Bu araştırma, Bartın Üniversitesi İslami İlimler Fakültesi’nde (n=104), Eğitim Fakültesi’nin Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Bölümü’nde (n=52) ve BESYO’da (n=94) 2015–2016 öğretim yılında öğrenim görenler arasından rastgele seçilen 250 öğrenci üzerinde gerçekleştirilmiştir. Çalışmada, üniversite öğrencilerinin mesleki kaygıları ile hayattaki anlam düzeyleri arasındaki ilişkiler incelenmiştir. Kişisel Bilgi Anketi, Mesleki Kaygı ve Hayatın Anlam ve Amacı Ölçeği, 128’i kız ve 122’si erkek toplam 250 öğrenciye, 2016 Nisan-Mayıs ayları içinde uygulanmıştır. Mesleki kaygı ile hayatın anlamı arasındaki ilişki; cinsiyet, bölüm, yaş ve ekonomik durum gibi değişkenler açısından incelenmiştir. Araştırma sonucunda, mesleki kaygı ile hayatın anlamı arasında negatif yönde önemli bir ilişki (r= -0,279; p<0,001) bulunmuştur. Ayrıca, öğrencilerin mesleki kaygı düzeylerinde bölüm, yaş, cinsiyet ve ekonomik durum açısından anlamlı farklılık görülmezken; hayattaki anlam düzeylerinde bölüm ve ekonomik durum açısından anlamlı farklılıklar görülmüştür.
Kaygı Mesleki Kaygı Anlam Hayatın Anlamı Bartın Üniversitesi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Din Araştırmaları |
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2020 |
Gönderilme Tarihi | 30 Kasım 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 1 Sayı: 13 |
Bartın Üniversitesi İslami İlimler Fakültesi Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 (CC BY-NC) Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/