 2001.
  • Kaya, Mevlüt. - Varol, Kübra. “İlahiyat Fakültesi Öğrencilerinin Durumluk-Sürekli Kaygı Düzeyleri ve Kaygı Nedenleri (Samsun Örneği)”. Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 17 (2004), 31-63.
  • Kennedy, J. E. vd.. “Psychic and Spiritual Experiences, Health, Well-being, and Meaning in Life”. The Journal of Parapsychology 58 (1994), 353-383.
  • Kıraç, Ferdi. “Üniversite Öğrencilerinde Dindarlık Eğilimi ve Anlam Duygusu”. Mukaddime 7 (2013), 165-177.
  • Kızılırmak, Özlem. Genç Yetişkinlerde Yaşamda Anlamın Maneviyat ve Kişilik Özellikleri Açısından İncelenmesi, Ankara: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, 2015.
  • Klerk, Jeremias J. de vd.. “Measuring Meaning in Life in South Africa: Validation of an Instrument Developed in the USA”. South African Journal of Psychology 39/3 (2009), 314–325.
  • Korucu, Agâh Tuğrul ve Biçer, Hüsniye. “Öğretmen Adaylarının Mesleki Kaygı Durumları ve Teknoloji Kabul ve Kullanım Durumlarının İncelenmesi”. Journal of Instructional Technologies & Teacher Education 6/3 (2017), 111-124.
  • Krause, J. S. vd.. “Subjective Well-being among African-Americans with Spinal Cord Injury: An Exploratory Study between Men and Women”. NeuroRehabilitation 19 (2004), 81-89.
  • Kul, Sevde. “İstatistik Sonuçlarının Yorumu: P Değeri ve Güven Aralığı Nedir?”. Türk Toraks Derneği, (2011), 11-13.
  • Kula, Kamile Şanlı - Saraç, Turan. “Üniversite Öğrencilerinin Gelecek Kaygısı”. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 13/33 (2016), 227-242.
  • Kurtuldu, M. Kayhan. - Ayaydın, Abdullah. “Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Öğrencilerinin Mesleki Kaygı Düzeylerinin İncelenmesi”. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 28 (2010), 111-118.
  • Manav, Faruk. “Kaygı Kavramı” Toplum Bilimleri Dergisi 5/9 (2011), 201-211.
  • Meier, Augustine - Edwards, Henry. “Purpose-in-Life Test: Age and Sex Differences”. Journal of Clinical Psychology 30 (1974), 384-386.
  • Molasso, William R. “Measuring a Student’s Sense of Purpose in Life”. Michigan Journal of College Student Development 12/1 (2006), 15–24.
  • Özdayı, Nurhayat. “Eğitim Fakültesinde Okuyan Öğrencilerin Mesleki Kaygılarının Toplam Kalite Yönetimi Açısından Değerlendirilmesi”. M. Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi 12 (2000), 233-248.
  • Özmen, Feyzi. Aday Öğretmenlerin Öz Yeterlilikleri ve Öğretmenlik Mesleki Kaygıları Arasındaki İlişki, Denizli: Pamukkale Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Tezsiz Yüksek Lisans Projesi, 2016.
  • Pia, Hedberg. vd.. “Purpose in Life among Men and Women Aged 85 Years and Older”. J. Aging and Human Development 70/3 (2010), 213-229.
  • Reker, Gary T. - Cousins, J. B. “Factor Structure, Construct Validity and Reliability of the Seeking of Noetic Goals (SONG) and Purpose in Life (PIL) Tests”. Journal of Clinical Psychology 35/1 (1979), 85-91.
  • Reker, Gary T. - Wong, Paul T. P. “Aging As an Individual Process: Toward a Theory of Personal Meaning”. Emergent Theories of Aging. ed. J. E. Birren - V. L. Bengtson. 214-246. New York: Springer Publishing Company, 1983.
  • Ryff, Carol D. “Happiness is Everything, or is It? Explorations on the Meaning of Psychological Well-being”. Journal of Personality and Social Psychology, 57/6 (1989), 1069-1081.
  • Sadıkoğlu, Murat. vd.. “Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Mesleki Kaygı Düzeyleri”. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi 11/56 (2018), 629-637.
  • Schmitter, A. C. vd.. “Life Satisfaction in Centenarians Residing in Long-Term Care”. http://www.mmhc.com/articles/NHM9912/cutillo.html. adresinden 21.02.2003 tarihinde edinilmiştir.
  • Schnell, Tatjana. “The Sources of Meaning and Meaning in Life Questionnaire (Some): Relations to Demographics and Well-being”. The Journal of Positive Psychology 4/6 (2009), 483-499.
  • Shin, D. C. - Johnson, D. M. “Avowed Happiness as an Overall Assessment of the Quality of Life”. Social Indicators Research 5 (1978), 475-492.
  • Spielberger, Charles D. - Reheiser, Eric C. “Assessment of Emotions: Anxiety, Anger, Depression, and Curiosity”. Applied Psychology: Health and Well-Being 1(3) (2009), 271-302.
  • Spilka, Bernard. vd.. “A General Attribution Theory for the Psychology of Relion”. Journal fot the Scientific Study of Religion 24/1 (1985), 1-20.
  • Steger, Michael F. “Experiencing Meaning in Life: Optimal Functioning at the Nexus of Well-Being, Psychopathology, and Spirituality”. Personality and Clinical Psychology Series The Human Quest for Meaning: Theories, Research, and Applications. ed. P. T. P. Wong. 165–184. Routledge/Taylor & Francis Group, 2012.
  • Steger, Michael F. vd.. “The Meaning in Life Questionnaire: Assessing the Presence of and Search for Meaning in Life”. Journal of Counseling Psychology 53/1 (2006), 80-93.
  • Stevenson, Sue Louise Mahan. The Sense of Meaning and Purpose of Hospice Family Members During the Grief Process, Arizona: The University of Arizona, Doktora Tezi, 1989.
  • Tanrıverdi, Abdullah - Ulu, Mustafa. “Lise Öğrencilerinde Hayatın Anlam ve Amacı ile Değer Yönelimleri Arasındaki İlişki”. Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 18/2 (2018), 1198-1234.
  • Taşğın, Özden. “Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulunda Okuyan Öğretmen Adaylarının Meslekî Kaygı Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi”. Kastamonu Eğitim Dergisi 14/2 (2006), 679-686.
  • Tekin, Ayşe Nur. Üniversite Öğrencilerinde İşsizlik Kaygısı: Süleyman Demirel Üniversitesi Öğrencileri Üzerinde Bir Araştırma, Isparta: Süleyman Demirel Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, 2015.
  • Temiz, Ebru. “Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Öğretmen Adaylarının Mesleki Kaygı Düzeylerinin Cinsiyet ve Alan Değişkenleri Açısından İncelenmesi”. e-Journal of New World Sciences Academy 6/2 (2011), 303-310.
  • Turaç, İlkay Sevinç - Donar, Gamze Bayın. “Sağlık Yönetimi Öğrencilerinin İşsizlik Kaygılarını ve Yaşam Doyumlarını Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesi”. Siyaset, Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi 5/4 (2017), 119-127.
  • Tümerdem, Recep. “Dicle Üniversitesi Eğitim Fakültesi ve Fen-Edebiyat Fakültesi Kimya Son Sınıf Öğrencilerinin Kaygılarını Etkileyen Etmenler”. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi 6/20 (2007), 32-45.
  • Türkdoğan, Saniye Can. Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğini Tercih Etmelerinde Etkili Olan Faktörlere Göre Mesleki Kaygıları, Denizli: Pamukkale Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, 2014.
  • Uçak, Kudbettin - Bindak, Recep. “Beden Eğitimi ve Spor Öğretmen Adaylarının Mesleki Kaygi Düzeyleri (Ondokuz Mayıs Üniversitesi Örneği)”. Ulusal Spor Bilimleri Dergisi 1/2 (2017), 44-54.
  • Uygun, Kamil. vd.. “Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Mesleki Kaygı Düzeylerinin İncelenmesi”. Turkish Studies 11/21 (2016), 417-436.
  • Ünaldı, Ülkü Eser - Alaz, Ayşegül. “Coğrafya Öğretmenliğinde Okuyan Öğretmen Adaylarının Mesleki Kaygı Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi”. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi 26 (2008), 1-13.
  • Üngüren, Engin - Ehtiyar, Rüya. “Türk ve Alman Öğrencilerin Umutsuzluk Düzeylerinin Karşılaştırılması ve Umutsuzluk Düzeylerini Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesi: Turizm Eğitimi Alan Öğrenciler Üzerinde Bir Araştırma”. Journal of Yasar University 4/14 (2009), 2093–2127.
  • Ünlü, Hüseyin - Erbaş, M. Kayıhan. “Beden Eğitimi Öğretmen Adaylarının Akademik Öz-Yeterlikleri ve Mesleki Kaygıları”. Türkiye Spor Bilimleri Dergisi 2/1 (2018), 15-25.
  • Varol, Yaprak Kalemoğlu. vd.. “Beden Eğitimi Öğretmen Adaylarının Mesleki Kaygı Düzeylerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumlarını Yordama Gücü”, Ankara Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi Dergisi 12 (2014), 113-123.
  • Veenhoven, Ruut. “Chapter 1: The Study of Life Satisfaction”. A Comparative Study of Satisfaction with Life in Europe. ed. Saris, W .E., Veenhoven, R., Scherpenzeel, A. C. - Bunting B. 11-48. Budapest: Eötvös University Press, 1996.
  • Yalçınsoy, Ayhan. “Yaşam Doyumu, Kaygı ve Motivasyon İlişkisi ile İlgili Üniversite Gençliğine Yönelik Bir Araştırma: Dicle Üniversitesi Örneği”. II. Uluslararası Sosyal Bilimler Sempozyumu, (18-19-20 Mayıs 2017). ed. Mehmet Ak. 3059-3071. Alanya: Asos Yayınevi, 2017.
  • Yalom, Irvin. Varoluşcu Psikoterapi. çev. Z. İ. Babayiğit. İstanbul: Kabalcı Yayınevi, 2001.
  • Yangınlar, Gözde. “Lojistik Öğrencilerinin Akademik Motivasyonları ile Mesleki Kaygıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi”. İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 18/35 (2019), 273-293.
  • Yapıcı, Asım. Ruh Sağlığı ve Din: Psiko-Sosyal Uyum ve Dindarlık. Adana: Karahan Yayınları, 2007.
  • Yılmaz, Ercan - Aslan, Hüseyin. “Öğretmenlerin İş Yerindeki Yalnızlıkları ve Yaşam Doyumları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi”. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi 3/3 (2013), 59-69.
  • Yılmaz, İbrahim Alpay. vd.. “Üniversite Öğrencilerinin Kaygı Düzeyinin Belirlenmesi: Bir Örnek Çalışma”. Electronic Journal of Vocational Colleges 4/4 (2014), 16-26.
  • Yüksel, Ruşen. “Genç Yetişkinlerde Yaşamın Anlamı”. Sakarya University Journal of Education 2/2 (2012), 79-91.
Toplam 107 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Din Araştırmaları
Bölüm Makale
Yazarlar

Cüneyd Aydın 0000-0003-3763-0076

Kamil Çoştu 0000-0003-0467-7142

Coşkun Baba 0000-0002-4056-085X

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2020
Gönderilme Tarihi 30 Kasım 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020

Kaynak Göster

ISNAD Aydın, Cüneyd vd. “ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN MESLEKİ KAYGI İLE HAYATTAKİ ANLAM DÜZEYLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ”. Bartın Üniversitesi İslami İlimler Fakültesi Dergisi 1/13 (Haziran 2020), 73-106. https://doi.org/10.5281/zenodo.3903862.

Bartın Üniversitesi İslami İlimler Fakültesi Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 (CC BY-NC) Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır. 

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/

by-nc.png